Bottentäckande växt?

#1 - 4 januari 2006 11:22
Jag undrar om någon vet vart man kan få tag i [color=green]Hemianthus callitrichoides[/color] i närheten av östersund?

Kan man skicka denna växt med post, i så fall undrar jag också om någon skulle kunna tänka sig att sälja en sådan växt till mig?
#2 - 4 januari 2006 11:53
Kolla www.firren.com , där kan du beställa växter.
#3 - 4 januari 2006 15:22
PWSS (www.pwss.nu) säljer dom också och dom skickar bara direkt vidare från Tropica, så dom borde komma fram intakt även om det är svinkallt ute. Dom är välförpackade.
#4 - 4 januari 2006 17:09
Alla äffärer som köper hem från Tropica, kan nog beställa hem dom till dig. Har beställt mina för 2 veckor sedan och får dom på onsdag nästa vecka :)
Lite lång tid att vänta bara, men f.. va den är en snygg marktäckare.
#5 - 4 januari 2006 18:05
tack, för all hjälp.
när jag var på min fiskaffär så frågade jag om dom kunde beställa hem några sånna, det kunde dom, svårare var det inte, men tack ändå.
#6 - 4 januari 2006 19:30
har du skalarer ska du kanske tänka om mina slet upp varenda liten planta dom tyckte det var skitroligt ;)
#7 - 5 januari 2006 10:44
Jag en till fråga angående [color=green]Hemianthus callitrichoides[/color], när man ska plantera denna växt i akvariumet ska man då dela upp den och plasera ut blad för blad på botten, eller gräver man ner hela plantan och förankrar den?

Vad ska man göra för att få fram besta resultat?
#8 - 5 januari 2006 11:00
[QUOTE=nikzak]Jag en till fråga angående [color=green]Hemianthus callitrichoides[/color], när man ska plantera denna växt i akvariumet ska man då dela upp den och plasera ut blad för blad på botten, eller gräver man ner hela plantan och förankrar den?[/QUOTE]
Båda metoderna fungerar finfint... (Har provat...)
#9 - 5 januari 2006 11:09
[color=red][size=+2][center] Tack igen!! [/center][/size][/color]

nu ska det bli roligt och se om jag lyckas

Annons