Har du byggt något akvarium tidigare?
Nej, så det ska bli kul.
Är det något annat än slipade kanter.
Hyvlade var ett ord som jag använde bara för att! Ska jag vara korrekt så är det slipade kanter kanter när man arbetar med glas och inget annat. :D
Avdragna kanter kallar de det, men nog måste de väl slipa även att det känns tidödande?
Är det inte billigare att köpa ett färdigt akvarium på 200 liter.
Ja du Pannecke! Varför gör man något över huvud taget?
Ett exempel: Jag vet inte hur gammal du är Pannecke men du vet kanske att halva Sverige bor i modulenthus dvs att man kollar i en katalog och köper ett hus som många andra har samma av. Många av dem som bor i modulenthus drömmer om att bo i en arkitektritad villa men pga den ena eller den andra orsaken så gör de inte det. De som har råd bygger gärna sin egna kåk som såklart är arkitektritad. De vet då att de antagligen är ensamma om designen på sin kåk och oftast mycket stolta över det. Samma sak gäller här! Vill jag ha
volymen 200 liter så visst blir det billigare att gå och köpa ett skitakvarium med billigaste glas som riskerar att spricka när som helst! Men vill jag som här ha specialmått och kanske optiwhitefront så kan jag
INTE gå och köpa en 200-litare vilken som helst.
Specialbeställa ett sådant akvarium kan jag göra men då blir det betydligt dyrare.
Inte min mening att vara hård, men jag förstår verkligen inte att jag måste förklara varför