Bra affär i Lund

#1 - 23 mars 2004 12:59
Någon som hittat en bra fiskaffär nära Lund där de vet vilka växter de säljer?
alla jag har varit i har ingen koll alls.
blir lite arg när de inte vet vad de säljer. någon som har haft bättre tur än jag?
#2 - 23 mars 2004 13:25
BurlövZoo vet vad de säljer men utbudet är kanske inte spektakulärt. (No offense Björn)

ZooGiganten i Lomma har lite mer men vet & andra sidan lite mindre ;)

Åkarps Växtcenter börjar få in lite nu på våren. Billigt oxå när man väl hittar något nice.

Vet du däremot själv vad du ska ha utan krav på växtkunnig personal, ökar utbudet markant.
#3 - 23 mars 2004 13:25
Nej, jag har haft samma "otur" som dig. Kunnandet är mycket dåligt. Ofta får man själv stå för kunnandet, och förklara för säljaren...

En butik som inte ligger långt ifrån Lund som iaf har ett lite bättre utbud än vad jag sett i affärerna som ligger i Lund är Zoogiganten i Lomma. Har du möjlighet att ta dig dit så kan det vara värt det. Ett lite bättre utbud(om man kommer på rätt dag) men iofs samma dåliga kunnande.
#4 - 23 mars 2004 14:18
Har Åkarps växtcenter vattenväxter?

Är det den anläggningen som ligger intill gamla Lundavägen precis vid infarten till Åkarp när man kommer norrifrån?
#5 - 23 mars 2004 17:46
Jag har också letat efter en butik i omnejden med bra växtutbud och kunnande utan större lycka.
Mitt tips:
Läs på ordentligt i böcker och på internet sen kan du be nästan vilken affär som helst att beställa vad du vill ha eller beställ via Hjortgatans zoo.
#6 - 24 mars 2004 07:46
Holmby: Var där för en vecka sedan. Då hade de endast fått in flyt- och sumpväxter. "Säsongen har inte kommit igång ännu" sa de. Förra året hade de en handfull sorter. Inget extravagant med ack så billigt, jämfört med akvariebutiker.

Har du ett öppet kar kan du hitta snygga flytväxter för 10 pix på villket växtcenter som helst.
#7 - 24 mars 2004 18:17
Peter F:

OK. Jag skall se mig om under våren!

Annons