Bra Akvarieaffärer?

#1 - 17 oktober 2004 19:45
Någon som vet bra akvarie/djuraffärer i Stockholm som har ett bra o billigt växt- och fisk sortiment? Ska snart starta upp ett 160-230liters kar vet inte exakt hur många liter men där i mellan tror jag, och då ska jag köpa fiskar o sånt sen o djuraffären vid mig har inte ciklider mm. Funderar på Bromma Zoomarknad om det affären är bra o billig? vill hjärna veta var ni handlar era firrar.
#2 - 17 oktober 2004 19:50
I Stockholm är det nog ingen butik som nischat in sig som lågpris. Om du skall ha ciklider tycker jag att det egentligen bara finns två att välja mellan: Akvarielagret i Bromma och Akvarieleasing i Sundbyberg. Deras sortiment av ciklider är helt enastående i Stockholm. Skall du ha andra fiskar rekommenderar jag gärna Djur & Sånt i Tyresö. En bit att åka för en del, men när det gäller ickeciklider upp till 10-15cm längd så har de ett mycket bra sortiment. Inte bara Guppy och Platy, även om det finns också.
#3 - 17 oktober 2004 20:04
Zoo äffären i Stuvsta Huddinge, dom kör 50% på all fisk har även en del ciklider (tror den heter amazonas)..Bara ett litet tips
#4 - 17 oktober 2004 20:50
mitt jobb=D Zooropa i Kungsängen. Dem har bra stimpris på tex tetror och en del ciklider, ju fler du köper desto billigare blir det[:-162]. Men akvarieleasing har helt klart mer ciklider än jobbet men vi har ju iaf lite att välja på[:)]. Om du vill åka dit och om du vill veta vart det ligger så kan du kolla min zoon.

/Glenn

Annons