bra akvariumaffär i gbg?

#1 - 25 oktober 2007 18:39
Heej,
Jag tänker byta till en annan akvarium affär. Vilka är dom bästa i gbg/kungsbacka området?

(ska alldså börja köpa på en annan affär)

tack på förhand!
p.s ALLA PÅ ZOOPET ÄR FANTASTISKA SOM HJÄLPER MIG OCH ALLA ANDRA! HAR FÅTT MKT STÖD OCH RÅD!!!!
#2 - 25 oktober 2007 18:45
Jag säger Kent i Nol eller Herkules zoo....
#3 - 25 oktober 2007 18:57
Som hfh75 sa så är Nolsciklidhobby bra ( www.ciklidhobby.com ) tur för mig att jag bara har 400 meter dit :D

sen har du www.zookompaniet.se...

gubberozoo i olskroken tror jag det heter =) den tycker jag är bra, har mycket levande foder.. ´

gå gärna in på eniro.se och skriv vad ni tycker om alla butiken =)
#4 - 25 oktober 2007 19:03
Aldrig någon som nämner Zoomässan när folk frågar sådant här.
VARFÖR?

iof visst det är inte gbg men 15 min ifrån..
#5 - 25 oktober 2007 19:07
trop akvariefiskimport :)
#6 - 26 oktober 2007 09:41
Fiddan skrev:

VARFÖR?

Har du varit där på länge?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 26 oktober 2007 09:47
Vilken fisk är du intresserad av?
Jag tycker nog att svaret är väldigt beroende av det.
Sen tycker jag nog också att man skall besöka flera butiker och sedan själv avgöra vilken man gillar bäst - smak och tycke varierar.
#8 - 26 oktober 2007 12:37
Jag är intresseran just nu främst av Sällskap. har 2 sällskapsakvarium. Det ska också helst vara en som har fina kampfiskar (siamesiska och eller fredliga)då jag tängt börja odla när jag fixat ett lämpligt kar.
Men det viktigaste är dock, bra affär som bryr sig om djuren och har bra kvalite på fiskar och annat i akvariumväg!
Jag har en kompis som handlar på Herkules zoo - är det bra där? Just nu handlar jag på zoomässan men vill prova en annan, som ni här på zoopet tycker är bra.

Jag har också en annan kompis som jag har fått in på akvariumkobbyn och precis köpt ett eget kar, hon ska snart köpa växter m.m.
#9 - 26 oktober 2007 13:55
Om du är intresserad av sällskapsfisk så går väl Nol bort eftersom den främst är inriktad på ciklider. Men Herkules och även gubbero som andra nämnt rekomenderas.
#10 - 26 oktober 2007 15:39
Tycker att havannazoo i surte www.havanazoo.se är bra! Frågar man något får man bra svar, och om man säger att man har tex ett 100L så säljer han inte på dig 10 diskusar :)
#11 - 26 oktober 2007 16:43
Bästa är utav tvekan trop akvariefiskimport.... Varit på alla ovanstående, tommy är one of a kind ;)
Bilagor:
#12 - 26 oktober 2007 17:38
ok, får väl titta runt på lite olika affärer och se vilken som jag gillar. Finns det fler länkar till som olika affärerna än Nols och zookompaniet?
#13 - 28 oktober 2007 23:02
Fiddan skrev:

VARFÖR?

det undrar jag också, den är ju riktigt stor och bra den affären...
#14 - 29 oktober 2007 08:15
THE_DUDE skrev:
det undrar jag också, den är ju riktigt stor och bra den affären...

Har själv bara varit en gång i Zoomässan, men blev lite besviken efter att ha hört så mycket positivt, visst det var en stor affär med en massa akvarier "inpressade" på det lilla utrymmet men gick bara några stycken fiskar av varje art och dom såg helt utmagrade ut!:mad:
Killen som hade stället verkade kunnig och intresserad men han kunde ha matat dom lite bättre dock!
Måste nämnas att jag var där i somras, och det var låg-säsong, kanske han har fler firrar och och bättre kvalitet under vintern!?:confused:

Thaifighter
#15 - 2 november 2007 09:33
Fisk affärer

Får hålla med tidigare talare :p med att det beror ju på vad det är man söker.

Själv har jag bra erfarenhet av Kent i Nol.
Jag är uppvuxen på samma gata (granne) och har sprungit hemma hos honom genom åren för att se alla fina fiskar :D

Även om jag inte ska ta hans parti så tycker (och vet) jag att Kent har bra koll och kan sin sak. Som sagt rekomenderar honom.
Har man alldrig varit där så tycker jag man ska kosta på sig ett besök.
Kan väl vara lite svårt för en som inte känner till Nol att hitta men kör till Elektrolux och sen in i området med de gula Bostadsrätts husen.

Lycka till Alla! :)

Mvh Nolare
#16 - 2 november 2007 11:47
varför begränsa sej till EN butik? det finns många bra butiker i gbg-området, jag bor i samma hus som herkules zoo, men handlar ändå på fler affärer... dock blir det ju fler besök på herkules än de andra, de börjar vänja sig att jag droppar in då å då...
#17 - 2 november 2007 14:16
jag kan uppleva att på många ställen, så får man inget ärligt svar, om man inte visar att man kan en hel del. Det är väldigt lätt för någon i en butik att säga "visst den fisken kan du ha i det karet" osv, och dom flesta tar väl chansen.
Jag har också märkt att Kent i Nol är den som ger en det ärligaste svaret, han är rak och tydlig vad gäller vilka fiskar man ska (och får) köpa på samma gång hos honom.

Tropen i Gbg är också bra, men där kan det också vara lite sisådär att man får kunna lite, för att få ut det bästa utav det. Det jag tycker är lite negativt med tropen är väl att det nästan alltid är samma urval, och det är både bra och dåligt.

Så läs alltid på så mycket som möjligt hemma innan ni besökre en butik.
/fredrik rollén
#18 - 3 november 2007 10:04
Hej,

Personligen gillar jag zookompaniet brevid Willys i Gamlestan, de har ett stort utbud av lite mindre fiskar och i mitt tycke superkunnig personal,
Lycka Till!
#19 - 3 november 2007 11:15
håller med Wickberg, killen på Zoo kompaniet är lätt att prata med och är kunnig inom växt och räk området. Zoo kompaniet är lätt bäst i göteborgs området på växter och räkor
#20 - 3 november 2007 12:40
Nolare skrev:
Får hålla med tidigare talare :p med att det beror ju på vad det är man söker.

Själv har jag bra erfarenhet av Kent i Nol.

Jag är uppvuxen på samma gata (granne) och har sprungit hemma hos honom genom åren för att se alla fina fiskar :D

Även om jag inte ska ta hans parti så tycker (och vet) jag att Kent har bra koll och kan sin sak. Som sagt rekomenderar honom.

Har man alldrig varit där så tycker jag man ska kosta på sig ett besök.

Kan väl vara lite svårt för en som inte känner till Nol att hitta men kör till Elektrolux och sen in i området med de gula Bostadsrätts husen.

Lycka till Alla! :)

Mvh Nolare

Härligt att det finns fler från nol som håller på med fiskar =) själv har jag bara 400m till ciklidhobbyn... :D

Annons