Jag tvivlar inte en sekund på att det blir billigare. Men jag är inte så händig när det gäller att pilla ihop akvariegrejer, jag vill ha färdiga saker som funkar ^^
Att sedan byta ut den lilla flaskan till en större klarar jag av, och att fixa ingredienser till mäsken verkar inte så krångligt (deras refill till den där lilla flaskan tycker jag är lite väl dyr).
Men förutom att den är dyr och man kan pilla ihop det själv så verkar det bra? ^^
Bara en liten fundering, sett att du har räkor i ditt kar och utan att ha nån större kunskap om dom har jag förstått att dom är ganska känsliga varelser, vet du hur dom reagerar på en ph sänkning (som co2 oftast medför) och höga halter av CO2?
Sen undrar jag om du kan tänka dig ett system som kanske inte ger en 100% lösning av CO2? isåfall kan man bygga sitt eget system väldigt lätt, tror nog om du fixar att byta ut flaskan på det färdiga systemet kan du lika gärna göra ditt eget, om du kollat på bilderna från Norpis system så är faktiskt den sista delen det enda som ser lite komplicerat ut, reaktorn är ju det som gör hans system så effektiv, men nöjer man sig med lite lägre CO2 upptag så kan man skippa den delen och få ett snyggt och enkelt bygge ;-)
Allså borra lite hål i några korkar, trä igenom lite luftslang och upp till en syresten som stoppas i botten av ett litet innefilter, svårare än så behöver det inte va, lite lim runt hålen för att få riktigt tätt mot slangarna är dock att rekomendera :)