Bra och billigt

#1 - 30 mars 2004 19:08
Jag undrar var jag kan få dom bästa och billigast rötterna och andra dekorationer.
#2 - 30 mars 2004 19:19
Jag slår vad om att någon på hemsidan vet någon bra affär!
#3 - 30 mars 2004 19:24
Ingen som vet något?
#4 - 30 mars 2004 19:34
Du kan ju börja med att säga i vilken trakt du skulle kunna tänka dig att leta. T.ex om man bor i skåne så finns det ju flera ställen i malmö-området som är billiga. Problemet är väl då om man bara får reda på butiken i malmö-regionen och man bor i kristianstad på andra sidan skåne. Då kan det ju vara skoj att få veta att det finns två butiken i Tomelilla om man redan letat igenom de närmsta trakterna.
#5 - 30 mars 2004 19:35
Din lokala akvarieaffär som ligger närmast dig är troligen den bästa. Det kostar inget eller inte så mycket att ta sig dit, du kan besiktiga och välja på plats, och handlar du mycket på samma ställe och blir en bra stamkund där går det kanske att göra lite rabatter.

Tycker man inte om den närmaste så kan man ju i Stockholm alltid åka till Akvarielagret. De har mycket sådant här i butiken, till priser som inte är lägst, men ändå helt OK.
#6 - 30 mars 2004 19:39
Zazoo:
Du skall nog inte förvänta dig svar på ett inlägg efter 11 minuter!!!
Ta det lugnt och titta om du fått något svar imorgon.

Vissa vill ha glaskulor/glasstenar i sina akvarier. Och en påse sådana i akvarieaffären kostar någonstans runt 40 kronor. Dessa kan man köpa på Ikea för 12 kronor.
#7 - 31 mars 2004 11:17
Ursprungligen skickat av swetrot

Din lokala akvarieaffär som ligger närmast dig är troligen den bästa. Det kostar inget eller inte så mycket att ta sig dit, du kan besiktiga och välja på plats, och handlar du mycket på samma ställe och blir en bra stamkund där går det kanske att göra lite rabatter.

Håller med till 100%, I förra veckan fick jag en stor rot för 40% av "normalpris" , och nu varje gång jag handlar av honom så får jag rabatt.
Så åk du till närmaste ställe och bli kompis me honom/henne/dem som jobbar där :) så skall de nog lösa sig!
#8 - 31 mars 2004 11:27
Mitt eviga råd - titta på nätet. Frakt tillkommer givetvis, men jag tycker att nästan allting är billigare om man handlar så.
#9 - 31 mars 2004 11:57
Rötter är en smaksak, de vill jag allt känna och se på före köp. Detsamma gäller skiffersten mm, så jag instämmer i kören som säger "din lokala handlare".
#10 - 31 mars 2004 12:26
Ok tack så mycket.
Men om jag säger att iguanzoo är den närmaste så?
Jag har hört att den inte e nåvidare.
#11 - 31 mars 2004 12:27
Jusste!
Glömde säga att jag bor i stockholm i innerstan.
Vid iguanazoo.
#12 - 31 mars 2004 12:44
då tycker jag akvarielagret är det självkarara valet för rötter etc pga sitt stora utbud

Annons