Jag skulle vilja ha era synpunkter på vilka akvarieaffärer i stockholm söderort och innerstan som ni tycker är bra och vettiga att kolla in :)
Tänkte ta en runda och kolla in dem alla i helgen.
esoxlucius74 skrev:Akvarielagret är självskriven!
En butik som har mycket, men inte är så "mysig" är Zoolagret i Bromma...
Dre skrev:Bromma zoo. Mycket billiga och stort utbud, ganska begränsat ciklidutbud dock. Mycket tillbehör.
Broddan skrev:Du vill ha butiker i stan och på rätta sidan stan?:)
Slår ändå ett slag för Aquarium Stockholm (akvarieleasing) i Sundbyberg. Bra utbud dock rätt mycket malawi. Hjälpsam och kunnig personal. Min känsla är att priserna är bra.
I stan: Rekomenderar jag varmt Södermalms Akvarieaffär, krukmakargatan 3 vid Mariatorget. Janne Wester som driver denna är väldigt kunnig och ger gärna och bra råd. Inriktar sig mer på mindre fiskar/växter men finns även annat. Finns mycket att titta på även hans egna stora odling av diverse mindre fisk.
Fridhems akvarier på drottningholmsvägen 1 kan vara värt ett besök. Liten butik och då inte så stort utbud men trevlig personal och väldigt välskötta akvarium. Kan vara lite dyrt.
Sedan gillar jag även Djurmagasinet i Tyresö centrum. Hyfsat utbud och man kan hitta en hel del kul där.
Edit: Kan lägga till Alba Zoo folkungagatan 146. Kanske inte min favorit men om du ändå ska titta i ett flertal butiker kan det vara värt ett getöga.
Nubi skrev:Kan ju ha och göra med personalerna där. Den bemötande morsan fick när hon var där var raka motsatsen till vad du skriver.
Morsan var där och ville ha en klogroda. Killen där ställde en massa frågor och det slutade med att hon valde guppys istället för det skulle passa bättre i hennes kar.
esoxlucius74 skrev:Jag har också bara positivt att säga om dem, men jag lägger ändå ett extra PLUS för Akvarielagret. :)
Nubi skrev:Fått en känsla av att Djurmagasinet i Tyresö är kunniga av sig, ialf den långa killen som är runt 40år (Tror jag) alltid lika kul att gå dit och snacka med honom.
Kommer aldrig därifrån tomhänt + rabatt :D
Eskilstunas Djurmagasin får man alltid rabatt när man köper stimfiskar. Köp 10 stimmfisk få 10 % rabatt. Bra sätt att sälja många av en sort, Speciellt för stimmfiskar.
Vad är en Borneo pleco? Såg i Amazoonas i Stuvsta.
Daniel Blom skrev:Instämmer i lovorden för Akvarielagret, Akvarieleasing (numera Aquarium Stockholm, ett lite fånigt namn på en affär i Sumpan), Södermalms Akvarieaffär och Djurmagazinet i Tyresö. Jag brukar också besöka Vinsta Zoo ibland, liksom Amazoonas i Stuvsta där det är ständig fiskrea. Terrzoo (f d Globefish) har jag inte hunnit kolla in.
Nubi skrev:Vad är en Borneo pleco? Såg i Amazoonas i Stuvsta.