brandsläckare

#1 - 14 september 2006 13:14
hejsan jag undrar var man kan hitta manometerna eller vad det nu heter till en bradsläckare ? vet ej om jag har lagt in detta i rätt tråd men i sådana fall får ni ju flytta den

tack för all hjälp ..

undrar om någon skulle kunna ordna en länk då jag inte är bra på tyska.. finns det någon svensk sida eller i norden blir jag extra tacksam .
#3 - 14 september 2006 16:40
Nikke84 skrev:

tackar för hjälpen.. vet du hur mycket frakten är på ? och kan man ta de mot postförskott ? eller är det pengar innan man får varan ?
#4 - 14 september 2006 19:29
Har beställt därifrån mot postförskott och det funkade jättebra.
Frakten ligger på 18.98Eur ska du betala vid leverans får du plussa på 10Eur.
#5 - 14 september 2006 21:37
JonasB skrev:
Har beställt därifrån mot postförskott och det funkade jättebra.

Frakten ligger på 18.98Eur ska du betala vid leverans får du plussa på 10Eur.

Dock om du handlar för mer än 149 Euro är avgiften 0 Euro för COD (Cash on delivery).

/Mats
#6 - 15 september 2006 07:39
-piraya- skrev:
Dock om du handlar för mer än 149 Euro är avgiften 0 Euro för COD (Cash on delivery).

/Mats

då är ju frågan vad ska jag handla för 1400 spänn där hehe när jag bara behöver en manometer hihi .. tack allesammans för eran hjälp :)
#7 - 15 september 2006 10:29
systemfel skrev:
då är ju frågan vad ska jag handla för 1400 spänn där hehe när jag bara behöver en manometer hihi .. tack allesammans för eran hjälp :)

Antar att det är en tryckregulator du vill ha.

Manometer= instrument som visar t ex tryck, sitter oftast på tryckregulatorer.

Tryckregulator= regulator där du kan ställa in önskat tryck du vill använda som normalt är lägre än trycket i gasflaskan.
Ex CO2 trycket i gasflaskan ligger runt 50-70bar och man vill ha 1-2bar till akvariet.

/Mats
#8 - 15 september 2006 10:55
systemfel skrev:

Om du behöver regulator/reduceringsventil, så kan du köpa det på Clas Ohlsson för 359 kr. Sök på reduceringsventil, annars är artikelnr: 30-1497
#9 - 15 september 2006 16:31
PatrikS skrev:
Om du behöver regulator/reduceringsventil, så kan du köpa det på Clas Ohlsson för 359 kr. Sök på reduceringsventil, annars är artikelnr: 30-1497

Kom ihåg att skaffa nålventil också (finns i välsorterade akvarieaffärer t ex)vilket jag inte tror finns på reduceringsventilen hos Clas Ohlson.

/Mats

Annons