Bara vitt fiskkött, som t ex torsk har.
Lax har ju rosa kött och är ganska fett, som alla andra ädelfiskar, tror att du helst ska hålla dig till torsk och alskan pollac (hur stavas det :confused: nåt sånt iaf, tror ni vet vad jag menar), hoki, dom torsk-arterna.
Är det nån som vet om det går bra med Gädda, mört, id mm? Dom kanske innehåller parasiter, parasiterna dör väl om man fryser fisken innan?
Du kan antingen stoppa ner tinade fisk-bitar i lagom storlek till dina fiskar, det gör man väl mest med tyå stora, syd-amerikanska ciklider och stora fiskar som äter fisk.
Annars kan du köra t ex ärtor, räkor, blomkål, torsk, mm i en matberedare så har du räkmix :) Det funkar skitbra till alla fiskar, om det ska vara till yngel så får du mixa längre i beredaren så att det blir finare. Se till att inte ha några bitar av räkskal i mixen, det kan dina akvariefiskar sätta i halsen.
Så här gör man räkmix:
http://www.djurportalen.nu/artiklar.php?go=visaart&id=40 , du behöver inte ha i precis dom sakerna som står i detta receptet om du har fiskar som behöver mkt kött så ha i mer räkor och minder ärtor eller om du har fiskar som behöver grönsaker, så ha i mer ärtor och mindre torsk osv. Du kan även exprimentera med nya ingredienser, jag hade t ex i morötter i min =)