aja ska du köra med massa super high teck grejjer så skippa filterkuberna då. jag har inga filterkuber bakom mina bakgrunder utan enbart utsug till ett ytterfilter. så man BEHÖVER ju inte ha så filterkuber tex.
jovisst snor de lite plats. men man kan ju köra slimlines. tar max 2 cm o vill du ha teknik bakom så tar de max 5 cm.
o vadå att man inte skulle få bort silikonet ordentligt??? ööh har du ens silikonat om ett kar eller så nån gång? det är bara att sitta o gnugga med rakblad så är det snart borta ska du se.
tycker kar med bakgrund som man kan gömma tekniken bakom är nästan mer praktiska. teknik är inte ivägen om man ska fånga fisk tex.
haha, så mycket kärlek på samma ställe..
dåså, jag tänkte mig btn'en som en integrerad del av filtreringen.. dvs filterbehållare av btn.. DET tycker jag är osmidigt..
jag tycker det är ganska standard? inte high tech..
haha, jodå.. jag har silikonerat om kar osv.. Jag menar bara att jobbet att få bort fläckar/kluddar/fett inte är värt det.. det lämnar spår helt enkelt och tar tid.. det är ett stort kar vi pratar om här..
jadå, jag håller med beroende på vilken typ av fisk man ska ha.. jag kritiserar inte BTN men däremot har jag en delvis avvikande åsikt.. läs vad jag skriver..
Ska OP ha ett kar med 200 neontetror, en bunt discus och massvis med växter så är det ju ett jättebra alternativ eftersom det knappt blir någon biologisk belastning (enligt mitt sätt att se det)..
ska OP ha stora sydamerikanska ciklider tycker jag att det finns bättre lösningar om man inte räknar slimline + stora ytterfilter..
Jag har nästan bara haft kar ÖVER 1000L med ruggigt dyr fisk (dvs jag chansar inte) och jag säger vad som fungerat bäst för mig.. jag känner mig helt enkelt inte säker med teknik jag inte har hundraprocentig översikt över.. inget att hetsa upp sig över?