BTN Mini Amazonas 150x50

#1 - 27 september 2008 14:20
Tjena.

Efter ett par månaders diskussion har jag äntligen fått tjejen att tillåta ett akvarium i hemmet. Sedan klartecknet kom (förra söndagen) har prylar jagats över hela stan. Förbannat den lilla bilen ett par gånger, men sitter nu med ett kar brevid mig.

Har försökt läsa allt jag kommit över, så ber om ursäkt ifall denna fråga besvarats i någon föregående post som jag missar.

Det gäller min BTN Mini Amazonas 150x50 bakgrund. Är lite tveksam hur jag skall montera den. (Har givetvis tokstuderat monteringsbilderguiden:))
Saknar en bild ovanifrån karet, så man ser hur långt bakgrunden är inskjuten på varje sida.
När jag sitter själv och provar, så kan jag variera rätt mycket. Kanske är en smaksak, men då smak är något av en bristvara hos mig så vänder jag mig till experterna.

Är det nån som har en ovanfrån bild av samma bakgrundstyp?
Alternativt, måtten för hur stort mellanrummet (mellan bakglas och baksida) är i överkant på varje sida.

*Typiskt.. ordbajsade sönder min första post...
#2 - 27 september 2008 14:24
Bara en liten iaktagelse, enl ditt användarstatus är det inte ditt första inlägg utan ditt fyra miljarder tvåhundranittiofyra miljoner niohundrasextiosjutusen tvåhundranittiofemte inlägg, och här sitter jag och gnäller över att inte ha blivit uppgraderad till guldis ännu.. :D
#3 - 27 september 2008 14:27
Bara en liten iaktagelse, enl ditt användarstatus är det inte ditt första inlägg utan ditt fyra miljarder tvåhundranittiofyra miljoner niohundrasextiosjutusen tvåhundranittiofemte inlägg, och här sitter jag och gnäller över att inte ha blivit uppgraderad till guldis ännu.. :D Är du säker på att du är guldmedlem? ;)
#4 - 27 september 2008 14:27
Ursäkta, men detta är helt OT; Har du över 4 miljarder inlägg??????
/Erika
#5 - 27 september 2008 14:27
#6 - 27 september 2008 14:30
Tamarind skrev:

/Erika

Som det datanörd jag är så kan jag se att just detta tal representerar -1 i 32 bitar. Nämligen 0xFFFFFFFF. Så troligtvis är detta någon bugg om man tagit bort något inlägg. Min gissning är att det blir 0 efter nästa inlägg.
#7 - 27 september 2008 14:36
Tamarind skrev:

/Erika

Ja du, måste har postat inläggen i sömnen, hoppas jag skrev nåt vettigt på dessa dryga 4miljarder inlägg. Inte konstigt att jag är så trött på mornarna.
#8 - 27 september 2008 14:39
Långås skrev:

Hade missat guiden på ciklider.se. Tack Peter, betydligt bättre bilder där.
Vore fortfarande kul med mått/bilder på btn amazon? :)
Bilagor:
#9 - 27 september 2008 14:41
Långås skrev:
Som det datanörd jag är så kan jag se att just detta tal representerar -1 i 32 bitar. Nämligen 0xFFFFFFFF. Så troligtvis är detta någon bugg om man tagit bort något inlägg. Min gissning är att det blir 0 efter nästa inlägg.

Hehe, jag brukar ha väldigt lätt för matematik, men det där begriper jag inte ett jota av! :D[:-27] Men jag ska inte kapa tråden för att försöka få en förklaring, man behöver nog vara inbiten datanörd!
#10 - 27 september 2008 14:57
Gaffel skrev:
Är du säker på att du är guldmedlem? ;)

Det är jag säker på, men frågan är om jag förtjänar det ;)
#11 - 27 september 2008 15:22
Tamarind skrev:
Hehe, jag brukar ha väldigt lätt för matematik, men det där begriper jag inte ett jota av! :D[:-27] Men jag ska inte kapa tråden för att försöka få en förklaring, man behöver nog vara inbiten datanörd!

OT: Jämför med en trippräknare på en bil. Vad händer om man backar en km med en ny bil. Jo den kommer att visa maximalt tal, till exempel 999999km. Detsamma har hänt här, meddelanderäknaren har hamnat på det maximala talet som räknaren kan gå till. Jag trodde den skulle slå runt igen men det verkar som om den inte kan räkna upp när det nått max.

End of OT
#12 - 27 september 2008 17:40
Vilket i slutänden betyder att vi måste deleta JonasN och äta upp alla inläggen för att dölja att Christian har två högertummar.. :p

Christian, kan du inte lägga in mig som guldis INNAN du ger dig på det här problemet? ;)
#13 - 28 september 2008 08:16
Bakgrund installerad med framgång.
#14 - 29 september 2008 12:06
Blev du guldis så fort? Många har ju stått i kö längre än du varit medlem :O

Testa om du kan skapa blogg, och läsa alla artbeskrivningar med guldmal jämte?
#15 - 29 september 2008 12:15
JojjeN skrev:
Blev du guldis så fort? Många har ju stått i kö längre än du varit medlem :O

Testa om du kan skapa blogg, och läsa alla artbeskrivningar med guldmal jämte?

Jo jag är guldis, allt fungerar. Betalade ju får nån vecka sedan, så det är väl inte sjukt konstigt att jag blivit uppgraderad nu? Varför denna skeptisism till att jag är "guldis"? :)
#16 - 29 september 2008 12:24
JonasN skrev:
Jo jag är guldis, allt fungerar. Betalade ju får nån vecka sedan, så det är väl inte sjukt konstigt att jag blivit uppgraderad nu? Varför denna skeptisism till att jag är "guldis"? :)

Förlåt, trodde du menade innan (Eller om det var i en annan tråd?) att du inte hade "gjort dig förtjänt" av den, alltså att du inte betalat. ;)

Har blivit sjukt populärt att ha stort N efter sitt namn tydligen, har sett 3 stycken sen jag registrerade mig med namnet i somras. :P
#17 - 29 september 2008 12:45
JonasN skrev:
Bakgrund installerad med framgång.

Vad bra att det gick bra att installera, du fick ju inte mycket hjälp av oss som bara kommenterar antal inlägg och guldmedlemsskap!:p
#18 - 29 september 2008 12:58
JojjeN skrev:
Förlåt, trodde du menade innan (Eller om det var i en annan tråd?) att du inte hade "gjort dig förtjänt" av den, alltså att du inte betalat. ;)

Har blivit sjukt populärt att ha stort N efter sitt namn tydligen, har sett 3 stycken sen jag registrerade mig med namnet i somras. :P

Var nog ett dåligt skämt från min sida. N efter namnet föll sig rätt naturligt, då jonas var upptaget.

Tamarind skrev:
Vad bra att det gick bra att installera, du fick ju inte mycket hjälp av oss som bara kommenterar antal inlägg och guldmedlemsskap!:p

Jo, oturligt nog så fick hela diskussionen en annan vinkling än jag tänkt mig pågrund av buggen med min inläggscounter.

Startade iallafall en projektpost där man kan följa min framsteg om man behagar.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123648

Annons