BTN-Moduler

#1 - 12 april 2006 21:56
Har inskaffat mig ett 720liters och har tänkt att sätta i några BTN-Moduler i detta. Men mitt problem är att jag inte har sett dessa moduler i verkligheten. Hur många skulle rekomenderas att ha i ett kar med den storleken?

Vill inte att det ska se tomt ut, men även inte för tätt. Ska har växter i karet.
Ska försöka ta mig till en affär som säljer dessa så man även får se live innan det blir ett köp.
#2 - 12 april 2006 22:12
Det är svårt att säga hur många du ska ha då de ser olika ut. Det bästa är att se modulerna live och utgå från det. Hur blir det prismässigt om man jämför en hel bakgrund mot 5-6 moduler? Jag såg att Hercules zoo i Göteborg har moduler hemma att titta på, men vet inte om de har alla.
#3 - 13 april 2006 13:39
Tackar, jo det jag kunde ana att man måste se dom innan man börjar spåna lite mer. Får bli att svänga förbi nån dag efter jobbet.
#4 - 13 april 2006 14:10
Jag håller på att kika runt efter akternativ på bakgrund till mitt 575 (160x60).
Jag gjorde nyligen så att jag skrev ut bilderna med mått på bakgrunderna från btn:s hemsida och gjorde mig ett bakgrundspussel för att se ungefär hur många och vilka moduler som passar någorlunda.
Verkar faktiskt som om moduler blir lite billigare än en hel bakgrund.
#5 - 13 april 2006 14:52
Det blir ju luckor eller glepor med synligt glas om man monterar moduler. Hur undviker man det. Svart silikon?
#6 - 13 april 2006 15:43
Svart bakgrundfilm
#7 - 13 april 2006 16:40
[quote=Rambo]Svart bakgrundfilm[/quote]

Nä glöm det. Det speglar ändå glaset. Fast nu är man lite petig kanske. En del bryr sig inte men vitsen med en bakgrund är väl att det ska se helt naturligt ut. Det går ju trender förståss. Moduler var inte så populärt för några år sen.

Annons