Jag har kollade igenom boken när jag var i Tyskland. Jag tyckte den var mycket trevlig. Personligen tyckte jag snäckdelen var det svagaste kortet. Jag saknade bilder på färgvarianterna hos Pomacea bridgesi. Jag saknade även vissa råd för hållandet av snäckor exempelvis att de är känsliga mot klor och liknande ämnen, men även en del andra saker kan tilläggas. En snäckart saknades helt också (Asolene spixi). Jag delar inte heller åsikten att man bara får snäckinvasion i misskötta akvarier. Malaysisk sandsnäcka håller jag inte med om att det bara är Melanoides tuberculata, jag tror att det är åtminstone tre arter som går under namnet Malaysisk sandsnäcka (en svart med räfflat skal, en brun med svarta markeringar med slätt skal och en blå/grå med slätt skal).
En annan sak jag tänkte på var att det på något ställe var skrivit i första person men det framgick inte vilken av författarna som skrivit texten.
Så Kjell nu har du fått lite kritik så jag hoppas du är nöjd ;)
Vilka arter som kom med var nog till stor del beroende av vilka foton som fanns att få tag på - som du nämner så var det lite magert med snäckfoton och jag la ändå extra mycket energi på att just få tag i just fler artfoton på snäckor, men man tager vad man haver.
Sedan slog det mig också under arbetet med boken hur många arter (av alla grupper) det ändå fanns och som man skulle kunna ta med och hur mycket man egentligen skulle ha kunnat skriva för att den skulle bli "fullständig".
Egentligen skulle boken bara ha varit på strax över 100 sidor, men nu blev den på 160 och skulle ändå ha kunnat bli bra mycket större. Dessvärre är dock risken att den blivit alldeles för dyr och då hade ingen köpt den så man måste ändå kompromissa över vad som skall med.
I princip kan man säga att jag har skrivit allt utom avdelningarna om räkor, kräftor och snäckor - dvs den allmänna delen, fiskar, krabborna och växterna.
Tack för synpunkterna för övrigt.