butiker i Skåne?

#1 - 4 juni 2009 09:59
Har flyttat från Malmö till mittten av Skåne (Höör)och är så klart nyfiken på vad som finns att kika på i dessa trakter.
Finns det något som kan vara värt ett besök här omkring och då menar jag på några mils omkrets, typ Kristianstad, Ängelholm osv. Finns Stoby akvarieaffär kvar den var ganska bra när jag var där för några år sedan har jag för mig.
Är väl mest ciklider som lockar, gärna nått ställe med bra diskus :)
#2 - 4 juni 2009 10:02
Matnil skrev:
Har flyttat från Malmö till mittten av Skåne (Höör)och är så klart nyfiken på vad som finns att kika på i dessa trakter.

Finns det något som kan vara värt ett besök här omkring och då menar jag på några mils omkrets, typ Kristianstad, Ängelholm osv. Finns Stoby akvarieaffär kvar den var ganska bra när jag var där för några år sedan har jag för mig.

Är väl mest ciklider som lockar, gärna nått ställe med bra diskus :)
I ditt fall så kan jag tipsa om Zoologiskan i Kristianstad riktigt fina SA-Fiskar ävrn fina Altum till bra priser säg till om du ska dit så hänger jag på om det går bra så kan jag titta på lite salt som dem har där.
#3 - 4 juni 2009 10:23
Är på väg dit om typ tio minuter :)...
#4 - 4 juni 2009 10:25
I ditt fall så kan jag tipsa om Zoologiskan i Kristianstad riktigt fina SA-Fiskar ävrn fina Altum till bra priser säg till om du ska dit så hänger jag på om det går bra så kan jag titta på lite salt som dem har där.

Jobbar inte du om dagarna ;)

Upptäckte förresten att det bara är typ en halvtimme till S Sandby också, där brukar ju vara värt ett besök. Dock en annan gång, ligger ju inte direkt på väg till Kristianstad....
#5 - 4 juni 2009 10:39
djurhörnan i eslöv har lite annorlunda saker inne ibland
#6 - 4 juni 2009 10:55
djurhörnan i eslöv har lite annorlunda saker inne ibland

Satt just o funderade på Eslöv, har lite andra ärende där också så då kan man ju passa på.
Tack för tipset
#7 - 4 juni 2009 11:08
är inte helt säker på butiknamnet, men den ligger till vänster om ingången till ICA. :)
#8 - 4 juni 2009 11:13
Akvarieaffären i Stoby finns kvar. Var där för drygt ett halvår sen och det var trevligt. Många stora malar bla.
Helt klart värt ett besök iaf ;)
#9 - 4 juni 2009 11:14
Stoby har jag varit på ett par gånger och båda var en sanslös besvikelse :(

Har blitt klok med åren och nu säger jag bara: Har man vant sig vid Åleds så åker man inte nån annanstans ;)
Om man ska ut på äventyr alltså.
#10 - 4 juni 2009 11:45
En hel del affärer som säljs nu. Eller konkar..
Den i Höör är till salu
#11 - 4 juni 2009 12:10
det börjar faktiskt bli lite ordning på hornbach i malmö.
fast det är ju klart....inte så nära höör....

.
#12 - 4 juni 2009 12:53
Eslöv (min lilla stad) har inte så många olika fiskar.. önskar att det hade mer :P då jag inte alltid orkar åka med tåg till malmö :D
#13 - 4 juni 2009 13:32
Finns ett ställe i Helsingborg som heter Djurriket, har inte varit där själv men tänkte dra dit någon dag. Verkar vara bra enligt deras hemsida.
#14 - 4 juni 2009 14:27
drd skrev:

Har blitt klok med åren och nu säger jag bara: Har man vant sig vid Åleds så åker man inte nån annanstans

Hmmm... deras priser på diskus är ju helt uppåt väggarna.. 1200/1300/1400:- st. för vildfångat..
#15 - 4 juni 2009 14:54
Jag var i Stoby förra veckan och det var en besvikelse måste jag säga. Såg väldigt tomt ut om man inte ville ha afrikanska ciklider. För ett år sedan hade de mer. Åkte till Kristianstad och där var det trevligt både på Zoo City och Kristianstads Zoologiska.
#16 - 4 juni 2009 16:35
En hel del affärer som säljs nu. Eller konkar..

Den i Höör är till salu
Nu igen:confused:tur man inte köpte den när man blev erbjuden en gång i tiden;)
#17 - 4 juni 2009 16:38
Matnil skrev:
Jobbar inte du om dagarna ;)
Inte precis nu,nu är jag ju ledig:Dmen när jag skrev så jobbade jag:p;)
#18 - 4 juni 2009 17:53
Nu igen:confused:tur man inte köpte den när man blev erbjuden en gång i tiden;)

jasså! vad ville vilken ägare ha för den just då?
jag hade bara velat ha en välskött akvarieavdelning inget annat.
#19 - 4 juni 2009 18:06
Feffe skrev:
Finns ett ställe i Helsingborg som heter Djurriket, har inte varit där själv men tänkte dra dit någon dag. Verkar vara bra enligt deras hemsida.

Djurriket är inte så stort och har inte det största utbudet men jag gillar verkligen deras djurhållning och service.
De har kunskap och frågar alltid om man har de rätta förutsättningarna för just den fisken osv.
De säljer inte guldfiskskålar och inte framodlade defekta fiskar så som papegojciklider, eller fiskar som blir för stora. Men självklart tar de in den fisk man vill ha om de ser att man har kunskap och utrymme till fisken.
Gillar det att dem vågar bojkotta sånt som inte är bra för djuren.
Riktigt trevliga töser är det dessutom som jobbar där ;)
När jag åker på semester lämnar jag hamstern där och då sköter de den som om det vore deras egen. Klipper klor och pysslar med honom :)
Inte dyrt heller.. 20:-/dygn för att lämna in hamstern.
#20 - 4 juni 2009 18:16
jasså! vad ville vilken ägare ha för den just då?

jag hade bara velat ha en välskött akvarieavdelning inget annat.
Då var hyran nästan ca 20 lakan(tror jag) i månaden men då fick man lokalen sidan om också att använda,sen fick man själv stå för El-Vatten m.m.Kosnaden var för köpet 100-150 tusen sen fick man lager fullt av saker till ett värde av 100 tusen om jag inte minns fel det var ett taga sedan;)sen att bedriva en Akvarie affär i Höör funkar inte och kommer inte att funka på dem närmsta 100 åren men att bedriva en djuraffär kombinerad Akvastik kanske kan funka om man sköter det rätt eftersom det inte finns några andra som säljer levande förutom dem nu som ska sälja/Konkurs....Så bra funkade det;):D sen finns det den affären som ligger vid Lidl men dem säljer inte Levande har jag för mig:)
#21 - 4 juni 2009 19:30
Då var hyran nästan ca 20 lakan(tror jag) i månaden men då fick man lokalen sidan om också att använda,sen fick man själv stå för El-Vatten m.m.Kosnaden var för köpet 100-150 tusen sen fick man lager fullt av saker till ett värde av 100 tusen om jag inte minns fel det var ett taga sedan;)sen att bedriva en Akvarie affär i Höör funkar inte och kommer inte att funka på dem närmsta 100 åren men att bedriva en djuraffär kombinerad Akvastik kanske kan funka om man sköter det rätt eftersom det inte finns några andra som säljer levande förutom dem nu som ska sälja/Konkurs....Så bra funkade det;):D sen finns det den affären som ligger vid Lidl men dem säljer inte Levande har jag för mig:)

Teba har ju allt krimskrams tillbehör och foder ja. så det blir ju en inriktning på det som blir över:) Tror nog att man får lägga ut rätt mycket mer pengar för att köpa butiken nu. Man skulle varit ett par stycken investerare med spetskompetens på olika områden och gått in för 100% för att bli bäst på allt kanske;) Man ser ju att folk är beredda att köra väldigt långt för att komma till en bra butik(åleds). Höör ligger ju mitt i skiten också
#22 - 5 juni 2009 13:40
Nina82 skrev:
Djurriket är inte så stort och har inte det största utbudet men jag gillar verkligen deras djurhållning och service.

De har kunskap och frågar alltid om man har de rätta förutsättningarna för just den fisken osv.

De säljer inte guldfiskskålar och inte framodlade defekta fiskar så som papegojciklider, eller fiskar som blir för stora. Men självklart tar de in den fisk man vill ha om de ser att man har kunskap och utrymme till fisken.

Gillar det att dem vågar bojkotta sånt som inte är bra för djuren.

Riktigt trevliga töser är det dessutom som jobbar där ;)

När jag åker på semester lämnar jag hamstern där och då sköter de den som om det vore deras egen. Klipper klor och pysslar med honom :)

Inte dyrt heller.. 20:-/dygn för att lämna in hamstern.

Låter superbra. Måste ta mig tid att åka dit någon dag!

Annons