Butikstips

#1 - 28 juli 2006 09:32
Finns det fler butiker som är värda att åka en bit för att besöka än tex Åleds?

Någon som besökt eller beställt fisk från Amason Akvarium i Karlstad tex?
#2 - 28 juli 2006 10:42
Jag har köpt mina diskus på Amazonakvarium i Karlstad och är väldigt nöjd med dem. Bland de finast diskus jag har sett live. Han har dock endast diskus, saltvatten, malar och kanske någon annan ciklid. Det råder delade meningar hurvida han är ok eller inte med sina fiskar m.m., men jag skulle aldrig beställa fisk som jag aldrig sett överhuvudtaget om jag inte verkligen kände personen jag beställde av. Jag tycker dock att han har stor kunskap vad det gäller diskus. Värt att besöka!

//Camilla
#3 - 28 juli 2006 10:47
SNYGGA!! Jag såg att de hade lite skalarer och snygga malar. Så det kunde ju vara intressant.
Nej jag håller med dig om att beställa osedd fisk. Han skulle ha webkameror på akvarierna då så man fick välja fisk själv. :)
#4 - 28 juli 2006 10:50
Ta med dig den feta plånboken bara!! :D Lovar att du inte kommer hem tomhänt. :rolleyes:

//Camilla
#5 - 28 juli 2006 10:54
Jag tänkte ta med mig sambon så får jag flaxa lite med ögonfransarna och säga "Titta vilken fin fisk"....eller något sådant...Undrar om det funkar?
#6 - 28 juli 2006 10:59
Hmm.... jag har försökt med min man.. Det fungerade med diskusarna.. men inte med ett räkakvarium.. :rolleyes:

//Camilla
#7 - 28 juli 2006 11:06
Jag fick nyligen ett 540 liters akvarium... så jag ska kanske bara vara tyst och snällt betala alla innevånare själv.
#8 - 28 juli 2006 11:13
ASG!!! Du kanske kan laga till någon riktig snitsig middag åt er och ge honom fotmasage på kvällen så kanske han är lite mer medgörlig ;)

//Camilla
#9 - 28 juli 2006 11:25
om jag förstod rätt så är du från v-ö, och vill besöka åled.., och sedan upp till Karlstad.., en given tur i Gbg finns det alltid! finns massor av besökbara affärer..., ciklidleken i lerum, Trop. importen i kaggeledstorget, Herkules zoo, storks zoo, gubbero zoo, och påvägen mot Karlstad så, Havanna zoo,. och Nols Ciklidhobby., allt beror på vad man vill se och om man skall handla... priserna är KLART bättre i Gbg än resten av sverige vågar jag säga.. (med viss res. för priserna i Örebro då och då)
#10 - 28 juli 2006 11:26
kolla gärna längst ned på http://www.ciklid.se/ för div. affärer och adresser, eller eniro.
#11 - 28 juli 2006 11:44
Tack för tipsen i göteborgstrakten. Det var inte så att jag bara var ute efter vilka butiker som helst. Söka på eniro kan ju vem som helst. Utan mer få höra vad folk har för favoritaffär. Typ Åled tycker jag det är värt att åka 25 mil tor någon gång ibland. De har så välskötta akvarier och fiskarna ser riktigt välmående ut. Inte alltid det är så tyvärr.
#12 - 28 juli 2006 11:46
[QUOTE=C.Ciklid]ASG!!! Du kanske kan laga till någon riktig snitsig middag åt er och ge honom fotmasage på kvällen så kanske han är lite mer medgörlig ;)
//Camilla[/QUOTE]
Jag fixade iofs en signerad fotbollströja åt honom....DET borde vara värt endel...ska kanske påminna om den där tröjan strax innan avfärd mot "akvarieland".
#13 - 30 juli 2006 09:56
Finns det verkligen bara Åled, Amazon och några butiker i Göteborg som är värda att åka en bit till för att besöka?
Ingen här som besökt någon riktigt trevlig akvariebutik på sistone?
#14 - 30 juli 2006 10:03
Om du orkar ta dig till Örebro så kan jag rekomendera Akvariekällaren. Det är "min" affär som jag åker till (trots avståndet). Dock kan det vara lite ursållat nu under sommaren. Men han har lite diskus (skall satsa mer på dem verkar det som) i lite mindre format, saltisar, vanligt sällskap och lite malar. Men om man frågar lite snällt kanske han har något sparat i sitt "föråd".

//Camilla
#15 - 30 juli 2006 10:21
Man vet aldrig vart man har vägarna förbi och då är det bra att vara förberedd. Har jag vägarna förbi Örebro så ska jag titta på på Akvariekällaren. tack för tipset!
#16 - 30 juli 2006 11:05
Stoby akvarieaffär utanför Hässleholm är annars en trevlig affär som det är värt att resa till.

Om man är intresserad av amerikanska ciklider så kan man åka till Sandby ciklidhobby utanför Lund.

Annons