Uppenbarligen så tycker ni det är förbannat kul att överträda annonsreglerna trots att ni vet att det är emot reglerna (har just raderat en annons till där personen ifråga försökte vara ironisk mot förbudet).
Om någon lägger in en annons till så kommer dels den som lägger in den att bli avstängd och sedan kommer jag dessutom att låsa tråden.
Bäste Herr Kjell F.
Jag har full förståelse för att du har regler mot annonsering i detta forum. Tro inget annat. Jag vet hur det är att driva sådanna här publika forum, egen erfarenhet.
Men det jag, och väldigt många med mig, har svårt för är det stelbenta, byråkratiska och mekaniskt osmidiga hantering av dessa regler som du utövar. De är ett ypperligt exempel på allt negativt som man menar när man använder byråkrat som skällsord. Notera att jag inte är emot byråkrati per se, men mot osmidig och stelbent sådan. Jag kan även se i ditt inlägg som jag skickar svar på, att du inte heller mår bra av din hantering av dessa regler (utgår naturligtvis bara från det jag kan utläsa av texten, eftersom jag inte känner dig personligen, och därför mycket möjligt har fel. Du kan må utmärkt ändå).
I det första inlägget som jag skrev, så stod det inte något om någon allmän byteshandel eller försäljning. Jag frågade om jag skulle ta med något till mötet. Det var raderandet av detta som gav reaktionen av det andra inlägget som Du har raderat.
I det mitt senaste inlägg som du har raderat, så stod det inte ETT ord om att jag skulle sälja eller köpa något. Inte ETT! Däremot stod det att jag INTE skulle sälja, eller ge bort några växter på vårat mötet.
Det är DETTA som vi är förundrade över, och i bland förstummade av, hur du bedömmer det som skrivs. Vad är dina kriterium? Är det en robbot som raderar inläggen åt dig, eller gör du det manuellt? Om robbot, så snälla, använd den för att hitta potentiella inlägg, och låt den inte radera. Om manuellt, så borde du VERKLIGEN börja fundera om du inte skall läsa inläggen innan du raderar dem och bedömma om det är någon annons.
Mycket av det som du raderat ÄR ju faktiskt inte annonser, utan bara informationsspridning. Exempelvis när något här talade om en adress till en butik. DET inlägget raderades. Att du raderade mitt inklägg har jag heller inte någon förståelse för. Jag fattar det inte, så du får förklara.
Som jag nu förstår dina regler, och ditt användande av dessa, så borde ju även inläggen som var inbjudan till träffen tas bort, eftersom det ju skedde informationsöverföring som kunde vara en ekonomisk/tjänste-transaktion.
Ett forum behöver medlemmar som är vid gott mod och som skriver inlägg. Ibland är inläggen sk "off topick", men det måste man ta till en viss del. Men om man lägger ribban för det alldeles för lågt, så blir det inte en god stämmning i forumet, och man förlorar medlemmar. Och när man gör det, så kommer det att skrivas färre inlägg, och forumet riskerar att självdö.
Så ta inläggen som en SIGNAL att det finns medlemmar i forumet som inte är nöjda med något. RESONERA och FÖRKLARA varför nivåerna ligger på detta viset. Och med resonera menar jag en tvåvägsresonemang, där inte bara medlemmen, utan även du kan anpassa din användning av reglerna. Inte bara radera för att något av de förbjudna orden finns med i inlägget. Dvs bedöm inläggen som den levande, tänkande människa du ju är, och inte som ett stelbent dataprogram på några få rader...
I annat fall behöver du inte läsa alla inläggen, utan kan skriva ett program som gör jobbet åt dig. Mycket enklare, eftersom du inte behöver bli upprörd över de inlägg som kommer som svar på dina raderingar. Här är koden:
inläggen = search(new_inlägg(), FORBIDDEN_WORDS);
for_each(i. inläggen)
remove(i)
NOTERA: Jag kan hitta två av mig kända förbjudna orden i detta inlägg, men det kan finnas fler. Dessa ord är dock använda i ett sammanhang som omöjligt kan betecknas som annons eller liknande. Samma med de raderade inläggen.
Däremot kan jag hitta rätt mycket frustration som kommit fram här. Och kan även notera att jag inte är ensam av att känna detta.