Hej!
På bilden och när man står framför akvariumet ser det ut som om akvariumet har "minskat" i volym pga bakgrunden, men tittar man från sidan så ser man att dom har gott om plats :)
Det är vattnet som ger den kontrasten eftersom allt verkar vara större när det kommer i vatten, än vad det kanske är.
Angående att få stenarna att se riktiga ut, så har jag ett tips till dig, men oftast är det bara fantasin som sätter gränser :)
Jag tänkte som så att jag ville ha "kantiga och vassa" stenar, så då började jag fundera lite. Tex som klippväggar, där har du ju nästan aldrig en som är fyrkantig, utan oftast är det olika bitar som lossnat från den genom tidens lopp. Och speciellt när klippväggen har varit under vatten, eftersom det är rätt starka strömmar i vattnet som kan hjälpa till att slita loss bitar från stenarna.
Ett BRA och VIKTIGT tips är.......GÖR INGA STENAR LIKA...gör stora, små,långa korta, avlånga
Om du kollar lite på min bakgrund innan jag la fixet på den så på ett foto så ser man djupet bra...dvs.....tex längst uppe har jag mer utåt stickande stenar för att få en skuggeffekt av ljuset.
Sedan har jag blandat lite av utåtstickande och mer intryckta stenar, för att få ett realistiskt utseende.
Bara låt fantasin flöda....frigolit är ju billigt...och var inte rädd för att ta i lite..he he...så bara riv och slit och prova dig fram på en mindre frigolitbit.
Övning ger färdighet!
Lycka till
Morgan