bygga in ett akvarium i en vägg

#1 - 4 oktober 2008 09:04
Hej håller på att bygga in ett akvarium i en vägg. väggen är 9cm tjock varav d 1,5cm yttersta består av puts ut mot källar gången, resten 7,5cm är lättbetong. jag tänkte svetsa en ställning i 4kants profil 30x30 profil 2mm tjock. NU till mina funderingar man vill ju gärna att akvariets glas/ram kant ska ligga så nära väggens yttersta och funderar om någon annan gjort d jag tänker på... ta bort dom 7,5 cm å få kvar 1,5cm som akvariets alu ram står mot så akvariet ser ut att "flyta" in i väggen... Hoppas någon förstår mig och vet lite eller kan fundera högt med mig här .

Mvh Svenne
#2 - 4 oktober 2008 10:14
tror inte du kommer klara att behålla en putskant bara.. då får du nog putsa efteråt med risk för att den putsen spricker..då får du nog lägga nåt i mellan putsen å akvarieramen så inte putsen rör sig med akvariet..
kommer nog helt klart se snyggt ut iaf.
du bör väl kanske ha nåt i mellan akvariets underdel och betongen med.. typ nåt liggunderlag eller nåt..
se till att binda betong med typ nån färg i överkant av akvariet åxo så det inte drullar i nåt i akvariet..
tänk åxo på att betong suger fukt. å kommer aldrig sluta göra det.. Förmodar att akvariet blir öppet uppåt..därav problemet med fuktsugandet
#3 - 4 oktober 2008 10:20
jo sådana tankar har jag också men just nu är d om hela ramen ska gå med "putskanten" eller om d kanske räcker med flera "pinnar" i 4kantprofil eller om jag ska göra en rek.ram i akvariets strl. och flytta in främre benen 7,5cm så tjock som vägen är. all betong kommer att målas med rätt betongfärg d har jag 100% koll på via kamrat som gör färg m.m

funderar just nu på rätt bärighet
#4 - 4 oktober 2008 10:28
vad är det för storlek på akvariet?
#5 - 4 oktober 2008 10:30
540lit alu ram killen på zoo tyckte jag skulle göra en hel ram inunder precis som alu.underredena som säljs . 6st ben men nu blir 3st inflyttade 7,5cm pga väggtjockleken.
#6 - 4 oktober 2008 10:34
har gjort en paint bild he he... ska prova få den inlänkad
#7 - 4 oktober 2008 10:35
;) låter fränt ?

eller har du MSN ?
#8 - 4 oktober 2008 10:36
#9 - 4 oktober 2008 10:39
menar du att jag ska ha en lös skiva typ 22mm spån. inunder akvariet ?
#10 - 4 oktober 2008 10:42
fattar du hur ja menar...allt rött ihopsvetsat.. expandrar i golvet baktill..ramen som går in i väggen kan vila på lättbetongen.. den lär hålla
#11 - 4 oktober 2008 10:42
sven skrev:
menar du att jag ska ha en lös skiva typ 22mm spån. inunder akvariet ?

tänkte stålramen går in där
#12 - 4 oktober 2008 10:45
OK då är jag med ;) jag håller på att göra ramen just och så blir d 6st ben svetsar ihop en ram inunder också där jag lägger en skiva och där planerar jag senare att ha ett gammal takvarium och göra om till stor filter men just nu får d bli yttrefilter.
#13 - 4 oktober 2008 10:45

såhär tänkte du väl...
hmm.. ser ju ut att bli litejobbig knäckpunkt där.. det går nog men nåt måste nog ligga under akvarie delen in där
#14 - 4 oktober 2008 10:47
tror första bilden blir mer stabil..men bulta benen i golvet..det tror ja du måste göra..
#15 - 4 oktober 2008 10:47
jag flyttar bara in 3st ben 7,5cm så kommer ramen rätt och d blir snygg och hållbart. svetsar även dit en 52cm 4kants profil på mitten så ramen blir stabilare m tanke på 6st ben inunder.
#16 - 4 oktober 2008 10:51
d blir som 1a bilden en ram med 6st ben och benen binds även ihop ca 20cm över mark så det blir som en köpt alu.ställning . jag har sådana hemma till andra kar å kika på det enda som skiljer min konstruktion är 3st tillbaka flyttade ben 7,5cm så man får "in" karet i väggen... jag tror jag klär yttreväggen sen med fusksten då blir det nog bättre helhet än målad/putsad vägg..... lika bra å göra d ordentligt annars ångrar man sig ;)
#17 - 4 oktober 2008 10:52
tar även å svetsar på små vinkel järna med hål i å tar hiltin å borrar i golvet och förankrar hela konstruktionen.
#18 - 4 oktober 2008 10:53
he he..ja är så kass på paint men det va kul så det blev en uppifrån med..
mitten strävan kanske inte behövs..

#19 - 4 oktober 2008 10:54
sven skrev:
d blir som 1a bilden en ram med 6st ben och benen binds även ihop ca 20cm över mark så det blir som en köpt alu.ställning . jag har sådana hemma till andra kar å kika på det enda som skiljer min konstruktion är 3st tillbaka flyttade ben 7,5cm så man får "in" karet i väggen... [SIZE=3]j[/SIZE][SIZE=3]ag tror jag klär yttreväggen sen med fusksten då blir det nog bättre helhet än målad/putsad vägg[/SIZE]..... lika bra å göra d ordentligt annars ångrar man sig ;)

det kommer nog bli kanonsnyggt
#20 - 4 oktober 2008 11:00
nesseman skrev:
det kommer nog bli kanonsnyggt

japp så där blir d ungefär... jag kapar till å svetsar ihop ramen strax så försöker jag lära mig hur jag lägger upp bilder. så lägger jag upp på ramen . hålet i väggen är precis klart 100cm upp från golvet... d blir mäktigt med Malawisar där sen ;)

http://www.lpsdan.sk-1.se/?pid=36&sub=19 hittade sten jag gillade sen får vi se vilken färg som passar ;)
#21 - 4 oktober 2008 11:05
aaaah M35 ihop med ett akvarium med lagom belysning..mums
#22 - 4 oktober 2008 11:06
http://www.konradssons.com/default.asp?lid=2&ulid=9&show=5&pid=170&prodkatid2=7&pbildid=230 denna verkar d bli tror jag... hoppas inte d är svindyrt.... MEN d är ju dyrt å ha brevvänner med ;)
#23 - 4 oktober 2008 11:06
ja håller åxo på att bygga in mitt akvarium så det är kul å se fler som håller på.. Mitt är dock i en garderob och blir inklätt i panel
#24 - 4 oktober 2008 11:10
OJ va fränt... jag gör detta nere i källaren... vill kunna vara där i lugn å ro och att fiskarna får det lugn... jag å tjejen har 9e ungar tillsammans så d kan bli lite stimmigt ibland ;)

jag vill bygga upp ett malawi samhälle som troget jag kan... dom ska bo bra hos mig
#25 - 4 oktober 2008 11:19
jag håller på att lägga upp foto på sidan du andvände så d kommer strax bilder på hål tagning och på burken m.m ;)

Är själv hemma så jag spelar http://www.airbournerock.com/index.php?page=Index och myser och bygger i lugn och ro...
#28 - 4 oktober 2008 14:15
ett par frågor...

1
: hur bor du??? ser ju görstort ut??
2
: är det väggen in till pannan du tagit hål i? ( tyckte mig se en oljetank)blir inte det varmt åt firrarna?
#29 - 4 oktober 2008 14:20
nesseman skrev:
ett par frågor...

1

: hur bor du??? ser ju görstort ut??

2

: är det väggen in till pannan du tagit hål i? ( tyckte mig se en oljetank)blir inte det varmt åt firrarna?

villa m källare totalt 230kvm oljetanken ska bort där ska jag ha en akvariehörna som jag kan drömma mig bort i. en kille kommer å skär ner oljetanken. jar har 9e rum å kök i kåken + stor tvättstuga m hörnbadkar å mys ;)

ute har jag badtunna och en stor guldfiskdamm som även vår sköldpadda bor när den inte är på rymmen ;)

värmen åt fiskarna är lugnt men slipper värmare å så slussar jag ut överbliven värme genom ventilation genom hus grunden troligen styrt via auto temp känner i fläkten.
#30 - 4 oktober 2008 16:26
Skära ner oljetanken?
Bränn den inuti för att få bort oljeresterna o ta upp ett hål för en glasruta.

Eventuellt kan du ha flera akvarier i den oljetanken då de oftast brukar ligga på cirka 5-10kubik.
Bara att dela med glas skivor.
Sen tar du upp hål ovan ifrån för några halogenspottar som belysning samt några serviceluckor i framkant med gångjärn.
#31 - 4 oktober 2008 16:28
I övrigt ser det riktigt bra ut, en fråga som framstår lite skämtsamt är om du ska ha tomtar i akvariet då det finns det i paralel väggen:D
#32 - 4 oktober 2008 16:40
I övrigt ser det riktigt bra ut, en fråga som framstår lite skämtsamt är om du ska ha tomtar i akvariet då det finns det i paralel väggen:D

Hm hur menar du med å bränna ur tanken ? ;) tomtar har jag på väggen för min mamma fick det i bröllopspresent av en konstnär och bilderna är från hennes skolbok ...

Men jag har säker tomtar på "loftet" men det bjuder jag på ;)

Jag var lite sugen nu när jag förstog möjligheten med jätte akvarium den är på 3kubik

Vill veta mera genast om detta ;)
#33 - 4 oktober 2008 17:44
sven skrev:
Hm hur menar du med å bränna ur tanken ? ;) tomtar har jag på väggen för min mamma fick det i bröllopspresent av en konstnär och bilderna är från hennes skolbok ...

Men jag har säker tomtar på "loftet" men det bjuder jag på ;)

Jag var lite sugen nu när jag förstog möjligheten med jätte akvarium den är på 3kubik

Vill veta mera genast om detta ;)

Slutade dagen med nästan klar ställning...

http://s424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/th_DSC02944.jpg

http://s424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/th_DSC02943.jpg

Nu tänker jag kolla på King Arthur på Tv4 + men är här i varje paus och njuter av alla härliga ideer och projekt medlemmarna här har på G

Mvh Svenne
#34 - 4 oktober 2008 17:55
sven skrev:

http://www.lpsdan.sk-1.se/?pid=36&sub=19 hittade sten jag gillade sen får vi se vilken färg som passar ;)

Lite andra skivor för väggbeklädnad
http://www.mifainterior.se/prod_walls.html
#35 - 4 oktober 2008 18:01
Lite andra skivor för väggbeklädnad

http://www.mifainterior.se/prod_walls.html

Tack för tipset ;) tegelväggen där fastnade jag direkt för MEN inte vid akvariet utan för att ha i köket ska göra en "fusk" skorsten i köket.... sen lite ekstockar hängandes i taket i järnbeslag ....

Tack Svenne
#36 - 4 oktober 2008 18:04
sven skrev:
Tack för tipset ;) tegelväggen där fastnade jag direkt för MEN inte vid akvariet utan för att ha i köket ska göra en "fusk" skorsten i köket.... sen lite ekstockar hängandes i taket i järnbeslag ....

Tack Svenne

http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=247&Itemid=129

alla som läser om mitt projekt borde också läsa VIKTIG info... det är billigt att ringa INNAN och höra sig för.
#37 - 4 oktober 2008 18:23
sven skrev:
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=247&Itemid=129

alla som läser om mitt projekt borde också läsa VIKTIG info... det är billigt att ringa INNAN och höra sig för.

Så sant,eller som gamla televerket "ring först gräv sen"
#38 - 4 oktober 2008 18:37
Så sant,eller som gamla televerket "ring först gräv sen"

var d inte televerket som grävde först å ringde sen.... eller var d Telia å Kabelvision ;)

jag bor ju utanför Falun... Sveriges största golfbana även kallad ;) ( gissa varför )
#39 - 4 oktober 2008 18:46
sven skrev:
var d inte televerket som grävde först å ringde sen.... eller var d Telia å Kabelvision ;)

jag bor ju utanför Falun... Sveriges största golfbana även kallad ;) ( gissa varför )

LOL,brukar måla mitt(bankens hus)med färg från Falun,bor i Norberg så det är inte så långt till Grycksbo,kanske man skulle prova att spela golf där :D
#40 - 4 oktober 2008 18:49
LOL,brukar måla mitt(bankens hus)med färg från Falun,bor i Norberg så det är inte så långt till Grycksbo,kanske man skulle prova att spela golf där :D

Golf kommer nog då att betyda en ny innerbörd för efter den rundan ;)

Ps. spelare från Telia Kabelvision och fjärrvärmevärket deltar dygnet runt ;) och ibland en massa arkeologer också.... men brutalt förvirrade som letar äldre klubbor och klot ;)
#41 - 4 oktober 2008 20:34
du har hunnit långt på ramen ser ja.. Starta en projekt tråd så kan vi få följa allt där.. Krävs medlemskap..fixa det!!
#42 - 4 oktober 2008 20:38
är inte detta en projekt tråd då ?

jag var precis på väg ner å fota ramen som är på provplats ;)
#43 - 4 oktober 2008 20:50
nesseman skrev:
du har hunnit långt på ramen ser ja.. Starta en projekt tråd så kan vi få följa allt där.. Krävs medlemskap..fixa det!!

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSC02945.jpg?t=1223153290

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSC02946.jpg?t=1223153325

har ritat av mot väggen och imorgon direkt efter frukost kapar jag väggen så ställningen kommer över vägg kanten sen ska det svetsas i lite mera i underredet och göras klart för ev. plats för stort filter inunder.

skriv gärna hur ni tycker å tänker sådant stärker ;)
#44 - 4 oktober 2008 21:12
ja vill att du sätter ditt nåt stag mellan benen på lången..längre ner..

Projekt tråd e det.. men det finns en speciell del för det
#45 - 4 oktober 2008 21:13
får lära mig att läsa bättre ser ja
#46 - 4 oktober 2008 21:15
kommer allt att bli i "våg" med en gång? eller blir det nån justering på benen`?
#47 - 4 oktober 2008 21:17
nesseman skrev:
får lära mig att läsa bättre ser ja

Eller dra ner på dryckes rommen ;) ... jo jag ska mäta in för en stor burk inunder eller två små burkar. därför väntar jag med det när min hjärna är piggare så slipper jag göra om saken 2-3ggr ;)

ska dit mec vinkelhjärn som fästes i golvet... tänkte även måla svar inne rummet tror d känns bättre .... jag tror... ;)
#48 - 4 oktober 2008 21:18
nesseman skrev:
kommer allt att bli i "våg" med en gång? eller blir det nån justering på benen`?

har en kompis som kan skaffa liknande via sitt jobb GRATIS !!!

http://www.swedimport.se/33G.htm
#49 - 4 oktober 2008 21:21
perfekt ju.. du har tänkt på allt..
hur fan visste du att ja dricker Rom??
#50 - 4 oktober 2008 21:24
nesseman skrev:
perfekt ju.. du har tänkt på allt..

hur fan visste du att ja dricker Rom??

jag visste inte det... MEN nu vet jag ;) ibland brukar jag dricka kanariansk rom med fanta ;) D är inte som vanlig rom å jag var lika chockad själv första gången bartendern tog fram fanta ;)

man tänker lite bättre med rom i kroppen ;)
#51 - 4 oktober 2008 21:26
visst gör man..ja gillar Mörk Rom från Barbados..Fat idag e det en Brasiliansk,,Ypioca..jävla namn
#52 - 4 oktober 2008 21:27
sven skrev:
jag visste inte det... MEN nu vet jag ;) ibland brukar jag dricka kanariansk rom med fanta ;) D är inte som vanlig rom å jag var lika chockad själv första gången bartendern tog fram fanta ;)

man tänker lite bättre med rom i kroppen ;)

någon som provat sådant filter ?

http://freepages.history.rootsweb.ancestry.com/~catshaman/sakva/0filter.htm
#53 - 4 oktober 2008 21:35
nesseman skrev:
visst gör man..ja gillar Mörk Rom från Barbados..Fat idag e det en Brasiliansk,,Ypioca..jävla namn

Tänk om det ändå vore en Brasilianska som hette Bianca.... ;) dricker du tillräckligt så kanske du drömmer om det... eller helst om sydamerikanska ciklider... ligga å snorkla i något flod delta gå upp å äta gott och ner å snorkla igen.... Snacka om livet ;) sen får gär Bianca komma å snorkla också.... kan man kolla kurvor å sånt ;)

Hm tillbaks till verkligheten nu innan man blir utkastad härifrån... ;)

jag svetsar vinkel järn på alla benen å fäster dom med expander bult fast allt vilar på stödbenen polaren fixar åt mig tror det blir bäst å ditt tips m bult infästning är en bra ide ;)
#54 - 4 oktober 2008 21:37
hmm..fast egentligen... du kan ju sätta fast i lättbetongen istället..men då krävs nog nåt lim hmmm... nää.. golvet är stabilt å bra
#55 - 4 oktober 2008 21:41
nesseman skrev:
hmm..fast egentligen... du kan ju sätta fast i lättbetongen istället..men då krävs nog nåt lim hmmm... nää.. golvet är stabilt å bra

ska rama in den håltagna väggen med 4mm aluminium som jag bockar i 90gr vinklar å fäster med PL600 eller PL400 tror det blir bra och säkert . vad tror du om det ?

förstår du hur jag menar ?
#56 - 4 oktober 2008 21:45
ömmmmm? ska den hålla akvariet åxo?
#57 - 4 oktober 2008 21:50
nesseman skrev:
ömmmmm? ska den hålla akvariet åxo?

Nej absolut inte tänkte mer att väggen är ju i lättbetong och kanske som en säkerhet att det inte lossnar lite smul eller liten bit i framtiden.... Den styrande blondinen här hemma brukar ju slå i dörrarna när hon inte får shoppa loss ordentligt så då kan det vara bra med lite säkerhet tänkte jag ;)

d var mest en ide å jag har massor med 4mm alu plåt och all 4kants profil köpte jag på järnskroten för en hundring... jag såg i en annan tråd där skribenten hade prislapp på 2000kr för typ lika mycket profil rör... Suck
#58 - 4 oktober 2008 21:57
det lär funka bra..
#59 - 4 oktober 2008 21:58
nesseman skrev:
det lär funka bra..

Ser ut som det är väder för lite rödfärgning imorgon ;)

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stmanland/Norberg/

Här är den bestämmande blonda borta så jag bygger akvarium projekt hela helgen ;)
#60 - 4 oktober 2008 22:30
När man börjar kolla lite på yttrefilter å ser prislappen så blir man fundersam... ta t.ex

jag både vet och tror att det finns billigare ställen men nu tar vi detta som exempel...

http://www.akvarieshopen.com/fluval-fx5-3500-lh-p-749.html 1850Kr

http://www.akvarieshopen.com/eheim-ytterfilter-2180-professional-p-2669.html 4200Kr

jag tror man kan bygga ett väldigt bra eget pumpfilter för billigare pengar !!! har jag fel ?
#61 - 4 oktober 2008 22:38
Eftersom akvariet blir inbyggt i källaren så behöver inte filtret vara sovrumstyst eller?
Titta på AM-TOP filter,har själv ett 3338 till min 540 liter pippibalja
http://www.pwss.se/home.php?cat=598
#62 - 4 oktober 2008 22:44
Eftersom akvariet blir inbyggt i källaren så behöver inte filtret vara sovrumstyst eller?

Titta på AM-TOP filter,har själv ett 3338 till min 540 liter pippibalja

http://www.pwss.se/home.php?cat=598

räcker det med ett sådan till din burk ? är det perfa vatten ? klart ? m.m d var väldigt billigt om man jämför mot eheim burkar... jag var precis ner i källaren å kolla reservpumpen till poolen ute om man kunde ha en sådan men d är väl risk för surfvågor ;)

berätta gärna mera om ditt filter å funktion // Mvh Svenne
#63 - 4 oktober 2008 22:58
Är väldigt nöjd med mitt AM-TOP's filtrerings kapacitet,har 5st papegojciklider och 5st påfågelsciklider i baljan.
Påfåglarna skitar ner ganska bra när dom äter,men vattnet är klart och fint så filtret jobbar bra.
Har även ett innerfilter i baljan ett Fluval 4+,brukas mest som cirkulationspump.
Enda nackdelen med filtret är ett lågfrekvent brummande ljud,men om du skall bygga in det i källaren so go for it...
#64 - 4 oktober 2008 23:00
Är väldigt nöjd med mitt AM-TOP's filtrerings kapacitet,har 5st papegojciklider och 5st påfågelsciklider i baljan.

Påfåglarna skitar ner ganska bra när dom äter,men vattnet är klart och fint så filtret jobbar bra.

Har även ett innerfilter i baljan ett Fluval 4+,brukas mest som cirkulationspump.

Enda nackdelen med filtret är ett lågfrekvent brummande ljud,men om du skall bygga in det i källaren so go for it...

låter kanon då kan man köra två sådana till jag kommer på att bygga ett eget bra fungerande filter... TACK för tipset

Mvh Svenne
#65 - 4 oktober 2008 23:00
Om du har funderingar eller bara vägarna förbi Norberg så är du välkommen in och titta och lyssna...
#66 - 4 oktober 2008 23:08
Om du har funderingar eller bara vägarna förbi Norberg så är du välkommen in och titta och lyssna...

Tack ;)
#67 - 6 oktober 2008 21:20
Trevligt projekt du har på G Sven. Det blir nog riktigt snyggt oxå. =)
#68 - 6 oktober 2008 21:24
Mick13 skrev:
Trevligt projekt du har på G Sven. Det blir nog riktigt snyggt oxå. =)

;) vi får väl se ;) jag har svetsat klart ställningen och fixat justerbara "benen" håller på att klippa till aluplåt som ska bockas å limmas m PL400 så "hålet" blir finare å håller små smul borta. sen har jag skaffat svart färg för hela rummet ska vara svart.... d går lite sakta men man funderar väl för mycket ;)
#69 - 6 oktober 2008 21:35
sven skrev:
;) vi får väl se ;) jag har svetsat klart ställningen och fixat justerbara "benen" håller på att klippa till aluplåt som ska bockas å limmas m PL400 så "hålet" blir finare å håller små smul borta. sen har jag skaffat svart färg för hela rummet ska vara svart.... d går lite sakta men man funderar väl för mycket ;)

Bättre och fundera och göra rätt första gången än inte fundera alls och göra allt fort och åt hel**te. Tror på din tanke med att klä in betong/puts med aluminium , PL 400 är ett ruggigt bra lim , har limmat fast givare i diskmaskiner med det och dom sitter kvar 6mån efter linningen, likaså hängt upp spegel på betong väggar med PL400.
Är det själva rummet bakom eller hallen som skall bli svart?
#70 - 6 oktober 2008 21:40
Mick13 skrev:
Bättre och fundera och göra rätt första gången än inte fundera alls och göra allt fort och åt hel**te. Tror på din tanke med att klä in betong/puts med aluminium , PL 400 är ett ruggigt bra lim , har limmat fast givare i diskmaskiner med det och dom sitter kvar 6mån efter linningen, likaså hängt upp spegel på betong väggar med PL400.

Är det själva rummet bakom eller hallen som skall bli svart?

rummet som karet ska stå i ska bli svart... en gammal oljetank finns där ocg den kommer bort snart sen blir det flera mindre kar som ska stå där... jag ska kunna sitta där inne och ha det som t.ex amazonas.... med växter fiskar m.m man kanske har lite livlig fantasi men d är kul å släppa lös lite... ;) blir nog gröna växter å special belysning också om jag får som jag vill
#71 - 6 oktober 2008 21:45
Låter som en våt dröm, jag är oxå inne på SA. Men min blonda personal shopper är lite emot förmånga akvarium. Av någon anledning ,sedan börjar källaren fyllas av andra pojekt som en 4m plast båt och en snickarverkstad med lite maskiner. Deras tålamod har vissa gränser har jag fått erfra , blev av med en massa bra och ha prylar här för 2 veckor sedan . =(
#72 - 6 oktober 2008 21:49
Mick13 skrev:
Låter som en våt dröm, jag är oxå inne på SA. Men min blonda personal shopper är lite emot förmånga akvarium. Av någon anledning ,sedan börjar källaren fyllas av andra pojekt som en 4m plast båt och en snickarverkstad med lite maskiner. Deras tålamod har vissa gränser har jag fått erfra , blev av med en massa bra och ha prylar här för 2 veckor sedan . =(

Har du en blond oförstående fru och har du också haft inbrott menar du ?
#73 - 6 oktober 2008 22:37
På tal om blond....;) här är husets blonda person : "Indian kvinnan stålar i fickan som brinner" och troligen är Shoppoholic av större mått.... helst på skor och stövlar ... med stilettklackar... JAJA bara jag får ha mina fiskar... hon har ju sin bil och sina skor ;)

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/RSCN0693.jpg?t=1223332242

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSCN1311.jpg?t=1223332574
#74 - 7 oktober 2008 02:21
Fan jag har varit singel för länge för sådana bilder, om du får lust att swappa din svarta -57 mot min -88 wagon så är det bara att hojta, man får in ett 720 i henne så hon kan vara en riktig pärla ibland.. ;)
#75 - 7 oktober 2008 06:41
Tusan är det därför jag inte hinner med att fixa ett akvarierum..... nu ser jag hur man ska lösa det..... glöm inte att fixa hängrännan, du saknar ju en meter :D:D:D

På tal om sådant så ... om alla hade fått för sig att fixa dom där listerna nu på studs ni vet dom som aldrig kom dit.... skulle lågkonjukturen vara bortblåst[:-38][:-38][:-38] i alla fall i listfabrikerna... och transport... o byggvaruhus... o färgfabrikanterna...
#76 - 7 oktober 2008 07:16
flygrc skrev:
Tusan är det därför jag inte hinner med att fixa ett akvarierum..... nu ser jag hur man ska lösa det..... glöm inte att fixa hängrännan, du saknar ju en meter :D:D:D

På tal om sådant så ... om alla hade fått för sig att fixa dom där listerna nu på studs ni vet dom som aldrig kom dit.... skulle lågkonjukturen vara bortblåst[:-38][:-38][:-38] i alla fall i listfabrikerna... och transport... o byggvaruhus... o färgfabrikanterna...

Jo rn våning upp och ute så händer samma saker mig :( och där finns det alltid några sorts "vågor" som min hjärna inte snappar upp " Hörde du inte när jag sa så " ... Faan å ändå inget fel på min hörsel å ändå missar jag allt som bestäms... ;)

I helgen ska jag ta ut mitt lermonster http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSCN0963.jpg?t=1223363719 och tömma hjärnan så jag överlever Oktobers "radiovågor" och dom NYA direktiven för oktobers ombyggnad/renovering som kommer att hittas på.... MEN jag vet vem som egentligen bestämmer hemma... ;)
#77 - 7 oktober 2008 08:33
sven skrev:
... Faan å ändå inget fel på min hörsel å ändå missar jag allt som bestäms... ;)

Kör med den med, selektiv hörsel, ibland så effektiv att jag inte ens hört mina egna beslut... :D

Där kom jag lite utanför ämnet...

Tänker du sköta allt från baksidan eller ha en låg lucka ovan karet på framsidan?
#78 - 7 oktober 2008 10:28
flygrc skrev:
Kör med den med, selektiv hörsel, ibland så effektiv att jag inte ens hört mina egna beslut... :D

Där kom jag lite utanför ämnet...

Tänker du sköta allt från baksidan eller ha en låg lucka ovan karet på framsidan?

allt sköts bakifrån om du kollar bilderna tidigare i inlägget... ska även ut m gamla oljetanken och in med mera burkar där och sen försöka "bilda" en egen oas,djungel avkopplingsrum.... där inga blonda stilett klackade demoner kommer in :D

tänk dig själv.bara fiskburkar,grönaväxter en skön stol och bra musik..typ http://www.airbournerock.com/

Tips och ideer mottages....
#79 - 7 oktober 2008 17:18
sven skrev:
På tal om blond....;) här är husets blonda person : "Indian kvinnan stålar i fickan som brinner" och troligen är Shoppoholic av större mått.... helst på skor och stövlar ... med stilettklackar... JAJA bara jag får ha mina fiskar... hon har ju sin bil och sina skor ;)

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/RSCN0693.jpg?t=1223332242

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSCN1311.jpg?t=1223332574

Nä min är väl inte shoppoholic men gillar att handla ändå :p
Nä inget inbrott i källaren bara en ljushårig person som fick försig att röija lite bland lådor och annat som inte satta fast skruvat i källarväggen ;). Ja det var väl inget oersätligt och jag har en tendens att kunna hitta annat att fyllluckorna på hyllorna med :). En person med blå leende ögon är lätt att förlåta .... jag såg att du har en med vakra blåögon med som inte är så svår att förlåta heller :D.
#80 - 7 oktober 2008 17:30
Känner att en pleco i ditt stora kar (dom blir gott stora) är ett måste lika så ancitrusar och panda pansarmalar dom håller efter botten och riktigt trevliga, scalarer är snygga hmmmm... tetror är aldrig fel i SA kar sedan såg jag några firrar som nog kallades för dollar eller nickel fisch för de var stora som ett jänkar mynt och deras ränder framträder bara i en viss vinkel. Amzonsvärdplanta med spetsiga blad är aldrig fel i ett SA kar enl min åsikt. väntar på fler bilder nära ramar och kar är på plats.
Selktiv hörsel är någoyt jag kommit att lida mer och mer av med åldern eller lider det gör jag nog inte =)
#81 - 7 oktober 2008 17:30
D är d som är det farliga med blonda kvinnor.... man sugs in i deras "karisma" och plötsligt har man sagt JA till något som egentligen väldigt idiotiskt...... På tal om blåa ögon hon ville köpa bruna kontaktlinser nu .... SUCK

OM jag får köpa mer fisk svarade jag.....Svaret slog ner som en blixt "Vad ska vi ha mera fisk till.... "

hur som helst så har jag gjort iordning för svartmålning nu och gjort klart för hålet så det är perfekt i mina ögon sett ;)

Snart blir d äntligen hemma på 4an och då kommer hennes IDEHjärna att spruta ut nya saker som kan fixas eller göras....
#82 - 7 oktober 2008 17:40
Mick13 skrev:
Känner att en pleco i ditt stora kar (dom blir gott stora) är ett måste lika så ancitrusar och panda pansarmalar dom håller efter botten och riktigt trevliga, scalarer är snygga hmmmm... tetror är aldrig fel i SA kar sedan såg jag några firrar som nog kallades för dollar eller nickel fisch för de var stora som ett jänkar mynt och deras ränder framträder bara i en viss vinkel. Amzonsvärdplanta med spetsiga blad är aldrig fel i ett SA kar enl min åsikt. väntar på fler bilder nära ramar och kar är på plats.

Selktiv hörsel är någoyt jag kommit att lida mer och mer av med åldern eller lider det gör jag nog inte =)

Jovisst gillar jag det du beskriver med fisk och växter MEN denna gång vinner nog Malawissjön i detta kar och så blir det 3-4 olika regnskogskar i samma strl i rummet jag planerar... Amazonas har så många olika varianter som man helt enkelet inte kan få med i ett kar... Däremot Malawi kan man d med tycker jag.... funderade ett tag på svart blästersand och ett stort berg med svartkol sten och lagomt med växter.

sen sätter man befolkningen med gul,rött,orange,blått,blåsvart m.m fundera lite på iden och låt hjärna smälta in iden

Leopardus reptilus blondus ideus :

http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSCN2228.jpg?t=1223401143
#83 - 7 oktober 2008 20:42
Ser att du varit flitig, ingen kritik bara en liten undran, ska du inte sätta clips plus ett centerbenpar och en låg sträva när du ändå är igång?
#84 - 7 oktober 2008 21:08
Jo den prakten i färg och variation kan få andra sjöar tävla med som Malawi uppvisar.
#85 - 7 oktober 2008 21:42
Gaffel skrev:
Ser att du varit flitig, ingen kritik bara en liten undran, ska du inte sätta clips plus ett centerbenpar och en låg sträva när du ändå är igång?

Om du läser hela artikeln... så avhandlas det du skriver om....lite tidigare i texten....

Gud hör bön
#86 - 7 oktober 2008 21:50
[:o] Inte läst texten, bara gått in i ditt fotoalbum och kollat runt..

[SIZE=1]http://s424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/?albumview=slideshow[/SIZE]
#87 - 7 oktober 2008 21:52
Gaffel skrev:
[:o] Inte läst texten, bara gått in i ditt fotoalbum och kollat runt..

[SIZE=1]http://s424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/?albumview=slideshow[/SIZE]

D här är ju ingen porrtidning D: ... man läser texten först så man vet vad det handlar om... ;)
#88 - 7 oktober 2008 21:56
Som manualer till jänkare, först skruvar man itu allting och sprider ut det på vardagsrummsgolvet SEN köper man en manual och sprängskiss till Olds rovan..
#89 - 7 oktober 2008 21:57
Gaffel skrev:
Som manualer till jänkare, först skruvar man itu allting och sprider ut det på vardagsrummsgolvet SEN köper man en manual och sprängskiss till Olds rovan..

skruva cheva så slipper du sprida ut saker eller ha problem D:
#90 - 8 oktober 2008 21:20
Mmm trevliga fordon du har Sven,Hade själv jeepar på 80talet,enWillys cj2a en cj3a och en AMC Kaiser som det offroadades friskt med.
Det fanns en klubb nära dig kallad Borlänge terränggäng som vi hade stort utbyte med,hade terrängbanor i Turbo och Pingbo.
Nuförtiden orkar varken jag eller min ekonomi med offroading,så nu åker man Pontiac Firebird om sommrarna.
Lycka till med jobbet på karet och posta lite uppdaterings bilder snart...:)
#91 - 8 oktober 2008 21:26
Så sant, det går ju 12 cheva sb på dussinet så dom får man ju kastade efter sig.. ;)
Bilagor:
#92 - 8 oktober 2008 21:28
;) bilder kommer är lite låg... var till tandläkaren för att dra ut en dålig tand... efter 2timmar och 15minuter satt fortfarande 1/4 av tanden kvar och två tandläkare avverkade... gav jag upp sitter här med en rot som skruvat fast sig är svullen och infekterad... har väl feber också.... detta är värre än den värsta förkylning som oftast drabbar oss stackar män :(
Kvinnor gnäller om att föda barn men har dom någonsin genomlidigt en manlig rejäl snuva....

tillbaka till ämnet... bilder kommer så fort jag orkar uppta mitt källarintresse ;)
#93 - 8 oktober 2008 21:29
Gaffel skrev:
Så sant, det går ju 12 cheva sb på dussinet så dom får man ju kastade efter sig.. ;)

Nja inte då min 383" och min 355" med 14:1 i komp ;) dom är lite pyssligare även med PH biten ;)
#94 - 8 oktober 2008 21:34
Såg bilderna på din svarte när du värmer upp, erkänn att en 455'a inte hade gjort ont?

Lider med dig, hade en ung dum tandläkare förförra året som inte lyssnade på sin tandsyster som misstänkte 3 rötter och rekommenderade spräckning, det slutade med att idioten stod på knä gränsle över mig och försökte dra ut den, inte nog med det sen försökte han fakturera mig för den extra tid det hade tagit..

Jag avverkade en hel flaska XO suprem martell cognac den söndagen innan jag kom till tandläkare, fick senare tipset att droppa nejlikeolja och det funkar klockrent.
#95 - 8 oktober 2008 21:38
Gaffel skrev:
Såg bilderna på din svarte när du värmer upp, erkänn att en 455'a inte hade gjort ont?

*LER* förstår att du aldrig åkt CSB.... Old Chevy`s Never Die`s They just goe`s faster

vi köper nog in en ny 572" till race bilen till våren ;) www.airbournerock.com
Bilagor:
#96 - 8 oktober 2008 21:45
Håller mig till Old's, gillar inte att burna, föredrar att skrynkla asfalten.

"HP is one thing, torque is Olds!"
#97 - 8 oktober 2008 21:50
Gaffel skrev:
Håller mig till Old's, gillar inte att burna, föredrar att skrynkla asfalten.

"HP is one thing, torque is Olds!"

ja vad kan man säga.... ;)
#98 - 8 oktober 2008 21:51
Better safe then sorry...
#99 - 8 oktober 2008 21:52
#100 - 8 oktober 2008 21:56
Skall kolla en del racingjunk videos,tur att man jobbar eftermiddagsskift :D
Cool sida btw...
#101 - 8 oktober 2008 21:58
Fixade förresten sådana i måndags ;) http://i424.photobucket.com/albums/pp323/svenne/DSC02951.jpg?t=1223502970

tror det kan bli bra å sen svetsa på hål borrade vinkeljärn som jag förankrar med expander bult i betong golvet ... Ris & Ros mottages.... ;)
#102 - 8 oktober 2008 22:01
Har aldrig sett den typen av bult förut,på jobbet kör vi med hilti expander eller med kemankare om är kraftiga saker som skall fästas
#103 - 8 oktober 2008 22:03
Om ni vill se något udda... ;) jag trodde jag vart blind men det var bara ögonfransarna som brände ihop och allt annat i hårväg vart lite minimerat ;) Håll till godo

" target="_blank">
#104 - 8 oktober 2008 22:03
Blir nog bra fötter av det där, ligger det vulkat gummi i koppen?
#105 - 8 oktober 2008 22:04
Har aldrig sett den typen av bult förut,på jobbet kör vi med hilti expander eller med kemankare om är kraftiga saker som skall fästas

jag ska bara ha dessa och justera med sen låser jag med expanderbult M10
#106 - 8 oktober 2008 22:05
Gaffel skrev:
Blir nog bra fötter av det där, ligger det vulkat gummi i koppen?

Nej jag har fixat från Industri regummeringen i Falun lite bitar som betades i kaffekassan ;)
#107 - 8 oktober 2008 22:08
Blir nog helt ok med m10 expander,vilken tur du hade ute i skog med startgasen,kunde gått riktigt illa...
#108 - 8 oktober 2008 22:08
Så det var du din klant, först trodde jag att det var kört när handen med lågan kom sig lite väl nära ett par gånger, eter är bra grejer och att pumpa däcken med i den stora storskogen.. ;)
#109 - 8 oktober 2008 22:12
Gaffel skrev:
Så det var du din klant, först trodde jag att det var kört när handen med lågan kom sig lite väl nära ett par gånger, eter är bra grejer och att pumpa däcken med i den stora storskogen.. ;)

jo men ingen sa att däcket skulle ligga ner... vi tog en annan jeep och drog upp min på sida och sedan blåste vi på med startgas sen small det.... fy faan va sönder bränd jag vart...

Men vi hade iallafall tur med vädret och nu har jag fått vänner från hela världen som gillar filmen ;)
#110 - 8 oktober 2008 22:21
Vi har ju axel terräng här i Götet och han har haft liknande uppvisningar, bla sett en kille göra det där på vintern på en liten atv och tro mig, startgasindränkta handskar brinner.. alla ligger och vrider sig av skratt i snön medans syndaren springer omkring och försöker skaka av sig handsken, obetalbart..
#111 - 8 oktober 2008 22:24
Gaffel skrev:
Vi har ju axel terräng här i Götet och han har haft liknande uppvisningar, bla sett en kille göra det där på vintern på en liten atv och tro mig, startgasindränkta handskar brinner.. alla ligger och vrider sig av skratt i snön medans syndaren springer omkring och försöker skaka av sig handsken, obetalbart..

Ja Axel fick filmen med mig å nu visas den i Thailand för terräng folk från hela världen fick jag höra av en polare som gav Axel filmen och känner han sen gammalt.... Bonny i Falun
tyvärr ingen akvarie kille men störtskön polare i vått och torrt ;)

" target="_blank">
#112 - 8 oktober 2008 22:31
Mmm terrängaxel,mannen med dom stora leksakerna...
#113 - 8 oktober 2008 22:34
Mmm terrängaxel,mannen med dom stora leksakerna...

ja Lego fanns väl inte när Axel och Dinosarusurna lekte ;) men vem är inte avis på den mannen ;) MEN han har inga akvarium och det har vi ;)

På tal om leksaker... jag filmade Br. Bragg i somras... gjorde en liknande sak själv -96 som gjorde mig till sjukpensionär....

" target="_blank">
#114 - 8 oktober 2008 22:38
Bränner på med godingarna Volbeat.... Hoppas ni gillar min musikstil ;)

" target="_blank">

natten är ung tandvärk och nacksmärtor....
#115 - 8 oktober 2008 22:40
Kör på med lite Aussie Pub rock ;)

" target="_blank">

Sa någon ACDC...... ;) Yeah !!!
#116 - 8 oktober 2008 22:40
Fy fan,ser jävligt otäckt ut,hoppas att du lagt racingen på hyllan om du vart sjukpensionär...
#117 - 8 oktober 2008 22:42
Mmm gillar hårdrock typ Volbeat,In Flames och Sabaton
Bilagor:
#118 - 8 oktober 2008 22:45
Fy fan,ser jävligt otäckt ut,hoppas att du lagt racingen på hyllan om du vart sjukpensionär...

NOPE... har ju 57orna som vi luftar sen håller jag och mina 19åriga söner på att sätta fart på en -64 Nova 2d stolpe som blir på 1100kg och ca 750-800Hkr med CSB...

Grabbarna är ju Trillingar så det blir väl fajt om körningen men d viktigaste är att man har roligt och få umgås med det bästa man har... sina barn

min ena son läser Systemvetenskap och fotar rätt bra www.bortas.se

gissa om han ska få fota fisk i framtiden ;)
#119 - 8 oktober 2008 22:51
Den grabben vet hur man hanterar en kamera,men jag tror nog han kommer att bli trött på akvariefisk och racingbilar i sitt objektiv...
#120 - 8 oktober 2008 22:53
Trillingar,du vet då hur man sår sin säd med bästa avkastning,har du ekonomi utbildning? :D
#121 - 8 oktober 2008 22:54
Den grabben vet hur man hanterar en kamera,men jag tror nog han kommer att bli trött på akvariefisk och racingbilar i sitt objektiv...

han kommer nog en bit men kameran och sina datakunskaper... ;)

http://www.mickegson.se/bilder/Engine/L%C3%A5ngshyttan%20Open%20-%20080926/slides/IMG_7464%20copy.html

jag i svart och min polare kör sista nattracet för i år.....
#122 - 8 oktober 2008 22:56
Trillingar,du vet då hur man sår sin säd med bästa avkastning,har du ekonomi utbildning? :D

jag fick faktiskt 4 barn det året.... trillingarna och en tjej några månader senare.... UNIK sa doktorn... MEN jag hade inte fast sällskap.... ;) exprimentiell.... eller så ;)

Idag är alla glada och vi trivs ihop på alla sätt och vis ;)

Det kostar och ligga på topp ;)
#123 - 8 oktober 2008 23:01
Önskar bara att någon av mina barn ska ta över akvariebiten... Minsta tjejen har sin sköldpadda som hon älskar... ;) vi tar ut den på sommaren och har en damm åt den modell stor MEn jag råkade glömma den så den rymnde och jag vart nästan stenad :(
3veckor senare kom några barn hem och frågade om hjälp med ett "urtidsdjur" som dom hittat.... gissa vem som vart lycklig... så det kan finnas en lite akvarist där :?

kör på med
" target="_blank">
#124 - 8 oktober 2008 23:05
Har själv 3 barn så jag vet vad det kostar,men dom är inte födda samma år så det underlättade en del för ekonomin.
Gillar bilderna på Cheva pickisen och Corvetterna,hoppas ni hade roligt innan polisen förstörde det roliga...
#125 - 8 oktober 2008 23:09
Har själv 3 barn så jag vet vad det kostar,men dom är inte födda samma år så det underlättade en del för ekonomin.

Gillar bilderna på Cheva pickisen och Corvetterna,hoppas ni hade roligt innan polisen förstörde det roliga...

vi åkte iväg och väntade till dom fick utryckning sen körde vi klart.... kom hem halv sex på morgonen ;) men barnen var med å d är njutningen ;)

jag kan lägga upp mer film på youtube imorgon dom är borta just nu för polisen jagar oss ;)

jag och tjejen har 9barn ihop så det är väl rena rama cirkusen här ibland....

hennes är 19,14,8,5 mina 19,19,19,19,15 jo jag vet... nästan ett fotbollslag MEN vi har faan så kul....
#126 - 8 oktober 2008 23:12
Kul att skalman hittades innan han frös till is,i min familj har vi nästan alla akvarier.
Jag har ett 540l,ett 530l står tomt i källaren,ett 325l,ynste sonen har ett 222l,ett 180l och ett 100l.
Frun har ett 69l och dottern har ett 63l,äldste sonen hatar akvarium men älskar muskelbilar.
#127 - 8 oktober 2008 23:14
sven skrev:
vi åkte iväg och väntade till dom fick utryckning sen körde vi klart.... kom hem halv sex på morgonen ;) men barnen var med å d är njutningen ;)

jag kan lägga upp mer film på youtube imorgon dom är borta just nu för polisen jagar oss ;)

jag och tjejen har 9barn ihop så det är väl rena rama cirkusen här ibland....

hennes är 19,14,8,5 mina 19,19,19,19,15 jo jag vet... nästan ett fotbollslag MEN vi har faan så kul....

Räcker inte med 2 liter mjölk och en limpa till frukost i ditt hus...lol
#128 - 8 oktober 2008 23:17
Kul att skalman hittades innan han frös till is,i min familj har vi nästan alla akvarier.

Jag har ett 540l,ett 530l står tomt i källaren,ett 325l,ynste sonen har ett 222l,ett 180l och ett 100l.

Frun har ett 69l och dottern har ett 63l,äldste sonen hatar akvarium men älskar muskelbilar.

Vad slags bilar gillar sonen och vilken ålder ?

jag har hållt på med allt som man kan köra fort med ;)

är ju sjukpensionär sedan -96 då jag gjorde en ny vägdragning åt vägverket i hög hastighet och hittades fastklämd upp under instrumentbrädan :(

" target="_blank">
#129 - 8 oktober 2008 23:22
Firebirds,Camaro z28,Corvette och Mustang fastback.
Såg Bonfire när dom var förband till Kiss på 90talet i Globen...

" target="_blank">
#130 - 8 oktober 2008 23:31
Firebirds,Camaro z28,Corvette och Mustang fastback.

Såg Bonfire när dom var förband till Kiss på 90talet i Globen...

" target="_blank">

Älskar Sabaton.... dom spelar ofta på lokala MC klubben Red Devils ;) husband där

min ena son jobbar på en jänkeverkstad och mekar med allt det som din son älskar....

Han monterade dubbelturbos på denna " Tupperware eka " http://www.mickegson.se/bilder/Engine/L%C3%A5ngshyttan%20Open%20-%20080926/slides/IMG_7489%20copy.html

gillar verkligen Bonfire och till exempel Axl Rudi Pell , Doro m.m

&feature=related" target="_blank">
&feature=related
#131 - 8 oktober 2008 23:37
sven skrev:
Älskar Sabaton.... dom spelar ofta på lokala MC klubben Red Devils ;) husband där

Fy fan va coolt,skulle verkligen vilja se Sabaton live,men man får väl vänta tills det finns biljetter.
Jänkeverkstan som din son jobbar på,har dom någon som är bra på bakaxlar,min pontiac axel läcker vid pinjong packboxen....
#132 - 8 oktober 2008 23:42
kolla längs till vänster lite neråt.... en roadmovie ;) http://www.dalademokraten.se/

varför tar du inte bort yoken och byter packboxen ? är d en vanlig 10bult ? vad slags Pontiac är det.... hade en -60a Hgw Pontiac förr 9e sitsig ;)
#133 - 8 oktober 2008 23:44
&feature=related

JA Va faaan säger man.... man bara njuter ;)
#134 - 9 oktober 2008 20:38
Jups det såg riktigt gemytligt ut har en slöjstjärt som äter ur handen ...
Hur grå det med kar bygget?
Jag har två gossar som det är 2 år i mellan och en trea på G hoppas på en tös nu =)
#135 - 9 oktober 2008 20:39
sven skrev:
kolla längs till vänster lite neråt.... en roadmovie ;) http://www.dalademokraten.se/

varför tar du inte bort yoken och byter packboxen ? är d en vanlig 10bult ? vad slags Pontiac är det.... hade en -60a Hgw Pontiac förr 9e sitsig ;)

Pontiac Firebird 82:a,yep en tiobultad,har byt packbox 2 gånger med skiftande resultat :(
#136 - 9 oktober 2008 20:42
Pontiac Firebird 82:a,yep en tiobultad,har byt packbox 2 gånger med skiftande resultat :(

sitter det en orginal utväxling i eller en eftermarknads ? hur ser ytorna ut som går mot packboxen ?
#137 - 9 oktober 2008 20:56
Vet inte om det är orginal utväxling,bilen vart importerad till sverige 1988,ytorna runt packboxen var ganska skrovliga/rostiga när jag böt första gången.
Vid sista bytet slipade jag ytan med 350korn våtslippapper,hade även packboxen i frysen en timma för att underlätta montage och minimera risk för skada på boxen...hjälpte inte :(
#138 - 9 oktober 2008 20:56
Låter som du har grader eller likanande vid packboxen eller att den inte kommer i rätt.
Jag ilalr Nightwish äldre låtar med den förra sångerskan. Helt grym röst man bara ryser.
#139 - 9 oktober 2008 20:57
Heh du han i mellan G-G
#140 - 9 oktober 2008 21:03
Vet inte om det är orginal utväxling,bilen vart importerad till sverige 1988,ytorna runt packboxen var ganska skrovliga/rostiga när jag böt första gången.

Vid sista bytet slipade jag ytan med 350korn våtslippapper,hade även packboxen i frysen en timma för att underlätta montage och minimera risk för skada på boxen...hjälpte inte :(

Du ska INTE ha packboxen i frysen då går det åt helvete direkt....

AC/DC Extend 'Black Ice World Tour' Into 2009

Nu kommer de legendariska hårdrockspionjärerna tillbaka. Den 20 februari på Globen smäller det, högt och brutalt. Biljettsläpp 11/10 kl 10.

Nigtwish VAR grymmast när Tanja var med... ;)
#141 - 9 oktober 2008 21:09
sven skrev:
Du ska INTE ha packboxen i frysen då går det åt helvete direkt....

Hmm why not,tycker bättre om krymppassning än knackpassning.
#142 - 9 oktober 2008 21:13
Hmm why not,tycker bättre om krymppassning än knackpassning.

man gör rent lägger dit den knackar den rätt sen lägg en träbit och knacka den rätt i och stumt... ALDRIG frysen med gummi,silicon å liknande matrial då försvinner spänsten.
På sätt å vis så "krymper" du spänsten i boxen med infrysningen :(

Packboxar,lager m.m kan du köpa på närmaste lager firma så blir det billigare ;)

http://www.tarjaturunen.com/index_en.php Fd. Nigtwish sångerskan ;)
#143 - 9 oktober 2008 21:17
På tal om akvarium så svetsade jag klar alla stag m.m idag och imorgon ska jag svetsa in
brickor i benen där juster skruvarna ska sitta. sen slipar jag rent och grundar innan jag lackar d med svart halvmatt 2 komp.färg , tror det kan bli mysigt .
#144 - 9 oktober 2008 21:19
Heh köpte SKF-lager idag från en SKF butik för en kund till 1/3 av vad tillverkaren tar för dom i sin katalog =)
Jep pack boxar blir stumma i frysen brukar gnida dom mot näsroten så de blir lite feta innan jag sätter i dom som Sven beskrev
#145 - 9 oktober 2008 21:19
Problemet är att den inte läcker vid gummiringen utan längst ner mellan godset i bakaxelhuset och plåten i packboxen,samma ställe bägge gångerna.
#146 - 9 oktober 2008 21:20
Såg att Borlänge är en lika fin och lugn småstad som när jag bodde där för en 10 årsedan en snubbe hade blivit knivad i centrala stan.
#147 - 9 oktober 2008 21:23
OKI på vissa modeller av GM så finns det olika gjutningar på husen... MEN det är på 60 och 70tals modeller... jag kollar med min son via MSN direkt vad dom brukar göra.

Jag skulle limmat boxen eller kollat på en över dimensions box... du kan ju mäta huset och packboxen .
#148 - 9 oktober 2008 21:23
Hur många akvarier blir det plats för när oljetanken åker ut???för du tänker väll ha flera :D
#149 - 9 oktober 2008 21:23
Mick13 skrev:
Såg att Borlänge är en lika fin och lugn småstad som när jag bodde där för en 10 årsedan en snubbe hade blivit knivad i centrala stan.

Borlänge är numera lilla Chicago ;)
#150 - 9 oktober 2008 21:24
Hur många akvarier blir det plats för när oljetanken åker ut???för du tänker väll ha flera :D

Japp alla mina burkar ska vara inne där.... MY PLACE ;)
#151 - 9 oktober 2008 21:28
sven skrev:
OKI på vissa modeller av GM så finns det olika gjutningar på husen... MEN det är på 60 och 70tals modeller... jag kollar med min son via MSN direkt vad dom brukar göra.

Jag skulle limmat boxen eller kollat på en över dimensions box... du kan ju mäta huset och packboxen .

Får bli ett jobb till våren,Pippin har intagit vintervilan i garaget,om det inte blir en mild vinter.
Har bara kallgarage så man är lite temperaturberoende.
#152 - 9 oktober 2008 21:31
Får bli ett jobb till våren,Pippin har intagit vintervilan i garaget,om det inte blir en mild vinter.

Har bara kallgarage så man är lite temperaturberoende.

d går ju brutalt fort och byta... ;) Min son sa att d är vanligt med porer och även kolla så du har rätt packbox... mätt huset sen kolla boxen ;) Murphy`s lag har slått in förr :(

Amerikanska saker ska kollas och kollas och åter kollas... säkrast så ;)
#153 - 9 oktober 2008 21:35
OM jag ska ha 2-4 lysrör och ska ha bra drozzlar... har läste lite här om ekonomiska m.m men vart hittar jag mera info och har någon sådana ? jag vill veta så mycket som möjligt om detta ;) ideer snurrar i skallen ;)
#154 - 9 oktober 2008 21:36
Tackar för tipsen.
#155 - 9 oktober 2008 21:39
Tackar för tipsen.

Inga problem här hjälps vi åt med ALLT ;)
#156 - 9 oktober 2008 21:42
sven skrev:
OM jag ska ha 2-4 lysrör och ska ha bra drozzlar... har läste lite här om ekonomiska m.m men vart hittar jag mera info och har någon sådana ? jag vill veta så mycket som möjligt om detta ;) ideer snurrar i skallen ;)

Kör en google på HF-Don,finns även dimbara HF-Don,skall själv bygga en ny ramp till 540 och 325 liters.
Kommer att endast ha lysrören i rampen,don,kondingar,timers och andra prylar till rampen kommer att byggas in en låda som placeras under akvariet
#157 - 9 oktober 2008 21:47
Kör en google på HF-Don,finns även dimbara HF-Don,skall själv bygga en ny ramp till 540 och 325 liters.

Kommer att endast ha lysrören i rampen,don,kondingar,timers och andra prylar till rampen kommer att byggas in en låda som placeras under akvariet

jag tänkte ha don styrning m.m över vatten ytan ifall Murphy är i farten...

rätta mig om jag tänker fel.... husvagnskabel med 7kablar innuti.... mellan ramp och eldetaljerna ... ;)
#158 - 9 oktober 2008 21:53
Du tänker nod rätt,men min el/styrbox skall sitta på väggen under akvariet ca:15 cm från golvet.
Husvagnskabel funkar nog perfekt,hittade 10 ledars installationskabel på jobbet :D
#159 - 9 oktober 2008 21:59
Du tänker nod rätt,men min el/styrbox skall sitta på väggen under akvariet ca:15 cm från golvet.

Husvagnskabel funkar nog perfekt,hittade 10 ledars installationskabel på jobbet :D

inser du att du stjäl .... :) jo jag vet att det finns 5,7,10 ledare sen hänger jag nog rampen från taket så jag kan få upp den lätt när man jobbar i burken .

Tänk på att när Murphy är framme så kan det rinna också :( uppåt som neråt
#160 - 9 oktober 2008 22:04
sven skrev:
inser du att du stjäl

Noway,elverkstan har kasserat den och jag fick utförsellapp på kabelbiten av basen på elverkstan.:D
#161 - 9 oktober 2008 22:08
Noway,elverkstan har kasserat den och jag fick utförsellapp på kabelbiten av basen på elverkstan.:D

Aha du ligger i "skuld" till någon .... HeHe Vad jobbar man med i Norberg då som har bra kabel ? är det gruva eller ....
#162 - 9 oktober 2008 22:08
Ur kaoset hördes en röst som sade "Le, ty det kunde ha varit värre!". Så jag log... Och det blev värre!
#163 - 9 oktober 2008 22:11
"Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn.
Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik"
#164 - 9 oktober 2008 22:13
sven skrev:
Aha du ligger i "skuld" till någon .... HeHe Vad jobbar man med i Norberg då som har bra kabel ? är det gruva eller ....

Ja han kanske kommer och ber mej om hjälp någon gång,jobbar inom stålindustri i Fagersta.
#165 - 9 oktober 2008 22:18
Ja han kanske kommer och ber mej om hjälp någon gång,jobbar inom stålindustri i Fagersta.

;) gratis 4kants profil m.m
#166 - 9 oktober 2008 22:39
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
#167 - 10 oktober 2008 16:41
sven skrev:
;) gratis 4kants profil m.m

Mmm och en del rostfritt material.
Så hur går det med vägg och ställningsbygge,skall bli intressant att se dit PLACE när det är färdigt...:D
#168 - 10 oktober 2008 17:55
Mmm och en del rostfritt material.

Så hur går det med vägg och ställningsbygge,skall bli intressant att se dit PLACE när det är färdigt...:D

Tyvärr vart det ändrade planer idag... fick hastigt laga min fd.frus bil och sen fortsatte jag med att fixa klar fästen för servostyrning i min Suzuki jeep för jag var ändå igång med att skita ner mig ;) Sen har jag jobbat med "politiska" saker angående samhället jag bor... sen var det lite tid med bänken och nu först är jag inne och duschad. Imorgon vi ordnat 5kamp för ett gäng enduro/cross åkare så då går hela dagen åt till det men jag kommer nog att få skratta och det är ett härligt gäng som anmält sig till tävlingen vi hittat på ;)

Känns svårt när man inte hinner med allt roligt....:(
#169 - 10 oktober 2008 19:22
Have fun...
#170 - 10 oktober 2008 19:35
Har alltid roligt... det är ju det livet gå ur på ;)

&feature=related
#171 - 10 oktober 2008 20:53
Kikar in lite... paus i deckaren på tv4+.... ;) jag vill kunna snorkla i amazonas.... ;)

" target="_blank">
En klassiker ;)
#172 - 10 oktober 2008 21:05
mmm bra musik,lyssnar just nu på den här...
" target="_blank">
#173 - 10 oktober 2008 21:08
mmm bra musik,lyssnar just nu på den här...

" target="_blank">

köper biljetter imorgon till Globen ;)
#174 - 10 oktober 2008 21:34
Hoppas att Västanhede buss ordnar konsertresa till Globen,annars lär man bli utan biljett
#175 - 14 november 2008 22:45
Vad hände med ditt projekt Sven,sprack det eller har du lagt det på is???

Annons