cacatuoides och agassizii?

#1 - 8 november 2007 15:21
[COLOR=Green]har funderat på att skaffa två apistogramma cacatuoides till mitt relativt lilla kar där jag redan har två agassiziis och tio gröna neontetror.
kommer det funka??? finns rätt många ställen att "bosätta" sig på
[/COLOR]
#2 - 9 november 2007 18:19
[COLOR=Green]har funderat på att skaffa två apistogramma cacatuoides till mitt relativt lilla kar där jag redan har två agassiziis och tio gröna neontetror.

kommer det funka??? finns rätt många ställen att "bosätta" sig på

[/COLOR]

STÄLL INTE SAMMA FRÅGA FLERA GÅNGER!!!! Ge dig till tåls istället, detta skapar bara irritation!:mad:;):D
#3 - 9 november 2007 22:49
tummen skrev:
STÄLL INTE SAMMA FRÅGA FLERA GÅNGER!!!! Ge dig till tåls istället, detta skapar bara irritation!:mad:;):D

[COLOR=Green]förlåt[:o], skrev den här tråden först men ingen svarade på ett tag så jag tänkte, hmmmmm kanske rubriken sög lite grann så jag skapade en ny tråd[/COLOR]
#4 - 9 november 2007 22:54
För att svara på frågan, så tror jag inte att det är en så bra idé, korsningsrisken är nog rätt stor, och det kan nog bli lite bråk, på grund av att de är närbesläktade. Nog bättre att skaffa nå´n annan art, som inte är en Apistogramma.

Tyvärr verkar de ofta bara säljas parvis, trots att de är haremslekare, men om du får tag i nå´n mer hona, ska du nog satsa på det istället för ännu en art.
#5 - 16 november 2007 18:17
Nja, Micke_A, du har inte riktigt rætt. Cacatuoides och agassizii tillhør inte samma komplex så korsningrisken mellam dom två arterna ær inte stor.

Hur stort ær ditt kar pittbullpleco? Omøjligt att svara på frågan annars.
#6 - 21 november 2007 21:45
Kjaer skrev:
Nja, Micke_A, du har inte riktigt rætt. Cacatuoides och agassizii tillhør inte samma komplex så korsningrisken mellam dom två arterna ær inte stor.

Hur stort ær ditt kar pittbullpleco? Omøjligt att svara på frågan annars.

[COLOR=Green]vet inte exakt, men runt 70l
tack för alla svar:D
[/COLOR]
#7 - 21 november 2007 21:47
[COLOR=green]vet inte exakt, men runt 70l [/COLOR]

[COLOR=green]tack för alla svar:D[/COLOR]

Det där akvariumet är alldeles för litet för två arter, räcker för en trio av en art.
#8 - 21 november 2007 21:56
Om du ska ha två apistogramma arter skall du upp på kring 250 liter så 70 l är alldeles för lite.
#9 - 23 november 2007 21:18
Kjaer skrev:
Om du ska ha två apistogramma arter skall du upp på kring 250 liter så 70 l är alldeles för lite.

Det där var väl att ta i, det går bra med minst 130 liters annars.

Annons