Vilken Modell ska jag satsa på? Båda modellerna jag kollat har 18-55 objektiv men Nikon D3000 är billigare + att jag får väska och 4 Gb Minne(Vilket inte är helt fel)
Vad jag har hört så är det ingen större skillnad på bildkvalite och om det skulle vara så så tar jag helt klart en Nikon, men någonting säger mig att Canons modell är bättre (?)
Nån som kanske har någon av dessa modeller, vet något om dem eller har provat dem?
Det är nog ingen skillnad i bildkvalité mellan Canon och Nikon däremot är det ju generellt som så att ju dyrare en kamera är desto bättre är den - eller snarare ju mer möjligheter har den.
Jag kör själv med Nikon och är mycket nöjd men om jag hade startat med Canon hade jag säkert varit nöjd med den. På
www.cyberphoto.se kan man lägga upp olika modeller mot varandra för att på ett enkelt sätt jämföra vad som finns på den ena men inte på den andra. Hittar dock inte Canon450D på deras hemsida så jag antar att detta är en utgående modell.
Sedan allmänt sett så är det ofta också objektivet snarare än kameran som sätter begränsningarna och då kan det ju också vara vettigt att titta på vilken av dessa objektiv som har lägst bländare. Dessutom hade jag nog också valt ett zoom som hade gått upp till 85 som startzoom, jag tycker man har mer nytta av området en bit över 55 än det en bit under.