admin skrev:Har du sedan tidigare objektiv som passar något systemkameramärke så kan det vara en parameter.
Det viktigaste är väl att du går och testar dem. Alla 3 presterar bra bilder. Testbilder hittar du på www.cyberphoto.se
Recensioner hittar du bra (fast på engelska) på www.dpreview.com
Själv hade jag köpt en Canon, köper Toyota för det är bästa bilen och håller på Elfsborg för att det är bästa laget. Mao mest fråga om känsla och smak nuförtiden.
Kjell Fohrman skrev:Christian har mycket gott omdöme när det gäller fotboll, sämre när det gäller kameror - jag håller på Nikon;)
Som sagt - skillnaden är så pass liten att jag också tycker att du skall prova dem innan du bestämmer dig.
AORFISH skrev:Tack Kjell! :) Då kanske jag ska köpa en Sony eftersom jag håller på ett helt annat lag.. ;) Är lite sugen på Nikon..Det är en del som tycker dom nya Canon är lite plastiga..Som sagt jag vet ingenting... Får läsa på lite till.. Sedan är et ju en massa tillbehör..Pust! :)
AORFISH skrev:Tack Kjell! :) Då kanske jag ska köpa en Sony eftersom jag håller på ett helt annat lag.. ;)
Kjell Fohrman skrev:Då kan det kanske vara intressant info att Guy som rekommederade Sony håller på Halmstad - bara så du vet var du hamnar:D
Kjell Fohrman skrev:Då kan det kanske vara intressant info att Guy som rekommederade Sony håller på Halmstad - bara så du vet var du hamnar:D
Ett annat lite mer matnyttigt pris är att det viktigaste ofta är objektiven - lägg hellre lite mer pengar på objektiv och snåla hellre in lite på kamerahuset.
admin skrev:Om du ska fota fisk behöver du ett macroobjektiv på 50mm, 60mm,70mm eller 100mm och en bra blixt. Kolla även vad dessa kostar.
Många rekommenderar Sigmas 70 mm Macro som finns till både Canon och Nikon.