Caridina cf. cantonensis Blue Tige

#1 - 2 september 2007 13:53
På andra bilden på denna sidan är en Blue Tiger
http://www.crusta10.de/templates/index.php?page=3&showid=127&lang_id=2&katid=1&PHPSESSID=1eac60a42afc16a5b702611407a6595b

Den var det snyggaste vackraste jag sett i räkväg.. [:-64]

Är dom ovanliga?

Nån som har såna? :)

Otroligt fina var dom ju :)
#2 - 2 september 2007 15:02
Har aldrig sett en blå räka och det var riktigt snyggt :)
#3 - 2 september 2007 15:28
dom är dyra och rätt så ovanliga. Jag har inte hört att någon i Sverige skulle ha sånna iaf...
Har funderat på att ta hem, men eftersom att dom är så dyra, så blir det nog något annat!
#4 - 2 september 2007 16:06
Leonard skrev:
dom är dyra och rätt så ovanliga. Jag har inte hört att någon i Sverige skulle ha sånna iaf...

Har funderat på att ta hem, men eftersom att dom är så dyra, så blir det nog något annat!

Vad trist, hur dyra rör det sig om? Kanske fler kan slå sig ihop? Men jag vet inte hur man tar hem från utlandet osv..

Men ja, om dom är jättedyra kanske ingen vill köpa såna :(

Finns det nån annan blå sort? :/
#5 - 2 september 2007 16:08
Oj oj oj, hittade denna sida http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/auction.cgi?fwinverts&1188756486

400$ för 10st!!! :eek:

Hmm.. ja, okej, rätt dyrt ja...

Jag får nog också skippa den tanken att köpa såna...[:-13]
#6 - 2 september 2007 19:14
Synd att det var så dyrt! Men det kan bli billigare framöver iallafall om de förökar sig fort och det finns gott om till försäljning.
#7 - 2 september 2007 19:43
Jag har en inplanerad resa till tyskland i november då jag skall kolla in lite olika räker ock försöka öka ut mitt kontakt nät.
Blue tiger står på min lista för inköp som jag sedan skall odla.

Priset på dessa om allt går som det ska kommer ligga på 30-35 kr styck.
#8 - 2 september 2007 19:57
blå tiger får väldigt varierad avkomma, dvs alla yngel är inte blåa. Man får rensa ut dom som inte har blå färg och på så sätt odla dessa räkor. Lite krångligt.
#9 - 2 september 2007 19:58
Just dom blåa verkar ovanligt krångliga att behålla färgen på vid odling.
#10 - 2 september 2007 20:00
Ha! ha! Svarade samtidigt som Leonard :)
#11 - 2 september 2007 20:51
Killer 21 skrev:
Jag har en inplanerad resa till tyskland i november då jag skall kolla in lite olika räker ock försöka öka ut mitt kontakt nät.

Blue tiger står på min lista för inköp som jag sedan skall odla.

Priset på dessa om allt går som det ska kommer ligga på 30-35 kr styck.

Ja, det vore ju intressant iaf, trist om dom som dom nedan säger att dom blir blekare vid odling.. men du får väl se isåfall.. Håll oss/mig uppdaterade ifall du får hem några från Tyskland sen, vore ju iaf intressant, och får du barn efter dom är jag intresserad oavsett, helt genomskinliga lär dom kanske inte bli iaf.. även om dom blir blekblå, det vet man inte kanske :)

Och det kanske blir lite pyssel med att bara avla på riktigt blå räkor, men ja, vill man behålla färg osv får man ju göra sånt isåfall.

Hoppas du får tag i några oavsett :)
#12 - 3 september 2007 04:38
Kanske dags att uppfinna en foder som ger färg till blå räkor? :)
#13 - 3 september 2007 05:39
Annars så brukar karamellfärg i vattnet göra susen;);) (OBS. Rekommenderas ej)

Annons