Jag tror jag har fiskvärldens svar på Casanova i mitt kar... Det är en Acei-hane, som visst det är snygg, men han har också sett till att det blir hybrider oavbrutet.
Jag har köpt fina Golden-killar till mina honor, men de får aldrig chansen, då sexfantomen kommer dit och ska darra så fort en golden-hona känner sig sugen på lite mys...
Fast, det verkar inte spela någon roll...Casanova tycker visst att det går lika bra att stå och darra framför Golden-hanen. Som i sin tur inte verkar fatta någonting...utan bara simmar bort. Han har också ibland försökt ha det nojsigt med en annan Acei-hane...men när han sett att det var en hane, har han jagat bort honom.
Dessutom försöker denne förförare också lura in en siamesisk algätare jag har in i sitt kärleksnäste (övre vänsta hörnet, bakom pumpen)!!
Ibland har han misstagit utloppsröret till pumpen för någon fisk han trott att han lurat med sig, och försökt para sig med det i bara farten!
Jag har nu köpt några små rödzebra-ciklider också, och ta mej tusan om han inte skulle vara med där och försöka darra också...
De enda firrar han inte försökt para sig (ännu) är L-malarna, och min Maingano...antar att han tycker malarna är för fula till och med för honom. Mainganon har han fått pisk av förut, så han kanske inte vågar? [B)]
Det dumma är att golden-honorna verkar gilla honom ,också! :mad:
I allafall...vad ska jag göra med honom? Ska jag ta bort honom och ha honom ensam ett tag så att han kyler ner sig lite? :confused:
Annars lär han inte ge de andra hanarna någon chans...varken golden- eller rödzebragrabbarna lär ha någon chans mot Casanova!
Han är inte så värst våldsam, men han är både större och starkare än dom, och kan lätt bara knuffa undan dom. :mad: