Chidunga rocks

#1 - 25 juli 2002 22:11
Hej

Snubblade över ett gäng Aulonocara, med ovanstående tillägsnamn. Undrar om nå'n har lust att dela med sig av sina erfarenheter av denna art. Enligt säljaren stammar den från en nuvarande nationalpark, varför det endast går att få tag i odlade (får man hoppas...) Hanen blir i alla fall otroligt vacker tycker jag.

Hittade en Synodontis nyassae också, till slut. Så nu är det biotopriktigt värre. 0.5 meter djupt, kalkstenspyramider och plastlock...

MVH Anders

#2 - 25 juli 2002 22:24
köpte på aqua malawi idag? :P

#3 - 26 juli 2002 08:05
Japp

#4 - 26 juli 2002 08:31
Jag skulle gissa att det är Aulonocara sp."stuartgranti maleri" från Chidunga Rocks du har fått tag på. Att det skulle röra sig om vildfångade exemplar behöver du inte vara orolig för, ingen exportör skulle ta emot fisk från det skyddade området. Att det är en vacker fisk håller jag med om, en urvalsodlad superröd variant säljs ofta som "Röd rubin". Den till hör de lite lungnare och fredligre aulonocaraarterna och trivs bäst tillsammans med andra inte allt för livliga medinvånare.

mvh Michael Persson

#5 - 26 juli 2002 11:50
Hej

Kikade på Stuartgranti maleri i BTN malawi. Tycker att kroppen stämmer bra överens med den fullvuxna i affären, dock inte färgen. Det är väl en röd rubin då kanske.
Tack för svaret Micke.

MVH Anders

#6 - 26 juli 2002 12:01
Hej Anders tack för din hjälp igår kväll,, har varit och köpt silikon nu och rensat bort gammalt och applicerat nytt ,, så nu e' det bara att vänta 4dygn ska väl lägga på en sväng till imorgon oxå *tackar*

Annons