Cichla burken

#1 - 18 november 2014 18:46
Hej på er!

Nu är man tillbaka i rovfiskträsket igen!
Efter lite påtryckningar från vissa håll om bilder på min burk så kommer här några.
Vi får väl se vad den här tråden leder till... Men finns lite planer på vad som är tänkt att hända här hemma framöver... Den som lever får se!

http://www.ladda-upp.se/bilder/xnsbolybbzbiv/
http://www.ladda-upp.se/bilder/ngixyruglkzvgx/
http://www.ladda-upp.se/bilder/izodlxuzwcfvqu/
#2 - 18 november 2014 18:50
Ögonen fastnar ju totalt på crinumlöken på steroider :D Fint kar med mycket simyta. Snyggt. Men den där löken den var det största jag sett :p
Cichlorna. Hur stora är de i dag?
#3 - 18 november 2014 18:56
Bluewing skrev:
Ögonen fastnar ju totalt på crinumlöken på steroider :D Fint kar med mycket simyta. Snyggt. Men den där löken den var det största jag sett :p

Cichlorna. Hur stora är de i dag?

Ja och då ska du se moderplantan till löken!
Cichlorna är väl mellan 20-25 just nu... Största är en Kelberi som jag fått från..... Guess who? ;)
#4 - 18 november 2014 18:58
Mr J.... ;) Ciclorna ser verkligen fräscha ut. Välmående utan att vara övergödda. Märks att de håller koll på dig :)
#5 - 18 november 2014 19:02
Bluewing skrev:
Mr J.... ;) Ciclorna ser verkligen fräscha ut. Välmående utan att vara övergödda. Märks att de håller koll på dig :)

Mmm precis... Fick den för att jag gjorde honom en tjänst... ;)
Det är precis som KristianE sa en gång... De följer en vart man än går... Och är man inte i närheten så står alla på gaveln och kollar på TV! ;)
Tack Blåvinge!
#6 - 18 november 2014 20:06
Den såg ju förbaskat trevlig ut, den där burken! :)
#7 - 18 november 2014 20:20
Mr Woods skrev:
Den såg ju förbaskat trevlig ut, den där burken! :)

Tackar ödmjukast! ;)
#8 - 18 november 2014 20:24
Fint kar som sagt :) Det största monstret var ju Crinumen, ser ut som nå't från Jurassic Park. Betydligt större än min :p
#9 - 18 november 2014 20:31
Shepard skrev:
Fint kar som sagt :) Det största monstret var ju Crinumen, ser ut som nå't från Jurassic Park. Betydligt större än min :p

Hahaha ja den är ganska fet... Kom levererad hit i sopsäck... Så ska växter levereras! Är väl runt 150 cm... ;)
#10 - 18 november 2014 20:35
Hehe, har haft jättevallisar på drygt 2 meter, men de var ju inte riktigt så feta ;) Mycket gödning som krävs för att få den så stor?
#11 - 18 november 2014 20:43
Shepard skrev:
Hehe, har haft jättevallisar på drygt 2 meter, men de var ju inte riktigt så feta ;) Mycket gödning som krävs för att få den så stor?

Så är det säkert... Kör tro det eller ej helt utan gödning än så länge och nog växer aset ändå! ;)
#12 - 18 november 2014 20:50
Cichlor är grym gödning! :)

den där burken är riktigt grym! Det är riktigt snyggt att växterna och inredningen är dimensionerade efter fiskarna, något man sällan ser i burkar med större fisk i.. :)
#13 - 18 november 2014 20:52
Cichlor är grym gödning! :)

den där burken är riktigt grym! Det är riktigt snyggt att växterna och inredningen är dimensionerade efter fiskarna, något man sällan ser i burkar med större fisk i.. :)

Hoj!
Där dök han till slut upp! Du ser.. Till slut kom det bilder! ;)
Tackar!!!
#14 - 18 november 2014 21:25
Hej på er!

Nu är man tillbaka i rovfiskträsket igen!

Efter lite påtryckningar från vissa håll om bilder på min burk så kommer här några.

Vi får väl se vad den här tråden leder till... Men finns lite planer på vad som är tänkt att hända här hemma framöver... Den som lever får se!

http://www.ladda-upp.se/bilder/xnsbolybbzbiv/

http://www.ladda-upp.se/bilder/ngixyruglkzvgx/

http://www.ladda-upp.se/bilder/izodlxuzwcfvqu/

Det är ju inget träsk :D finrummet ju!!

Grymt kar, fina fiskar!!
#15 - 18 november 2014 21:28
jozi81 skrev:
Det är ju inget träsk :D finrummet ju!!

Grymt kar, fina fiskar!!

Hahahaha! Du kan ha rätt där Daniel... Finns faktiskt en hel del saker som är bättre i det finrummet än någon annanstans... Och tror att du vet vad jag menar!
Tackar!
#16 - 18 november 2014 21:35
Hahaha.. Så sant som det är sagt!
#17 - 18 november 2014 21:41
Glömde ju deras arga kompis!

http://www.ladda-upp.se/bilder/aywjxsessjmpek/
#18 - 18 november 2014 23:04
Skulle vilja ha en sån där någon gång.. Behöver bara låta odjuren växa på sig lite.. Jag vet hur de är i temperamentet och vill inte att den ska ha en chans mot något i burken innan 30cm iaf..
#19 - 19 november 2014 07:43
Fina firrar! :)
#20 - 19 november 2014 11:11

Hade så'na där för länge se'n, inte den storleksklassen på kar dock.
#21 - 19 november 2014 14:56
Tack allihopa! ;)
#22 - 26 november 2014 20:29
Dagens köp till lilla burken i källaren.

http://www.ladda-upp.se/bilder/cjrwketundhdfv/
#23 - 27 november 2014 05:39
Oj.. Stor burk för en ensam fisk.. ;) diplo eller micro?
#24 - 27 november 2014 05:47
Oj.. Stor burk för en ensam fisk.. ;) diplo eller micro?

Hahaha.... 2 micros... ;)
#26 - 27 februari 2015 22:15
Och som vanligt... Inget tycker något???
#27 - 27 februari 2015 22:38
Stiliga firrar!
Vad är det för en filur på mittenbilden? Polleni?
#28 - 27 februari 2015 22:47
Stiliga firrar!

Vad är det för en filur på mittenbilden? Polleni?

Spot on! Broman är inte dålig! ;)
#29 - 27 februari 2015 23:18
Polleni var en drömfisk för några år sen då jag pysslade med malawi och andra afrikanska ciklider. Fruktansvärt vacker fisk
#30 - 28 februari 2015 00:48
Mm.. Polleni står på min lista också en dag.. Även cichla.. Det kräver ju dock sin burk för att göra sig.. Och det är dessvärre inte min burk just nu..
#31 - 1 mars 2015 07:45
Mmm Pollenin är riktigt snygg... Men... Humöret är väl mindre snyggt.... Här snackar vi PMS 24/7! ;)
#32 - 1 mars 2015 08:09
Som min Sunspilum hane då. Om en fisks värde hade räknats i fisk som den har haft ihjäl så hade jag kunnat få en bra peng för denna terrorfisk :p
#33 - 1 mars 2015 08:22
Som min Sunspilum hane då. Om en fisks värde hade räknats i fisk som den har haft ihjäl så hade jag kunnat få en bra peng för denna terrorfisk :p

Hahaha! Så är det nog... Fast i mitt fall hade jag tidigare en fet FH som var 10 resor värre i humöret! Jagade och bet i fingrarna vid vattenbyte...
#34 - 1 mars 2015 08:28
Det låter ju lite jobbigt :p
#35 - 1 mars 2015 09:05
Hahaha! Så är det nog... Fast i mitt fall hade jag tidigare en fet FH som var 10 resor värre i humöret! Jagade och bet i fingrarna vid vattenbyte...

Vad hände med den???��
#36 - 23 maj 2015 17:20
GOONI skrev:
Vad hände med den???��

Oj! Här har man missat! ;)
Det kan vi ta vid ett annat tillfälle kompis... Passar nog inte att diskutera här...

En fråga till mängden här.... Har blivit med ett vitt Rio 180 som blivit ståendes i köket nu.... Tomt... Vad ska man göra med detta? Någon som har tips på något kul att dra igång i den burken?
#37 - 23 maj 2015 19:25
Oj! Här har man missat! ;)

Det kan vi ta vid ett annat tillfälle kompis... Passar nog inte att diskutera här...

En fråga till mängden här.... Har blivit med ett vitt Rio 180 som blivit ståendes i köket nu.... Tomt... Vad ska man göra med detta? Någon som har tips på något kul att dra igång i den burken?

Det är klart jag har en massa tips ;)
#38 - 23 maj 2015 19:30

Mmm finns ju ett visst vitt Rio 180 som man tittat på flera gånger...
#39 - 23 maj 2015 20:58

Bring it on! Lite sugen på en grön burk! ;)
#40 - 23 maj 2015 22:32
Bring it on! Lite sugen på en grön burk! ;)

Du vet var kompetensen till grönt finns.

Jag tänker, enkelt med effektivt..

Crypto, Java, anubias..

Det finns billig bottengödning som kommer att få crypton galen fin.

Ljus sand, rötter...

Snyggt, lättskött, effektfullt..
#41 - 23 maj 2015 22:53

Crypto, Java, anubias..

Ljus sand, rötter...

Berätta gärna mer om bottengödningen.
#42 - 23 maj 2015 23:11

Crypto, Java, anubias..

Ljus sand, rötter...

Sådär ja! Låter som en plan!
Vet bara inte riktigt vart jag ska börja....
#43 - 23 maj 2015 23:16
Sådär ja! Låter som en plan!

Vet bara inte riktigt vart jag ska börja....

Enkelt egentligen, det är estetiken som är svår. Tropica säljer en bottengödning som man har under sanden, den är numer lagervara i Ilanda sedan jag började dra lite i chefens arm. Den hade jag i mina juwelburkar på slutet och det växte galet bra.

Ett tunt lager över hela botten, sedan kör du sand över, sedan hardscape och efter det plantera. Du fixar det där enkelt :)

Vid frågor vet du både var jag bor och var jag finns :)
#44 - 24 maj 2015 09:31
Tycker vi ska ta en söndag efter midsommar/nyår eller annan valfri skallen-i-skärvor-högtid och så åker vi alla kollektivt hem till Mathias kl 07:30 så får han ha en rejäääääl genomgång med Powerpoint och hela helvetet..:)
#45 - 24 maj 2015 09:45
Tycker vi ska ta en söndag efter midsommar/nyår eller annan valfri skallen-i-skärvor-högtid och så åker vi alla kollektivt hem till Mathias kl 07:30 så får han ha en rejäääääl genomgång med Powerpoint och hela helvetet..:)

Jag är alltid morgonpigg, du är välkommen. ;)
#46 - 24 maj 2015 09:58

Kul att se dig [emoji106] Trodde ett tag att du lämnat landet [emoji4]
#47 - 24 maj 2015 10:09

Hahahaha! Låter som en bra ide kompis!!! Midsommar kan vi köra här hemma så blir det nära att åka! Helene jobbar hela midsommarhelgen! ;)

Och Johnny... Trodde detsamma tills igår... Då svarade denna mytomspunna man plötsligt på sms... Hade funderingar på om Maddes ekorrar hade dödat Jonte... Hahaha!
#48 - 24 maj 2015 18:08
Ja jag får be om tjurfäkt för min frånvaro.. jobbet har slukat all min energi.. varit på ett halvmörkt ställe ett tag men hur det än är är det bara ett jobb.. ett bra privatliv överröstar ett stressigt jobb och jobb finns det fler av.. privatliv är det värre med..
#49 - 24 maj 2015 18:19
Då får jag passa på att säga tjena när "Ettfett..." plötsligt dök upp igen - och tjena till alla andra också. Sista "Ettfett..."-meningen lät inget vidare. Hoppas att jag misstolkade.
#50 - 24 maj 2015 18:34
Cichla burken

Hahahaha! Låter som en bra ide kompis!!! Midsommar kan vi köra här hemma så blir det nära att åka! Helene jobbar hela midsommarhelgen! ;)

Och Johnny... Trodde detsamma tills igår... Då svarade denna mytomspunna man plötsligt på sms... Hade funderingar på om Maddes ekorrar hade dödat Jonte... Hahaha!

Ja de killer-ekorrarna har ju redan siktat in sig på Jonte.
Men tycker världen blir ett trevligare ställe med personligheter som EFBN. [emoji56] Så det blir ganska tomt utan.
#51 - 24 maj 2015 19:10
Då får jag passa på att säga tjena när "Ettfett..." plötsligt dök upp igen - och tjena till alla andra också. Sista "Ettfett..."-meningen lät inget vidare. Hoppas att jag misstolkade.

Menar att man ska vara glad över att privatlivet är bra som fan eftersom man alltid kan byta jobb medan ens privatliv är betydligt svårare att påverka i många fall.. vissa är ju väldigt olyckliga i sig själva, ensamma, i en dålig relation eller har andra större bekymmer.. det gäller bara att komma ihåg det när jobbet kryper för nära på en..
#52 - 24 maj 2015 19:40
Bluewing skrev:
Ja de killer-ekorrarna har ju redan siktat in sig på Jonte.

Men tycker världen blir ett trevligare ställe med personligheter som EFBN. [emoji56] Så det blir ganska tomt utan.

Exakt sådär är det Johnny!
Har full förståelse för hur vår kära EFBN menar när han säger att han varit på ett halvmörkt ställe... Har själv varit på ett beckmörkt ställe i drygt 2,5 år... Men nu lyser ljuset igen! ;)
#53 - 24 maj 2015 19:45
Btw helt riktigt antagande.. om något händer mig är det med största sannolikhet ekorrarna (som typ inte är ekorrar) som ligger bakom det.. antingen med rå fysisk styrka eller list!
#54 - 24 maj 2015 19:53
Gremlins är vad de är....
#55 - 24 maj 2015 20:23
Btw helt riktigt antagande.. om något händer mig är det med största sannolikhet ekorrarna (som typ inte är ekorrar) som ligger bakom det.. antingen med rå fysisk styrka eller list!

Mmm inte konstigt man blev fundersam när man inte hört från dig på så länge... ;)
#56 - 24 maj 2015 20:41
Läste en gång till efter att jag hade fått tolkningshjälpen och fattade en aning bättre, "Ettfett...".
#57 - 1 augusti 2015 19:01
Halv hemligt projekt här hemma... Får höra nu.... Vad är detta?

http://www.ladda-upp.se/bilder/znltxbexijbevn/
#58 - 1 augusti 2015 19:03
Upp och ner är det.
#59 - 1 augusti 2015 19:06
Faltaren skrev:
Upp och ner är det.

Hmmm... Inte här....
#60 - 1 augusti 2015 19:21
Å jag får upp "att den här sidan är inte tillgänglig"??

//Inger
#61 - 1 augusti 2015 20:09
Men.... Här funkar ju allt.... Nu känner mig jag som en beginner....
#62 - 1 augusti 2015 20:15
Nu ser jag bilden men den är fortfarande uppåner... Men det går ju att lösa på datorn om man håller ner ctrl+alt och sen pilknapparna för att snurra skärmen :D
#63 - 1 augusti 2015 20:28
Riktigt tJusigt .. varför tänker jag på aborrar ..
#64 - 1 augusti 2015 20:38
Fan va konstigt Kristian... Här är det på rätt håll... Ingen gissning på vad det är? Och roxxor... Det är en avlägsen släkting till aborre... Synd att inte svenska aborrar blir 70-80 cm som dessa... ;kr
#65 - 1 augusti 2015 21:20
Vargtetra?
#66 - 2 augusti 2015 00:51
Hmm.. popcorn time..
#67 - 2 augusti 2015 07:06
Vargtetra?

Korrekt Jesper!
#68 - 2 augusti 2015 08:36
Jag såg ett avsnitt när Jeremy Wade försökte fiska upp några vargtetror. Extremt jävla aggressiva firrar det där :p
#69 - 2 augusti 2015 10:40
Jag såg ett avsnitt när Jeremy Wade försökte fiska upp några vargtetror. Extremt jävla aggressiva firrar det där :p

Hahaha! You bet! Den här är... Vad ska man säga.... Oerhört arg! ;)
#70 - 2 augusti 2015 10:42
Du får skaffa ett koppel åt den och binda fast den så den inte hoppar ur tanken och attackerar dig! Haha
#71 - 2 augusti 2015 10:48
Du får skaffa ett koppel åt den och binda fast den så den inte hoppar ur tanken och attackerar dig! Haha

Hmmm ja burken är hyfsat försluten... Och vad ska man säga mer... Han kommer att få gå ensam... ;)
#72 - 14 november 2015 18:17
Sådär... Nu är alla Cichlor borta... Nu ska bara burken bort så kan denna tråd dö ut...

Annons