Cichlasoma amazonarum

Maffia666
#1 - 25 augusti 2007 09:35
idag när jag var till min akvariebutik och handlade en algätare så fick jag dessa fiskar med på köpet. Jag undrar om någon har erfarenhet utav dessa fiskar typ vilken längd och vad dom äter , dom går med tre Oscars just nu. Sökte på nätet men tyckte inte jag fick nog med info.
#2 - 25 augusti 2007 09:39
En gansa typisk sydamerikanare. Väldigt ettrig när man kommer nära akvariet och ska mata osv.. Inget spec med den egentligen. Skulle kanske jämföra den med en hantel fast lite aktivare.
Maffia666
#3 - 25 augusti 2007 10:05
rick skrev:
En gansa typisk sydamerikanare. Väldigt ettrig när man kommer nära akvariet och ska mata osv.. Inget spec med den egentligen. Skulle kanske jämföra den med en hantel fast lite aktivare.
Okej! har du någon erfarenhet hur stora dom blir? Ja angående ettriga så tror jag Påfågelsciklider slår det mesta:D Tack så mycket för svaret:)
#4 - 25 augusti 2007 10:15
Dom blir inte så stora faktiskt-- 13-15 centimeter. Dom lär nog ta stryk om påfåglarna börjar leka däremot
Maffia666
#5 - 25 augusti 2007 10:59
rick skrev:
Dom blir inte så stora faktiskt-- 13-15 centimeter. Dom lär nog ta stryk om påfåglarna börjar leka däremot
Okej det lät ju inte så bra! Det ser ut att gå rätt så bra ännu iallafall, påffarna undersöker dom och undrar om det går att äta. Mina påffar är ca 15cm. och dom nya fiskarna ca 8-9cm långa.

Annons