Ciklidbladet 3/2006

#1 - 8 augusti 2006 20:40
Ciklidbladet nr 3/2006 innehåller 56 välfyllda A4 sidor med många intressanta artiklar och över 100 foton.

Tidningen beräknas komma ut till NCS medlemmar omkring den 20:e september.

I nr 3/2006 kan du bl a läsa om;

Pelvicachromis från Kamerun

Två medlemspresentationer

Geophagus steindachneri - Tuppkamciklid

Mina regnbågar och NLS

Bekväma vattenbyten

Zoomässan N[FONT=Arial]ü[/FONT]rnberg 2006

Fototävlingen 2006

Webbnytt

Resa till Uruguay - del 2

Aktuellt från fiskvärlden

En burk amerikasoppa

Dubai - Burj Al Arab

Grann som en palettciklid

Medlemserbjudande

mm
#2 - 8 augusti 2006 21:04
Ser fram mot det! Burj Al Arab låter som spännande artikel :)
#3 - 8 augusti 2006 22:08
Jippie...jag som just skaffat tuppkammar! :)
#4 - 9 augusti 2006 07:44
Längtar efter tidningen! Kul med medlemspresentationer!
#5 - 16 augusti 2006 09:47
Är du inte redan medlem är det hög tid att betala nu om du vill ha denna tidning i september. Betalar du nu får du 3 nummer av Ciklibladet i september och 1 i novemvember/december, alla nummer med 56 sidor. Information om medlemsskap finns på www.ciklid.se
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 16 augusti 2006 09:49
Har just korrekturläst tidningen så jag kan intyga att det återigen är ett riktigt kanonnummer:D
admin
Christian Alfredsson
#7 - 13 september 2006 10:45
Nu kom den nerdimpande i brevlådan i Alingsås. Ett kanonnummer. Förra veckan kom Cichlid News och denna är betydligt mer omfattande.
#8 - 14 september 2006 07:23
Min kom nerdimpande igår, men grannen var snabb att låna den medans jag jobba kvällsskiftet. Nu är den tillbakasnodd Och genomblädrad och wow vilka bilder!!! Reportagen är verkligen något för mig. Helt klart den bästa tidningen från Ciklid.
#9 - 14 september 2006 18:29
Marie J skrev:
Min kom nerdimpande igår, men grannen var snabb att låna den medans jag jobba kvällsskiftet. Nu är den tillbakasnodd Och genomblädrad och wow vilka bilder!!! Reportagen är verkligen något för mig. Helt klart den bästa tidningen från Ciklid.

Kan bara hålla med Marie J! Väldigt intressant att läsa och helt klart underbara bilder!
#10 - 14 september 2006 19:50
Aaaa
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 september 2006 12:28
Har varit borta ett par dar så såg därför Ciklidbladet först nu.
Som vanligt ett kanonnummer.
Dock till skillnad från flera av de förgående "talarna" så tyckte jag att fotona inte var så där hundra denna gång eftersom de i flera av artiklarna var väl mörka
#12 - 16 september 2006 21:45
Ny nybliven medlem i NCS som därmed får ciklidbladet så är jag bara besviken på en sak: Att jag inte gått med tidigare!!! Vilken tidning.

Vill passa på att ge massor med cred till Micke och alla andra som bidrar till att vi har en sådan bra ciklidtidning i Sverige.
#13 - 16 september 2006 21:51
Långås skrev:
Ny nybliven medlem i NCS som därmed får ciklidbladet så är jag bara besviken på en sak: Att jag inte gått med tidigare!!! Vilken tidning.
Sent ska syndaren vakna :D, välkommen som medlem!

Annons