Cikliddagarna i Duisburg??

#1 - 13 juli 2009 18:59
är det någon förening här i västerås eller stockholm som kommer åka dit??är själv sugen att åka men har läst på Vaaf hemsida och där stor det inget om att dom skulle åka .mvh tougaye
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 13 juli 2009 20:52
Malmö Akvarieförening planerar en resa och tydligen har en del från Stockholmsområdet tänkt att haka på den resan
#3 - 13 juli 2009 20:56
Kjell det är inte MAf utan ciklidvännerna.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 13 juli 2009 20:58
kaj.p skrev:
Kjell det är inte MAf utan ciklidvännerna.

Visst sjutton ja - det är i alla fall en Malmöförening och MAF har tidigare arrangerat resor dit
#5 - 13 juli 2009 21:00
Visst sjutton ja - det är i alla fall en Malmöförening och MAF har tidigare arrangerat resor dit

Hehe Helt rätt Det finns nog tre föreningar i Malmö Inte illa det. :d
#6 - 13 juli 2009 21:01
Och jag vill dit...:)
#7 - 13 juli 2009 21:06
Jag med. Men har redan bokat upp mig för BIDKAS utställning i Liverpool slutet på november. Seadn finns det en show i början på september i Tjeckien som är lovande. Så vi får se :)
#8 - 13 juli 2009 21:33
skulle va intressant om det kommer åka några från västerås stockholms området???ciklidvännerna visste jag skulle åka .:) lite små långt att först åka till malmö först:) men man vet ju aldrig.hehehe
#9 - 13 juli 2009 21:36
Det är ju åt rätt håll;)...
#10 - 13 juli 2009 21:51
ansjo skrev:
Det är ju åt rätt håll;)...

hahaha det är ju sant....:D
#11 - 14 juli 2009 07:12
Var finns mer info om ciklidvännernas resa dit?
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 24 juli 2009 13:43
Var finns mer info om ciklidvännernas resa dit?

Du kan läsa lite mer om detta på ciklid.se http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61005
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 24 juli 2009 13:50
Tyvärr blir det inte någon tävling i snyggaste akvariet som det var tänkt, men det kommer ändå att bli en hel del snygga akvarier att titta på - bl.a. med svenskt deltagande.
Sedan är det ju för övrigt också en stor mässa med massor av montar där man kan köpa det mesta inom akvaristiken (och även annat).

På lördagskvällen (efter att mässan har stängt) så kommer det att bli en "Aquarienabend" i mässlokalerna
Middagen där kommer att kosta 15 EUR och redan är vi 4 svenskar som har anmält sig till detta evenemang.
Förhandsanmälan till detta är nödvändigt (absolut deadline den 20/8).
Om ni vill deltaga så anmäl er i denna tråd så vidarebefodrar jag anmälningen.
#14 - 24 juli 2009 16:39
Blir det någon Zoopetvästresa dit Kjell, eller ska vi skaka ihop folk till bilarna själva?
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 24 juli 2009 16:51
ansjo skrev:
Blir det någon Zoopetvästresa dit Kjell, eller ska vi skaka ihop folk till bilarna själva?

Det blir svårt att få ihop någon västresa dit - jag åker själv ner lite tidigare och sannolikt också hem lite senare.
Men väl därnere kan vi gärna kolla upp något offentligt akvarium eller liknande och besöka gemensamt och definitivt oxå gå på partyt på lördagkvällen.
#16 - 24 juli 2009 16:55
Jepp, då ska jag försöka dra ihop en bil:). Vet du något bra boende där nere?
#17 - 24 juli 2009 17:11
Anders jag har ännu inte stängt dörren. :) Det ser ut som att det blir både Tjekien, Duisburg o Liverpool. [:D]
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 24 juli 2009 17:19
ansjo skrev:

Jag har inte kollat upp något eget boende ännu, men jag antar att det blir samma som jag bott på tidigare. Kommer inte ihåg vad hotellet heter men det är rätt billigt. Nackdel med det hotellet 1/ det ligger 15-20 minuter från mässan 2/ det ligger "in the middle of nowhere" - dvs i ett tråkigt industriområde rätt långt från någon storstad 3/ hotellet som sådant är tråkigt, men rummen är OK.
Fördelen förutom priset är att det ligger bara någon kilometer från en suverän tysk restaurang som har ett eget ölbryggeri.
Om du vill kan jag kolla upp det hotellet inom 1-2 veckor.

Annars brukar jag leta och boka hotell på antingen www.booking.com eller på www.hotels.com
#19 - 24 juli 2009 17:26
kaj.p skrev:
Anders jag har ännu inte stängt dörren. :) Det ser ut som att det blir både Tjekien, Duisburg o Liverpool. [:D]

Se där ja, sent ska syndaren vakna:D!
Jag har inte kollat upp något eget boende ännu, men jag antar att det blir samma som jag bott på tidigare. Kommer inte ihåg vad hotellet heter men det är rätt billigt. Nackdel med det hotellet 1/ det ligger 15-20 minuter från mässan 2/ det ligger "in the middle of nowhere" - dvs i ett tråkigt industriområde rätt långt från någon storstad 3/ hotellet som sådant är tråkigt, men rummen är OK.

Fördelen förutom priset är att det ligger bara någon kilometer från en suverän tysk restaurang som har ett eget ölbryggeri.

Om du vill kan jag kolla upp det hotellet inom 1-2 veckor.

Annars brukar jag leta och boka hotell på antingen www.booking.com eller på www.hotels.com

Då kan det vara ett bra alternativ, blir vi ett gott gäng där ska vi nog kunna liva upp stämningen:p!
#20 - 24 juli 2009 18:19
ansjo skrev:
Se där ja, sent ska syndaren vakna:D!

Då kan det vara ett bra alternativ, blir vi ett gott gäng där ska vi nog kunna liva upp stämningen:p!

Kanske. Men allt handlar om prioriteringar o vad man vill fylla sin almenacka med. Och om de lokala föreningsaktiviteterna kämpar i uppförbacke så går shower o stora event åt andra hållet. Märklig paradox?
#21 - 27 juli 2009 14:54
ansjo skrev:

Jag och Qristina har bokat på IBIS hotel. även bussen från malmö kommer troligtvis boka där.Janne
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 27 juli 2009 15:06
Jag och Qristina har bokat på IBIS hotel. även bussen från malmö kommer troligtvis boka där.Janne

Oj, då vet man vilket hotell man skall undvika:p;)

Nej, skämt åsido.
Det skall bli himla trevligt med Tysklandsresan. Själv blir det Kiel-färjan ner på på tisdagkvällen och sedan hem igen på måndagskvällen.
#23 - 27 juli 2009 17:50
Jag funderar på att dra ner på onsdagen och hem efter mässan stänger på söndagen, skulle även vara trevligt att besöka Hustinx i Belgien http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=132352&page=2#post1309500 , förutom Zoo Zajac givetvis och några fler affärer. Lite svårt att få igång fler som vill åka, men jag får nog ta Kaj i örat lite hårdare:p!
#24 - 14 augusti 2009 13:16
Jag vill åka :D
#25 - 14 augusti 2009 13:58
Då gör vi det:p!
Men ska kolla med frugan först då det även blir Thailand i januari:D...
#26 - 14 augusti 2009 21:24
ansjo skrev:
Då gör vi det:p!

Men ska kolla med frugan först då det även blir Thailand i januari:D...

Jag följer gärna med till Thailand också ;)
#27 - 14 augusti 2009 22:04
Det är bara att haka på, plats finns det gott om:)!
Nema problema med Tyskland för min del, då fixar vi bara till resten...
#28 - 23 augusti 2009 11:45
Kjell, kan du anmäla 4 pers till middagen på kvällen? Lite sent kanske men jag vet att du är en fena på att ordna saker och ting;).
Vi är bara tre än så länge man jag förutsätter att vi får med en till i bilen, och skulle vi inte få det kan någon av oss äta för två:p!
#29 - 23 augusti 2009 12:05
ansjo skrev:
Jag funderar på att dra ner på onsdagen och hem efter mässan stänger på söndagen, skulle även vara trevligt att besöka Hustinx i Belgien http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=132352&page=2#post1309500 , förutom Zoo Zajac givetvis och några fler affärer. Lite svårt att få igång fler som vill åka, men jag får nog ta Kaj i örat lite hårdare:p!
Kör ni via Flensburg då Anders??
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 23 augusti 2009 13:11
ansjo skrev:
Kjell, kan du anmäla 4 pers till middagen på kvällen? Lite sent kanske men jag vet att du är en fena på att ordna saker och ting;).

Vi är bara tre än så länge man jag förutsätter att vi får med en till i bilen, och skulle vi inte få det kan någon av oss äta för två:p!

Jepp - fixar det
#31 - 23 augusti 2009 13:28
Jepp - fixar det

Toppen :D
#32 - 23 augusti 2009 15:06
ansjo skrev:

Ja det skall vi väll kunna ordna om vi bara blir tre och det inte serveras schnitzel med massa xxx framför så.
#33 - 23 augusti 2009 15:29
lillfrasse skrev:
Ja det skall vi väll kunna ordna om vi bara blir tre och det inte serveras schnitzel med massa xxx framför så.

Du får väl skrapa bort lite av paneringen ;) :D
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 23 augusti 2009 16:24
Jepp - fixar det

Har fått bekräftat att det är OK.

Skall bli riktigt kul att komma ner dit igen:d
#36 - 23 augusti 2009 16:25
Kalas Kjell, vilket hotell ska ni bo på?
Har kollat runt lite och jag blir inte riktigt klok på var dessa ligger i förhållande till mässan....
#37 - 23 augusti 2009 16:34
De hotel som brukar anlitas i mässsamhanget är dessa.
http://www.discusnews.com/worldshows/duisburg08/html/hotel.shtml
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 23 augusti 2009 16:42
ansjo skrev:
Kalas Kjell, vilket hotell ska ni bo på?

Har kollat runt lite och jag blir inte riktigt klok på var dessa ligger i förhållande till mässan....

Har inte bokat hotell ännu - vi brukar dock på ett litet hotell som ligger ca 20 minuter från mässan.

Minus för hotellet:
Ligger skittråkigt till mitt i ett industriområde.
Inget internet

Varken eller:
Helt OK rum och hyfsad frukost

Pluss för hotellet:
Rätt billigt
Och framförallt - det ligger ca. 1.000 meter från en riktigt bra tysk som har sitt eget bryggeri. God mat och färsköl är inte helt fel om man säger så.

Bokar nog i veckan - skall jag boka för er också?

Mässan ligger här - hoppas att länken funkar
#39 - 23 augusti 2009 16:48
Det vore väll skojsigast att bo ihop. Så Kjells alternativ är ok för mig.
#40 - 23 augusti 2009 17:20
Det låter som ett toppenalternativ även för mig:)!
#41 - 23 augusti 2009 18:46
Klart man vill bo ihop med Kjell. Jag tar med mig hjälm ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 23 augusti 2009 19:36
Annika skrev:
Klart man vill bo ihop med Kjell. Jag tar med mig hjälm ;)

Låter bäst så - frugan är ju med :D
#43 - 25 augusti 2009 17:29
Bokade rese ledarn rummen eller?
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 25 augusti 2009 19:22
lillfrasse skrev:
Bokade rese ledarn rummen eller?

Har mailat om det men inte fått svar
#45 - 25 augusti 2009 19:50
Ok ok så bra får se då. Finns det något spännande att besöka på vägen?
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 25 augusti 2009 20:01
lillfrasse skrev:
Halv kända källar lokals odlare där man kan hitta spännande fesk då?

Dilemmat är väl att denna mässa är så pass stor att de flesta odlarna befinner sig där.

Affärer finns det dock en del av - tänk då bara på att alla affärer i Tyskland är stängda på söndagen
#49 - 25 augusti 2009 20:08
Jo det är väll så vi åker nog hem på söndag efter stängnings dags på mässan så det blir nog inget då direkt.
#50 - 25 augusti 2009 20:14
Lördagen är bokad till affärsbesökande innan middagen på kvällen, bla. Zoozajac är en given vinnare som man "måste" se innan man dör:p!
Vet du Kjell, några andra bra affärer som ligger i hyffsad närhet av Duisburg som är värda ett besök?
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 25 augusti 2009 20:27
ansjo skrev:
Lördagen är bokad till affärsbesökande innan middagen på kvällen, bla. Zoozajac är en given vinnare som man "måste" se innan man dör:p!

Vet du Kjell, några andra bra affärer som ligger i hyffsad närhet av Duisburg som är värda ett besök?

Har inte besökt affärer i området de senaste åren - känner dock några affärsinnehavare från den gamla goda tiden men de säljer mest MALTA-ciklider och det är väl inte direkt där som ert intresse ligger;)

Några andra affärer som kanske är värda ett besök - men det är himla länge sen som jag besökte dom så jag vet inte riktigt det dagsaktuella läget.

Aquarium Wilhelmi, Dortmund - [COLOR=#000030]www.aquarium-wilhelmi.de[/COLOR]
Discus-zierfisch-Center Royal, Witten - [COLOR=#000030]www.blecha.de[/COLOR]
Biotop Aquaristik, St. Augustin - hittar ingen webbadress
#52 - 25 augusti 2009 20:27
Fasen vad du pratar gött Ansjo kanske får ta med stora plånboken och starta ett par burkar till då.
#53 - 25 augusti 2009 20:43
Har mailat om det men inte fått svar

Toppen Kjell, det är nästan värt en stor kall:p!
Har inte besökt affärer i området de senaste åren - känner dock några affärsinnehavare från den gamla goda tiden men de säljer mest MALTA-ciklider och det är väl inte direkt där som ert intresse ligger;)

Några andra affärer som kanske är värda ett besök - men det är himla länge sen som jag besökte dom så jag vet inte riktigt det dagsaktuella läget.

Aquarium Wilhelmi, Dortmund - [COLOR=#000030]www.aquarium-wilhelmi.de[/COLOR]

Discus-zierfisch-Center Royal, Witten - [COLOR=#000030]www.blecha.de[/COLOR]

Biotop Aquaristik, St. Augustin - hittar ingen webbadress
Wilhelmi kollade jag in förra året och det var en riktigt trevlig affär om jag inte minns fel. [FONT=Arial]Diskus-Zierfisch-Center-Royal, är det inte den affären som även serverar öl:p?[/FONT]
lillfrasse skrev:
Fasen vad du pratar gött Ansjo kanske får ta med stora plånboken och starta ett par burkar till då.
Givetvis:D! Gott om plats i bilen så ett 540 ska nog få plats;).
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 26 augusti 2009 09:29
Hotellet ([FONT=Arial]Hotel Brücker, Theodor Heuss-Str. 225, 47179 Duisburg) är nu bokat.[/FONT]
[FONT=Arial]Enkelrumspris 45 EUR, dubbelrum 75 EUR[/FONT]
#55 - 26 augusti 2009 10:08
Hotellet ([FONT=Arial]Hotel Brücker, Theodor Heuss-Str. 225, 47179 Duisburg) är nu bokat.[/FONT]

[FONT=Arial]Enkelrumspris 45 EUR, dubbelrum 75 EUR[/FONT]

Utmärkt! Jag börjar nästan tycka synd om alla som ska stanna hemma ;)
#56 - 26 augusti 2009 10:50
Fy vad jag längtar:)...
#57 - 17 september 2009 20:57
14 dagar kvar:D....
#58 - 18 september 2009 08:46
knappt avis, hade varit så enormt kul! Får se nästa år
Kjell Fohrman
Administrator
#59 - 18 september 2009 12:38
80 stycken cioklidutställningsakvarier kommer det att bli i själva utställningsdelen.
Sedan tillkommer också en "container" med glasrutor som kommer att vara fylld med sydamerikanska fiskar från det offentliga akvariet i Berlin.
#60 - 20 september 2009 19:54
Nu närmar det sig. Laddad till tusen.
Kjell Fohrman
Administrator
#61 - 20 september 2009 19:59
lillfrasse skrev:
Nu närmar det sig. Laddad till tusen.

Har ni satt ihop något dagsprogram där nere? Antar att ni bara kommer att besöka mässan en av dagarna?
#62 - 20 september 2009 20:04
Har ni satt ihop något dagsprogram där nere? Antar att ni bara kommer att besöka mässan en av dagarna?

Vet ej hur det ser ut blir nog fler dagar på mässan. Vilken dag åker Mr&Mrs Fohrman ner?
Kjell Fohrman
Administrator
#63 - 20 september 2009 20:14
lillfrasse skrev:
Vet ej hur det ser ut blir nog fler dagar på mässan. Vilken dag åker Mr&Mrs Fohrman ner?

Vi tar Kielfärjan ner från götet på tisdagkväll. Jag har ju med mig ett nano ner som jag skall ställas ut på mässan. Sätter upp det på onsdagkvällen. Kommer nog sedan att vara där på torsdag, fredag och söndag. På lördag brukar det vara så himla mycket folk där så hoppar jag över mässan.j

På söndag när mässan stänger plockar jag ner akvariet och sedan kör vi 20 mil uppåt innan vi tar in på något hotell. Sedan kör vi upp via Danmark på måndagen och är hemma måndag sen kväll.
#64 - 20 september 2009 20:19
Vi tar Kielfärjan ner från götet på tisdagkväll. Jag har ju med mig ett nano ner som jag skall ställas ut på mässan. Sätter upp det på onsdagkvällen. Kommer nog sedan att vara där på torsdag, fredag och söndag. På lördag brukar det vara så himla mycket folk där så hoppar jag över mässan.j

På söndag när mässan stänger plockar jag ner akvariet och sedan kör vi 20 mil uppåt innan vi tar in på något hotell. Sedan kör vi upp via Danmark på måndagen och är hemma måndag sen kväll.

Blir många dagar med andra ord du gör nog rätt i att hoppa lördagen massa folk och kryckor är väll ingen höjdare passa på att vila lite då kanske blir väll en del gående de andra dagarna.
#65 - 21 september 2009 09:25
Programmet ser lite preliminärt ut att vi besöker mässan på fredagen och på söndagen och lägger hela dagarna där. På lördagen blir det akvarieaffärer, bla Zoozajac som jag besökt tidigare men gärna kollar in igen. Den är ganska stor om man säger så:p...
#66 - 21 september 2009 17:30
Det ska bli jättekul :D Vi ses snart!
#67 - 21 september 2009 18:25
Ja det blir ingen tur för mig även om jag är sugen på mässor. Sitta i en bil är jag inte alls sugen på. Ingen talade om för oss att Berlin maraton gick igår Hastigheten genom den stan var nog 5 km i timmen :mad:
Försöker dock få Heiko o släppa några av årets showfisk som är VF Iranocichla hormuzensis om de kan få lift med någon hem.
#68 - 23 september 2009 19:35
Nu är det en vecka kvar tills vi landar hemma hos anjovisen för vidare färd till pilsner och scnitzel paradiset morgonen där på.

So much to do so little time. Torkar svetten i pannan. Men vad jag längtar.
#69 - 23 september 2009 21:20
Det låter som musik tycker jag, en vecka:p....
Bilagor:
#70 - 24 september 2009 18:12
ja ä inte bitter!!

Bubblan fy vad avundsjuk jag blir!!
Kjell Fohrman
Administrator
#71 - 24 september 2009 18:14
karrokaja skrev:
ja ä inte bitter!!!!

det borde du vara:p
#72 - 24 september 2009 20:08
det borde du vara:p

Haha! snyggt!

Alla ni som åker får banne mej se till att plåta loss så att silvret i rullarna smälter. :D
#73 - 24 september 2009 20:28
Tougaye skrev:
är det någon förening här i västerås eller stockholm som kommer åka dit??är själv sugen att åka men har läst på Vaaf hemsida och där stor det inget om att dom skulle åka .mvh tougaye

Hejsan!

Vi är två ifrån Västerås och vaaf, som åker med ner till Duisburg.

Att vi inte har haft det på vår hemsida. Beror på att vi bestämde oss i sista minuten för att åka med.

Däremot kommer vi på vårat Decembermöte att visa bilder ifrån resan.

Välkommna

Hälsningar
Rönnby
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 24 september 2009 20:52
rönnby skrev:
Hejsan!

Vi är två ifrån Västerås och vaaf, som åker med ner till Duisburg.

Att vi inte har haft det på vår hemsida. Beror på att vi bestämde oss i sista minuten för att åka med.

Däremot kommer vi på vårat Decembermöte att visa bilder ifrån resan.

Välkommna

Hälsningar

Rönnby

Kul - berkar bli en hel del. Det går ju även en buss ut från Skåne.
Skall ni på middagen på lördag kväll också - alla övriga svenskar skall dit.
#75 - 29 september 2009 14:26
Nu börjar det närma sig, ny GPS är inhandlad, frigolitlådor hämtas i morgon likaså syrgastub till all fisk vi ska ta med hem:p.
I morgon kväll kommer lillfrasse och Annika hem till mig för en förhoppningsvis trevlig kväll med god mat och tjöt, sedan upp tidigt på torsdag morgon för avfärd:)!
Fy 17 vad skoj det ska bli!
#76 - 30 september 2009 22:04
Läggdags och upp kl 05 för vidare färd söderöver:D! Ha det så bra alla ni som får stanna hemma;)....
#77 - 30 september 2009 22:19
Godnatt din lilla akvarienörd, vi är inte det minsta avundsjuka! Skall inte alls tänka på dig när jag sitter på min 3h föreläsning i Linjär Algebra när du är påväg ner......
#78 - 1 oktober 2009 07:12
nä och vi har produktions möte nu och jag är inte avundsjuk på er.... för jag kommer me nästa gång:)
#79 - 5 oktober 2009 11:20
Ja då har man landat hemma då. Var en toppen resa fy vad bra vi har haft det synd på Kjell bara. Blev lite inköp får börja lasta ur det icke levande om en stund men först ska jag gubba sova en stund kanske kommer en lite tråd senare med en trio spännande grejer.
#80 - 5 oktober 2009 11:24
Sov gott! Jag är hemma om ca 2 timmar.
#81 - 5 oktober 2009 11:28
Nä nu är det 19 o ½ timjme sedan de stängde där nere. Gott om tid o vila på var är bilderna. :d
#82 - 5 oktober 2009 11:49
Blev de nått inköpt i fiskväg och hur var priserna?
#83 - 5 oktober 2009 12:35
Ja lite fisk blev det. Priserna varierade från billigare till dyrare. De fiskar som åkte med oss hem var det bra priser på. Växter var överlag dyrare man kan konstatera att vi i Sverige är lite bortskämda med priser på levande men inte så bortskämda med priser på tillbehör och akvarium. Det är överlag bra kvalite på fisken i tyskland men så finns det ju även undantag.

Jag fotade inte men filmade en del men kameran är kvar i Tyskland med Hjördis och Kjell så det kommer att ta ett tag innan det blir något sådant.
#84 - 5 oktober 2009 12:55
kaj.p skrev:
Nä nu är det 19 o ½ timjme sedan de stängde där nere. Gott om tid o vila på var är bilderna. :d

HEHEHEHEHE :d
#85 - 5 oktober 2009 14:19
Jepp, nu är allt iordning igen och den mesta fisken ikoppad. En hel del inköp gjordes och jag kan säga så här i efterhand var det nog tur att vi bara var tre i bilen:p!
#86 - 5 oktober 2009 14:38
Bilderna Anders ;) NU !
Bilagor:
#87 - 6 oktober 2009 12:27
#88 - 6 oktober 2009 15:49
Får kolla på Anders bilder lite mera ingående sedan fanns ju så mycket snyggt mer än mig och Annika att titta på.
#89 - 6 oktober 2009 21:05
Nja, det vete tusan:p....skulle vara Charlie eller Kjell då!
#90 - 7 oktober 2009 13:06
Nu har jag också laddat upp lite bilder http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showgallery.php?cat=1148
#91 - 8 oktober 2009 17:50
Finemang Annika, ska kolla igenom dessa:)!
#92 - 17 oktober 2009 12:02
Nu finns det en film från mässan av aquanet.tv

http://www.aquanet.tv/Video/213
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 17 oktober 2009 19:34
lillfrasse skrev:
Nu finns det en film från mässan av aquanet.tv

http://www.aquanet.tv/Video/213

Trevligt att kolla - fast akvarie skymdes ju av några gubbar:(
Däremot drack jag idag en av färskölen som frugan inköpte på bryggeriet/restaurangen i Duisburg:d
#94 - 17 oktober 2009 21:27
Jag är ingen öldrickare v rang, men tom jag drog i mig en halv sådan häromveckan med frugan på den andra halvan, och fy 17 vad goda de var:p!
Mer sådant nästa år:D!
#95 - 18 oktober 2009 08:58
Jo de är fina grejer det där ölet men nu är det slut [:I]
Kjell Fohrman
Administrator
#96 - 18 oktober 2009 09:04
Jo de är fina grejer det där ölet men nu är det slut [:I]

Jag är ingen öldrickare v rang, men tom jag drog i mig en halv sådan häromveckan med frugan på den andra halvan, och fy 17 vad goda de var:p!

Mer sådant nästa år:D!

Ja just den restaurangen/bryggeriet är anledningen till att jag år efter år har valt det hotellet (pga närheten) - trots att kankse inte hotellet i sig är 100%
#97 - 18 oktober 2009 09:16
Jag tyckte hotellet var helt OK, och jag bor hellre där än ett dyrare flashigt hotell. Bara man tar med sig rumsnyckeln när man ska ut på helgen så;)...
Det får bli samma ställe även nästa år:)!
#98 - 18 oktober 2009 09:22
ansjo skrev:
Jag tyckte hotellet var helt OK, och jag bor hellre där än ett dyrare flashigt hotell. Bara man tar med sig rumsnyckeln när man ska ut på helgen så;)...

Det får bli samma ställe även nästa år:)!

Jo det blev ju inte så lyckat det där. Men jag bjuder på den det blev ju några skratt åt det så.

Annons