kaj.p skrev:Kjell det är inte MAf utan ciklidvännerna.
Kjell Fohrman skrev:Visst sjutton ja - det är i alla fall en Malmöförening och MAF har tidigare arrangerat resor dit
Robin_Hedstrom skrev:Var finns mer info om ciklidvännernas resa dit?
ansjo skrev:Blir det någon Zoopetvästresa dit Kjell, eller ska vi skaka ihop folk till bilarna själva?
ansjo skrev:Jepp, då ska jag försöka dra ihop en bil:). Vet du något bra boende där nere?
kaj.p skrev:Anders jag har ännu inte stängt dörren. :) Det ser ut som att det blir både Tjekien, Duisburg o Liverpool. [:D]
Kjell Fohrman skrev:Jag har inte kollat upp något eget boende ännu, men jag antar att det blir samma som jag bott på tidigare. Kommer inte ihåg vad hotellet heter men det är rätt billigt. Nackdel med det hotellet 1/ det ligger 15-20 minuter från mässan 2/ det ligger "in the middle of nowhere" - dvs i ett tråkigt industriområde rätt långt från någon storstad 3/ hotellet som sådant är tråkigt, men rummen är OK.
Fördelen förutom priset är att det ligger bara någon kilometer från en suverän tysk restaurang som har ett eget ölbryggeri.
Om du vill kan jag kolla upp det hotellet inom 1-2 veckor.
Annars brukar jag leta och boka hotell på antingen www.booking.com eller på www.hotels.com
ansjo skrev:Se där ja, sent ska syndaren vakna:D!
Då kan det vara ett bra alternativ, blir vi ett gott gäng där ska vi nog kunna liva upp stämningen:p!
ansjo skrev:Jepp, då ska jag försöka dra ihop en bil:). Vet du något bra boende där nere?
malawijanne skrev:Jag och Qristina har bokat på IBIS hotel. även bussen från malmö kommer troligtvis boka där.Janne
Kör ni via Flensburg då Anders??ansjo skrev:Jag funderar på att dra ner på onsdagen och hem efter mässan stänger på söndagen, skulle även vara trevligt att besöka Hustinx i Belgien http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=132352&page=2#post1309500 , förutom Zoo Zajac givetvis och några fler affärer. Lite svårt att få igång fler som vill åka, men jag får nog ta Kaj i örat lite hårdare:p!
ansjo skrev:Kjell, kan du anmäla 4 pers till middagen på kvällen? Lite sent kanske men jag vet att du är en fena på att ordna saker och ting;).
Vi är bara tre än så länge man jag förutsätter att vi får med en till i bilen, och skulle vi inte få det kan någon av oss äta för två:p!
ansjo skrev:Kjell, kan du anmäla 4 pers till middagen på kvällen? Lite sent kanske men jag vet att du är en fena på att ordna saker och ting;).
Vi är bara tre än så länge man jag förutsätter att vi får med en till i bilen, och skulle vi inte få det kan någon av oss äta för två:p!
lillfrasse skrev:Ja det skall vi väll kunna ordna om vi bara blir tre och det inte serveras schnitzel med massa xxx framför så.
Kjell Fohrman skrev:Jepp - fixar det
ansjo skrev:Kalas Kjell, vilket hotell ska ni bo på?
Har kollat runt lite och jag blir inte riktigt klok på var dessa ligger i förhållande till mässan....
Annika skrev:Klart man vill bo ihop med Kjell. Jag tar med mig hjälm ;)
lillfrasse skrev:Bokade rese ledarn rummen eller?
lillfrasse skrev:Finns det något spännande att besöka på vägen?
Kjell Fohrman skrev:Dessa offentliga akvarier ligger på vägen ner - uppifrån räknat
1/ http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=159
2/ http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=164
3/ http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=189
4/ http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=166
5/ http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=165
lillfrasse skrev:Halv kända källar lokals odlare där man kan hitta spännande fesk då?
ansjo skrev:Lördagen är bokad till affärsbesökande innan middagen på kvällen, bla. Zoozajac är en given vinnare som man "måste" se innan man dör:p!
Vet du Kjell, några andra bra affärer som ligger i hyffsad närhet av Duisburg som är värda ett besök?
Kjell Fohrman skrev:Har mailat om det men inte fått svar
Wilhelmi kollade jag in förra året och det var en riktigt trevlig affär om jag inte minns fel. [FONT=Arial]Diskus-Zierfisch-Center-Royal, är det inte den affären som även serverar öl:p?[/FONT]Kjell Fohrman skrev:Har inte besökt affärer i området de senaste åren - känner dock några affärsinnehavare från den gamla goda tiden men de säljer mest MALTA-ciklider och det är väl inte direkt där som ert intresse ligger;)
Några andra affärer som kanske är värda ett besök - men det är himla länge sen som jag besökte dom så jag vet inte riktigt det dagsaktuella läget.
Aquarium Wilhelmi, Dortmund - [COLOR=#000030]www.aquarium-wilhelmi.de[/COLOR]
Discus-zierfisch-Center Royal, Witten - [COLOR=#000030]www.blecha.de[/COLOR]
Biotop Aquaristik, St. Augustin - hittar ingen webbadress
Givetvis:D! Gott om plats i bilen så ett 540 ska nog få plats;).lillfrasse skrev:Fasen vad du pratar gött Ansjo kanske får ta med stora plånboken och starta ett par burkar till då.
Kjell Fohrman skrev:Hotellet ([FONT=Arial]Hotel Brücker, Theodor Heuss-Str. 225, 47179 Duisburg) är nu bokat.[/FONT]
[FONT=Arial]Enkelrumspris 45 EUR, dubbelrum 75 EUR[/FONT]
lillfrasse skrev:Nu närmar det sig. Laddad till tusen.
Kjell Fohrman skrev:Har ni satt ihop något dagsprogram där nere? Antar att ni bara kommer att besöka mässan en av dagarna?
lillfrasse skrev:Vet ej hur det ser ut blir nog fler dagar på mässan. Vilken dag åker Mr&Mrs Fohrman ner?
Kjell Fohrman skrev:Vi tar Kielfärjan ner från götet på tisdagkväll. Jag har ju med mig ett nano ner som jag skall ställas ut på mässan. Sätter upp det på onsdagkvällen. Kommer nog sedan att vara där på torsdag, fredag och söndag. På lördag brukar det vara så himla mycket folk där så hoppar jag över mässan.j
På söndag när mässan stänger plockar jag ner akvariet och sedan kör vi 20 mil uppåt innan vi tar in på något hotell. Sedan kör vi upp via Danmark på måndagen och är hemma måndag sen kväll.
karrokaja skrev:ja ä inte bitter!!!!
Kjell Fohrman skrev:det borde du vara:p
Tougaye skrev:är det någon förening här i västerås eller stockholm som kommer åka dit??är själv sugen att åka men har läst på Vaaf hemsida och där stor det inget om att dom skulle åka .mvh tougaye
rönnby skrev:Hejsan!
Vi är två ifrån Västerås och vaaf, som åker med ner till Duisburg.
Att vi inte har haft det på vår hemsida. Beror på att vi bestämde oss i sista minuten för att åka med.
Däremot kommer vi på vårat Decembermöte att visa bilder ifrån resan.
Välkommna
Hälsningar
Rönnby
lillfrasse skrev:
Jo de är fina grejer det där ölet men nu är det slut [:I]
Jag är ingen öldrickare v rang, men tom jag drog i mig en halv sådan häromveckan med frugan på den andra halvan, och fy 17 vad goda de var:p!
Mer sådant nästa år:D!
ansjo skrev:Jag tyckte hotellet var helt OK, och jag bor hellre där än ett dyrare flashigt hotell. Bara man tar med sig rumsnyckeln när man ska ut på helgen så;)...
Det får bli samma ställe även nästa år:)!