Hallå
Nu har jag inte varit här på ett tag, skoj att se att forumet lever vidare utan mig =).
Och nu till min fråga. Är det rimligt att ha Malawi i ett så grunt akvarium? Måtten lyder; 0,3x1x4m. alltså 1,2m3.
Trivsamt eller skräp?
Mattias H skrev:Efter som tråden heter ”Ciklider i 30 cm djupt kar” känns det ju som vi kan gissa att Kave menar att karet är just 30cm djupt & då alltså 1 meter högt & 4meter brett .
Om det passar för Malawi lämnar jag åt andra att bedöma.
Nu vet jag inte om det passar med Malawi i ett kar med de måtten, men det hade blivit ett grymt strömkar, uppbyggt med massor av sten i oilka storlekar och rötter huller om buller, och i ena änden ett par rejäla pumpar som får fart på vattnet:).Kawe skrev:Hallå
Nu har jag inte varit här på ett tag, skoj att se att forumet lever vidare utan mig =).
Och nu till min fråga. Är det rimligt att ha Malawi i ett så grunt akvarium? Måtten lyder; 0,3x1x4m. alltså 1,2m3.
Trivsamt eller skräp?
ansjo skrev:Nu vet jag inte om det passar med Malawi i ett kar med de måtten, men det hade blivit ett grymt strömkar, uppbyggt med massor av sten i oilka storlekar och rötter huller om buller, och i ena änden ett par rejäla pumpar som får fart på vattnet:).
Kawe skrev:Hallå
Trivsamt eller skräp?
erikthur skrev:Visst lever forumet vidare - spektakulärt akvarium vill jag mena - apropå spektakulärt (o kanske ngt OT) vad hände egentligen med den där klockan senare:
Klocka i plurret
En tråd med sina poänger från en tid tillbaka...
Mathias Nilsson skrev:Det kan ju ha varit århundradets tråd. Satan vad det stack i ögonen på folk :)
Rolig idé ändå :)