Cirkulationspump av innefilter?

#1 - 21 maj 2008 11:56
Hejsan.

Har ett 540L med ett ytterfilter nu som pumpar 900l/h så är ju dåligt flås i det så har jag ett innerfilter liggandes som jag inte använder och funderar på ifall man kan köra det utan filter osv som en cirkulationspump istället?

Har för mig jag har hört att dom kan pajja om man kör utan filter i dom men vet inte om det är så?
#2 - 21 maj 2008 12:54
varför köra utan filter ?
#3 - 21 maj 2008 12:59
Kensa skrev:
varför köra utan filter ?

är 3 filter korgar på det så det är så stort å tar mkt plats, går från botten å ända upp till vatten ytan, heh.
så tänkte om man bara kunde ta pump huvudet å sätta nåt för insuget å bara köra med det då det tar mindre plats, vill bara ha mer cirkulation i vattnet.
#4 - 21 maj 2008 14:16
inga problem att köra utan filtermaterial med någon pump! se bara till att inga fiskar sugs in i insuget bara...
#5 - 21 maj 2008 17:07
åheim skrev:
inga problem att köra utan filtermaterial med någon pump! se bara till att inga fiskar sugs in i insuget bara...

okaj bra att veta.. får tacka för det!
#6 - 22 maj 2008 17:49
fluffsna skrev:
är 3 filter korgar på det så det är så stort å tar mkt plats, går från botten å ända upp till vatten ytan, heh.

så tänkte om man bara kunde ta pump huvudet å sätta nåt för insuget å bara köra med det då det tar mindre plats, vill bara ha mer cirkulation i vattnet.

är det ett sånt gammalt eheim som man kan ta bort varje korg för sig? isåfall skulle jag föreslå att du kör på en korg med lite makaroner eller liknande i så suger du inte in några fiskar eller behöver rengöra det en massa :)

går även att såga av en filterkorg så den blir riktigt liten och bara limma in botten med lite silikon och sen borra en bunt små hål överallt i den så blir den riktigt liten.

Annons