Co 2

#1 - 11 mars 2007 20:09
Har en gammal fullt fungerande co 2 anläggning från Dennerle ca 15 år gammal kpl med regulator och nålventil som man ansluter till en sodastream tub.Lillgrabben ville ha igång ett gammalt 60 liters vi hade i källaren,i detta kör jag med ovanstående co 2 anläggning.
Men nu till min egentliga fråga finns det nån som vet om det är samma anslutning till sodastream tuben som till ex en brand släckare 6 kg.Intresset har kommit smygande igen nu när man får vara med och pilla lite med grabbens.Hade tidigare ett 540 l kar.Funderar på ett 375 liters nu.Tacksam för svar
#2 - 11 mars 2007 20:58
har för mig att det inte är samma.. dock finns en konverter att köpa för knappa 200 pix har jag för mig.. spanade lite på det när jag kollade Nanokar..
#3 - 11 mars 2007 21:08
Manne_74 skrev:
har för mig att det inte är samma.. dock finns en konverter att köpa för knappa 200 pix har jag för mig.. spanade lite på det när jag kollade Nanokar..

Tack för svaret.Men vet du var denna converter finns eller vem som tillverkar den
#4 - 11 mars 2007 21:13
Vart bor du
Jobbar på ett företag som sysslar med adapters o kopplingar innom ledning o hydralik..

Gå in o Kolla på vår ... **host** jätte snygga sida
www.hydroscand.se ... gå dit me anslutningen du ska ha så fixar dom de
#5 - 11 mars 2007 21:26
Tack för svaren men jag bor i göteborg,fast det funkar kanske att gå till en större rörfirma så kanske dom kan hjälpa till

Annons