co2 i droppar

#1 - 1 februari 2007 21:39
va inne i en affär i gb o såg att han fått in en flaska som innehöll co2 som man skall droppa i varje dag kommer från holland skulle va riktigt bra någon so vet något om denna unika grej
#2 - 1 februari 2007 22:05
aldrig hört talas om.
växtakvarium refereras ibland som 'holländska akvarium' så det är inte direkt konstigt att de uppfinner det.

låter inte helt bra dock. det mesta i droppform är svårt att få exakt utan bra redskap.
men funkar det är det ju toppen (om priset är ok).

du har inte mer info? namn på produkten eller så? ISBN-nr hade varit guld (streckkodsnummret)
#3 - 1 februari 2007 22:34
Kan det vara Seachem Flourish Excel det handlade om kanske?
#4 - 2 februari 2007 06:01
Om det är Seachem Flourish Excel så kan jag säga att den är smått magisk mot alger (dock ej cyano) om man dubblerar dosen ett par veckor, men kan inte säga att jag så någon skillnad på växterna under de 4 veckor jag provade .
#5 - 2 februari 2007 18:07
EasyLife har något som verkar vara samma sak, http://www.cichlidecentret.biz/product.asp?product=12509&sub=1464&page=1
#6 - 2 februari 2007 21:24
janne63 skrev:

Den har jag provat samtidigt som jag körde med vanlig co2. Lite svårt att säga om den gjorde nytta, men min röda cabomba färgade ut något helt otroligt, men fick tillbaka sin vanliga färg när jag slutade med det.
Det är inget som man kör i sitt 960 kar, om man inte har för mycket pengar;).

Annons