Co2 system..

#1 - 27 oktober 2010 15:50
Tjena...

Tänkte inhandla Co2 system ifrån http://www.aquaristic.net/. Är det någon som har handlat där ifrån, smidigt, fraktpriser, tull fritt inom schengen?

Handlar en 6kg flaska (gammal brandssläkare) på annat håll.

Tänkte köpa då
- Nålventil
- Magnetventil
- Backventil
- Reaktor

Kollat på http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/b357f2548221ee4be66581511fb575fc/cl/details/cnid/15243fb6d4a3bd6c6.47786854/anid/c3944ef0754151b92.77045771/tpl/-/lang/1/listtype/list

Någon som kan tipsa på en bra reaktor till ett 450 liters kar. Tänkte ha reaktorn inne i karet, för rätta mig om jag har fel. Finns väl reaktorer som man har utanför och inline med ytterfilter?
Har visserligen ett Fluval FX5 till karet..

Är det samma standard fattning på brandsläckarna i Sverige som i Europa?
Något man glömt som ni kan tipsa om!

Mvh undertecknande.
#2 - 27 oktober 2010 16:05
har du fyllt på din än? för micke nere på DM åker o fyller sin på brandservice på skruvgatan nu. jag ska väl med göra det om jag får tummen ur röven.

aquaristic.net har jag bara hört gott om.

jag skulle nog inte köra på att ha en rekaktor i combo med ytterfiltret. det kommer låta så jäkla mycket.
#3 - 27 oktober 2010 17:05
Mr J.E skrev:
Tänkte inhandla Co2 system ifrån http://www.aquaristic.net/. Är det någon som har handlat där ifrån, smidigt, fraktpriser, tull fritt inom schengen?

Jag har handlat därifrån ett flertal gånger med bara gott att säga. Tullfritt-ja, fraktfritt-nej. Frakten går på ca 20 euro upp till 30 kg, 39 euro upp till 60 kg osv...detta får du reda på innan du skickar sista beställningen.
Betalar via Paypal eller kort eller kontant vid leverans men det kostar extra om jag inte fattat fel. Leverans till dörren via UPS och du följer paketet hela vägen...
#4 - 27 oktober 2010 17:33
Jag har köpt mina prylar på aquaristic.net och allt passar till en vanlig hederlig brandsläckare. Glöm inte att köpa CO² säker slang också!
Vanlig luftslang läcker CO²
#5 - 27 oktober 2010 19:08
Tack för snabba svar grabbar!

hannesc skrev:
har du fyllt på din än? för micke nere på DM åker o fyller sin på brandservice på skruvgatan nu. jag ska väl med göra det om jag får tummen ur röven.

aquaristic.net har jag bara hört gott om.

jag skulle nog inte köra på att ha en rekaktor i combo med ytterfiltret. det kommer låta så jäkla mycket.

Har inte köpt min tub ännu hehe...Gött, du tipsade han då om Jönköpings stora konspirationsteori, vart man kan fylla sin Co2 tub...Ne reaktor alá combo är jag inte heller så sugen på, då mer att ytterliggare en riskfaktor existerar med slang utanför akvariumet.

ansjo skrev:
Jag har handlat därifrån ett flertal gånger med bara gott att säga. Tullfritt-ja, fraktfritt-nej. Frakten går på ca 20 euro upp till 30 kg, 39 euro upp till 60 kg osv...detta får du reda på innan du skickar sista beställningen.

Betalar via Paypal eller kort eller kontant vid leverans men det kostar extra om jag inte fattat fel. Leverans till dörren via UPS och du följer paketet hela vägen...

Hur fungerar det med leverans till dörren, hört att dom har en tendens att komma tidigt? Då man dessutom förmodligen jobbar. Hamnar paketet någonstans där man istället kan hämta ut det?

Wilhelm skrev:
Jag har köpt mina prylar på aquaristic.net och allt passar till en vanlig hederlig brandsläckare. Glöm inte att köpa CO² säker slang också!

Jobbar med industriautomation/robotar där vi använder mycket av SMC och FESTO pneumatikslang. Vet dock inte om dessa är Co2 säkra, kanske någon annan som vet?
Förresten vad menar du med att "vanlig luftslang läcker Co2"? Spricker slangen eller läcker koldioxiden ut igenom porer i slangen?
#6 - 27 oktober 2010 19:20
Glömde även att fråga om ni kan tipsa om en bra reaktor ifrån den sidan?
#7 - 27 oktober 2010 19:20
Den effektivaste reaktorn jag vet är av typen:
http://www.us-aquaristikshop.com/co2-reaktoren/?xploidID=lilutofq65ikshsktm5oaf079c5idc6o
Andra försök jag gjort med reaktorer som suttit på filtrets utblås men i akvariet, har inte varit i närhetet vad gäller prestanda.
#8 - 27 oktober 2010 19:53
Jag kör med aquamedics stora reaktor, den är bra tycker jag. Butiken funkar bra, köpt därifrån flera gånger. Sakna några näringstabletter sist, de skicka nya direkt gratis inget tjafs.
#9 - 27 oktober 2010 20:02
Wilhelm skrev:

Du kan köpa helt vanlig luftslang i SILIKON dom läcker inte co2
#10 - 27 oktober 2010 20:04
Mr J.E skrev:

Hur fungerar det med leverans till dörren, hört att dom har en tendens att komma tidigt? Då man dessutom förmodligen jobbar. Hamnar paketet någonstans där man istället kan hämta ut det?

Inte en aning, någon i familjen har varit hemma var gång de kommit och som du säger kommer de tidigt före middagstid var gång.
#11 - 26 november 2010 11:48
Wilhelm skrev:

Majki01

Du kan köpa helt vanlig luftslang i SILIKON dom läcker inte co2

Flera bud.. :confused: Hur är det igentligen? Funkar tryckluftsslang till Co2? Nån som har erfarenhet?

Annons