Cochliodonmal L-137

#1 - 28 januari 2009 10:44
Vad är ett rimligt pris på denna malen?
#2 - 28 januari 2009 11:06
Beror på storleken, små djur 5 cm kanske 250:- större 10 och över 350-400:-
#3 - 28 januari 2009 12:56
Du menar violet red bruno? Den tänkte jag be min favoritbutik ta in vid dennes nästa beställning från grossist. Han tänkte ta ca 300:- för en sådan. Storleken på L-137:an han kunde ta in frågade jag aldrig om.
Var från början ute efter den gamla L-137:an "Blåögd Plecosomus -Panaque Suttoni" men den visade sig ju vara utrotad sedan minst 10 år tillbaka pga något utsläpp från guldvaskning i Guyana.. Hade läst på Internet om en tjej som ville bli av med sina blåöga plecostomus alldeles nyligen så jag blev lite konfunderad när den sedan var utrotad...hittade violet red bruno på dess L-nummer istället..detta blev rörigt. Hoppas ni greppar vad jag menar i alla fall..
#4 - 15 februari 2009 05:07
Tillägg:
Nu har jag istället hört att gerillan där fisken kommer ifrån kontrollerar vattnet/fisket - exportmängden, för att höja upp priserna samt tjäna mycket pengar på en vanligt förekommande malart.

Ena ryktet säger: Gerillan
Andra: färgfabrikutsläpp
Tredje: guldvaskning förorening/utsläpp. Nåt med guld i alla fall.;)

Hej & hå :confused:
Guest
#5 - 15 februari 2009 09:01
Hypostomus/Cochliodon soniae kostar nog runt 250-350kr.

Panaque cochliodon/Panaque suttonorum har vad jag vet aldrig haft något L-nummer. Det är gamla arter som blev beskrivna långt innan L-systemet sattes i bruk.
Tror det är P.cochliodon som man kan få tag på. Första fångstplatsen som man fångade den på så välte det ner en tankbil i floden och förgiftade fisken. Den platsen de fångar på nu ligger inne på FARC-gerillans territorium.
#6 - 15 februari 2009 10:02
Vet en exportör som har Blåögd panaque i lager men dom kostar över 600 euro styck ! 10 cm mal ;)
Snacka om kilopris på den då.
Bilagor:
Guest
#7 - 15 februari 2009 11:35
drd skrev:
Vet en exportör som har Blåögd panaque i lager men dom kostar över 600 euro styck ! 10 cm mal ;)

Snacka om kilopris på den då.

Vad hindrar dig? Bara att köpa ju[8D]

Men hade nog trot 10k per mal så det var "billigt".
#8 - 15 februari 2009 11:44
Jag har en icke blåögd l137. CA 15 cm.. Det finns finare malar för dom pengarna enligt mig.
#9 - 15 februari 2009 11:50
Lutt skrev:
Vad hindrar dig? Bara att köpa ju[8D]

Men hade nog trot 10k per mal så det var "billigt".

Jo ska nog beställa 2 faktiskt men det får vänta ett litet tag till, ska bara besegra arbetslösheten och tantens tjat om att åka utomlands när hon blir 30 i höst :D
Guest
#10 - 15 februari 2009 12:20
drd skrev:
Jo ska nog beställa 2 faktiskt men det får vänta ett litet tag till, ska bara besegra arbetslösheten och tantens tjat om att åka utomlands när hon blir 30 i höst :D

Jaha du är en av dem som drabbats av finanskrisen:(
Du skulle jobbat inom energi...vi har mer än någonsin nu, finanskris vad är det?

Du får uppdatera hur det går och jag antar att du inte vill avslöja din källa;)

Annons