Corydoras

#1 - 4 november 2006 10:24
Jag har idag 6 corydoras sterbai i mitt akvarium ihop med en massa annan fisk. Jag skulle vilja ha några fler corydoras, men en annan sort jag såg i akvarieaffären för ett tag sedan. Kan jag då ha färre än 6 av denna andra sort? Eller måste jag ha 6 av varje sort?
#2 - 4 november 2006 10:40
Jag är ingen cory-expert, men de stimmar nog tillsammans tror jag.
#3 - 4 november 2006 11:39
Jag har också hört att de gör det.
#4 - 4 november 2006 17:42
Du behöver inte skaffa 6 st av den nya sorten då Corysarna leker och stimmar tillsammans!
#5 - 5 november 2006 10:23
perfekt! För de jag tänkt köpa var rätt så dyra...
#6 - 5 november 2006 10:57
Vilka tänkte du köpa? Nyfiken eftersom jag själv går i "cory-tankar"! :)
#7 - 5 november 2006 16:53
Vill också veta vilken sort, *nyfiken.i.en.strut*:rolleyes: :p
#8 - 5 november 2006 16:57
Adolfoi??? Dom skulle jag vilja ha ett par av. Har inte råd med fler...:(

Men jag vill ju inte dom ska känna sig ensamma. Så precis som gudsson funderar jag på om dom skulle stimma ihop med 6 andra (billigare...)

Eller om dom skulle köra runt ensamma, kanske gömma sig...
#9 - 7 november 2006 15:55
Nitra98 skrev:
Jag är ingen cory-expert, men de stimmar nog tillsammans tror jag.

De stimmar bara ordentligt tillsammas om de har liknande teckning. Har haft davidsandsi (som liknar adolfoi) och sterbai tillsammans och de höll sig på var sin kant. Däremot stimmar Corys med nätliknande mönster rätt hyfsat med sterbai.
#10 - 7 november 2006 16:46
De stimmar bara ordentligt tillsammas om de har liknande teckning. Har haft davidsandsi (som liknar adolfoi) och sterbai tillsammans och de höll sig på var sin kant. Däremot stimmar Corys med nätliknande mönster rätt hyfsat med sterbai.

Okej, jag hade hört att bara de är ungefär lika stora så stimmar de, fast jag ser ju att min sons corys inte stimmar...(Albino och schwartzi) Däremot så fick en albino för sig att stimma med några dvärgbotia som gick däri tillfälligt, det såg jätteroligt ut! :D

Annons