Corydoras bok

#1 - 8 februari 2010 21:24
Jag undrar om någon vet nån bra pansarmalsbok där det bara är om olika sorters pansarmalar (eller största delen pansarmalar)och beskrivning om dom olika individerna och kanske om lite odling och så i:)?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 9 februari 2010 09:03
solis skrev:
Jag undrar om någon vet nån bra pansarmalsbok där det bara är om olika sorters pansarmalar (eller största delen pansarmalar)och beskrivning om dom olika individerna och kanske om lite odling och så i:)?

De bästa är väl Ian Fullers böcker - Breeding Corydoradine Catfishes och Identifying Corydoradinae Catfish (den senare skrev han ihop med HG Evers)
#3 - 9 februari 2010 21:30
De bästa är väl Ian Fullers böcker - Breeding Corydoradine Catfishes och Identifying Corydoradinae Catfish (den senare skrev han ihop med HG Evers)

Kollade upp Breeding Corydoradine Catfishes på internet och det verkar vara presis vad jag letar efter:), vet du om det finns i svensk upplaga eller bara på engelska?
#4 - 9 februari 2010 23:52
"Corydoras, the most popular armoured catfishes of South America" av Werner Seuss är inte heller så tokig.
#5 - 10 februari 2010 03:48
solis skrev:
Kollade upp Breeding Corydoradine Catfishes på internet och det verkar vara presis vad jag letar efter:), vet du om det finns i svensk upplaga eller bara på engelska?

Den finns bara på engelska.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 10 februari 2010 08:37
solis skrev:

Kollade i min egen bokhylla;)
Som Guy skriver så finns de "bara" på engelska - överhuvudtaget ges det ut väldigt få akvarieböcker på svenska det är väl nästan bara BTN-böckerna som ges ut på svenska och där finns det ingen (och kommer inte heller att bli) Corydorasbok

Annons