Corydoras pygmaeus

#1 - 11 december 2006 09:31
Tjena tänkte höra med er om nån där ute har tips på att få dom till lek. Har matat på dom under en tid och sen sänkt temp med vatten byte men bara mina S.barbatus som leker och det 3ggr på två veckor men de små verkar helt oberörda. Så nån som har tips på exvis mat och inredning som kanske skulle kunna få dom sugna. Alla tips mottages tacksamt
#2 - 12 december 2006 02:15
Du har iallafall en lagom stor grupp... jag brukar göra precis som du gjort, jag matar mina mkt med levande artemia.. vet inte om det kan vara ngt som påverkar ? Har du ngn javamosa i akvariet, algboll eller flytväxter med långa rötter ? Har sett dem leka både på botten o nästan uppe i ytan på flytväxter... men låter ju som du gör som man ska...
Men ofta leker fler hannar av en hona i grupp... har du koll på hur könsfördelningen är i din grupp ?
#3 - 12 december 2006 10:38
Inte riktigt hundra. Men kollar man på storleken på dom så är det nog nån mer hona än hane. Honorna är inte jätte runda så lite svårt att säga säkert. Javamossa finns och nu även flytväxter. Bara att kläcka artemia som återstår då. Tack för svaret

Annons