Har haft lite mycket jobb så jag har tyvärr inte haft tid att skriva något...
Visst känns det surt men hoppet finns där ändå, dina verkar vilja leka ivarjefall, har du sett om dom gör t position så att honan tar mjölke? hur många malar hade du?
vet du hur många av varje kön?
Vet ej hur det funkar i dessa yngelkassar jag tänker mig att dom behöver en hård botten för att kunna leta efter maten men jag kan lika gärna ha fel i det har själv aldrig använt en sån till pansarmalar.
Vad har du för fiskar i det karet? Tänkte mest om det finns fiskar som gärna suger eller pickar på yngelkassen och suger ut ynglen.
Jorå jag har sett dem T position varje gång. De blir som helt tokiga, riktigt kul att titta på :)
Mmm kan nog vara smart att lägga någon i botten. Jag har rosen tetror & kardinal tetror. Malar tog jag bort, de förstörde för mycket.
Skulle väl inte säga att DU misslyckats, utan snarare dina malar. Alla behöver öva lite innan de får till det. Tycker det är lyckat att få lek, så där alldeles enkelt är det ju inte.
Jo det verkar fungera bra att trigga igång dem med uppehåll och sedan vatten byte.
Själv gick jag från 0% kläckta yngel till typ 90% när jag körde på Solis variant med en modifikation.
Jag har en annan liten pump som jag fäst litet luftrör på utblåset så att det förs färskt vatten in i yngelkaret. Gör man detta vågar jag näääästan garantera kläkta ägg.
Mitt problem var dock att jag inte fick dom att leva längre än till vecka 2 =(
Har inte försökt på ett tag nu [:o]
Jag tror inte en pump skulle göra någon skillnad. De la nya ägg igen precis och då la dem de vi utblåset till ytterfiltret så jag lät dem sitta där i tron om just att de skulle få bättre syre tillförsel. Men ikke, inte ett ägg denna gång heller.