crenicichla lenticulata

#1 - 15 juli 2008 18:22
Har köpt 2st crenicichla lenticulata o undrar om någon haft dessa innan o har lite mer info om dessa fiskar? troligtvis är de ett par men vet ej. all info är välkommen!!

Tack på förhand/ Sebastian
#2 - 15 juli 2008 19:15
Trevligt med en till gäddciklidsägare.

Vad jag hittar på ze interwebs så verkar det vara en av de lite större arterna, 30-40cm. Hur stort kar har du? Hur stora är gäddorna?

Vad jag personligen vet om gäddciklider modell medium/större så är dom glupska, relativt elaka och tar gärna för sig.

//C
#3 - 15 juli 2008 21:26
idag har jag ett kar på 250l. o fiskrna är väl kanske 15cm..vet att de blir större så kar är inräknat i inköpet. men hade varit skoj med lite allmän info. va har du för fisk??
#4 - 15 juli 2008 21:33
Det verkar inte vara så värst många som har gäddciklider ens. Lite tråkigt, för det är verkligen en riktigt intressant grupp av fisk :)

Jag har en grupp ungdjur av C. saxatilis som ska få para ut sig. Letar efter C. regani och/eller C. compriceps att ha i mindre kar också.

//C
Guest
#5 - 5 augusti 2008 18:03
sjögräs skrev:
idag har jag ett kar på 250l. o fiskrna är väl kanske 15cm..vet att de blir större så kar är inräknat i inköpet. men hade varit skoj med lite allmän info. va har du för fisk??

Hej!

Såg att du bor i Jönköping och det är troligtvis mitt gamla par du köpt:D

Crenicichla arter är inte lätta att få tag på och de försvinner snabbt från grossistlistorna.

Känns den här bekant;)

Annons