Riktigt fina! Vetefanken om jag ens har sett C. nanoluteus irl någon gång... Men, riktigt kul att få se dina!:)
Ja, har velat ha tag i den ett tag, är lite svag för ovanliga arter i vanliga släkten, så att säga :) Flaggorna har förresten lagt en ny omgång på en rot nu.
Kul:D
Japp :d
Jag har två par av denna art med. Håller du dina tillsammans med någon annan ciklidart? Grymt snygga och trevliga fiskar, lite veka dock.
/Jocke
Skickat från min ST18i via Tapatalk 2
De ciklider som går med dem nu är en kurvciklidhona, och några små Apistogramma viejita II, som blev kvar efter att jag sålde av en kull. Annars går de med ett lekpar L183, ett gäng kuhlii, ca 25 kolglödstetror, 12 Corydoras septentrionalis, två dvärgkulfiskar, och indianplaty. Tycker de verkar vara perfekta, blir inte så stora som t.ex zebraciklid och sajica, och går att hålla med mindre fiskar utan att dessa blir massakrerade vid leken.
Har du fått lek på dina? Upplevde att de var rätt trögstartade, verkar inte vara alls lika lekvilliga som t.ex sajica. Men ynglen verkar tuffa och stora, kastade sig över vuxen fryst artemia redan vid frisimmandet.
Läste i artbeskrivningen att det skulle ta 1-2 dagar från kläckning till frisimmande... Ovanligt kort tid tänkte jag innan de lekte... Och nu när de har lekt tycker jag snarare att det tog ovanligt lång tid för ynglen att komma fram ur krukan de lekte i. Om man räknar dagarna mellan inlägg #6 och #7, så tog det väl ca 11 dagar. De kan ju ha varit frisimmande i nå´n dag innan de kom ut också.