Crystal Black fråga

#1 - 20 december 2007 00:12
Köpte ett par crystal black för ett tag sedan, tycker de är otroligt snygga och tänkte att de kunde matcha mina white pearl lite ;)

Köpte 2, efter att jag köpt några omgångar med crystal red och minst 1 dött varje gång så ville jag starta smått, dessutom vill man ju veta att de sedan överlever i mitt kar! Men fler skall det snart bli ;)

Flytten gick bra, och de lever och verkar trivas mycket bra.

Jag har nog egentligen bara en fråga... kanske hade jag tur med de 2 som jag köpte, men är det så att crystal black inte är riktigt lika känsliga som crystal red? För som sagt, när jag köpt nya crystal red så har minst 1 dött vid varje flytt...
#2 - 20 december 2007 07:04
Det är nog samma känslighet på dem.
#3 - 20 december 2007 08:57
Hos mig har både röd och svart klarat sig lika bra. Däremot har mina körsbär dött som flugor. En hona såg jag under en längre tid men till slut trillade hon av också... Så tydligen är det något hos mig som Crystalräkor trivs med men inte körsbär. Jag måste vara den enda här i världen. Alla säger att körsbär är den lättaste...
#4 - 22 december 2007 17:30
Lite bilder på mina :)
#5 - 22 december 2007 18:49
Verkligen passande botten :)
Tjusiga räkor!
#6 - 22 december 2007 19:14
Liiite svårt att se dom ibland ^^
#7 - 22 december 2007 19:42
Annaica skrev:
Lite bilder på mina :)

Åhh.. Vilka snyggingar... var hittade du dem??? finns det fler??? om du får bebisar är jag intresserad :D :D Åhh, såg att du bor i Göteborg... Dumt.. Men sambons bror bor där så då kanske man kan skicka med honom när han ska hitåt någon gång.. :D :D

Eftersom det svarta är det ursprungliga så skulle det inte förvåna mig om de är lite tåligare generellt.. de ska ju även ta över till sist om man har dem tillsammans...
men jag förlorade 2 st japaner av 11 och därav en svart.. :)
#8 - 22 december 2007 19:50
Köpte dom här i Göteborg. Började med 2 iom att jag inte visste om de skulle gilla mitt kar, men nu har det gått 1 vecka och de verkar trivas riktigt bra, så jag skall köpa fler imorgon är planen om de har fler inne :)
#9 - 22 december 2007 19:51
Annaica skrev:
Köpte dom här i Göteborg. Började med 2 iom att jag inte visste om de skulle gilla mitt kar, men nu har det gått 1 vecka och de verkar trivas riktigt bra, så jag skall köpa fler imorgon är planen om de har fler inne :)

Åhh.. Men var??? Typiskt, sambons bror kom precis hit till jul.. typiskt.. åhh... vilken julklapp det hade varit... :( :D
#10 - 23 december 2007 06:36
Katharina skrev:
Åhh.. Men var??? Typiskt, sambons bror kom precis hit till jul.. typiskt.. åhh... vilken julklapp det hade varit... :( :D

He he. hade man ens kunnat säga det till folk? "Vad fick du i julklapp?"
"räkor"....:D Folk hade ju trott man var knäpp.
#11 - 23 december 2007 10:42
Eurydike skrev:
He he. hade man ens kunnat säga det till folk? "Vad fick du i julklapp?"

"räkor"....:D Folk hade ju trott man var knäpp.

Nää... de hade sagt att "åh, jag tar med mig vinet!! ha ha" och tyckt att de var jätteroliga...
De flesta har ju aldrig sett sådana här småräkor och måste skämta om att de ska ätas... :D
#12 - 23 december 2007 11:00
Katharina skrev:
Nää... de hade sagt att "åh, jag tar med mig vinet!! ha ha" och tyckt att de var jätteroliga...

De flesta har ju aldrig sett sådana här småräkor och måste skämta om att de ska ätas... :D

Ja eller hur!?? Alltid!!! "äter du dem sen då?" ..om man säger att man har räkor i akvariet. Ja precis för det lönar sig ju verkligen istället för att köpa räkor i fiskbilen så föder jag upp räkor i 3 cm storleken för det är så roligt att skala extra många...
#13 - 23 december 2007 12:50
haha, får också alltid frågan om jag äter dom sedan... det som är skrämmande är väl att vissa tror ju verkligen att de är till för att ätas! Och nästan alla som inte varit hemma hos mig och sett mina fina räkor tror ju att det är sånna räkor man köper hos fiskhandlaren!

Men idag har jag köpt lite fler crystal black, tog och impulsköpte ett till akvarium också ;)

Annons