[QUOTE=Eve___]ÄR det nån som vet var man kan få tag på crystal red i malmöområdet?[/QUOTE]
Hej,
Jag har köpt Crystal Red på Akvarietjänst på Sankt Knuts Torg. Men de var slut där häromdagen när jag ville skaffa fler. De får säkert in dem igen. De hade en del andra räkor, bla körsbärsräkor.
Två killar i Malmö Akvarieförening, Jesper och Magnus, odlar förutom massor av spännande fiskarter en hel del räkor och bland annat Crystal Red. Jag har köpt Red Crystalyngel av dem på ett föreningsmöte.
Nu är ju föreningssäsongen slut för våren men till hösten drar vi igång igen (
http://www.malmoakvarieforening.se).
Akvarieföreningar är ett suveränt sätt att få inspiration och hitta spännande akvariedjur. Många spännande arter finns hos föreningens medlemmar, och skulle inte någon ha yngel att sälja är det alltid någon medlem som vet var man kan finna dem. Dessutom, vi gör flera gånger per år föreningsutflykter till spännande akvarieaffärer längre bort i regionen, bland annat i Köpenhamn, där utbudet är lite annorlunda och oftast mycket större.
En gång om året gör vi dessutom en längre utlandsresa, oftast till Tyskland som antagligen har världens största utbud av akvariefisk och tillbehör. Några akvarieaffärer i Tyskland är stora som mindre IKEA-varuhus...