Crystal red med rom

#1 - 1 november 2007 20:38
Hej!

Köpte 15st Crystal-red förra månaden. Nu har minst 7st mörkfärgad rom (gissar att detta är damerna ;)). Karet är på 120L och har en hel "skog" med javamossa och javaormbunke. I samma kar har jag 20 st koppartetror (mycket livliga). Finns det någon chans att räkbebisar överlever eller är det troligare att tetrorna äter upp dem?

Med vänlig hälsning/Jennie
#2 - 1 november 2007 20:53
grattis:).
Jag kan inte mycket, men jag skulle väl tro att dom kommer norpa en hel del räkbäbisar. Men det är väl alltid några som överlever.
I mitt räkkar med körsbärs räkor och rasbora, så har jag faktiskt hittat en hel del räkor som gömt sig en tid tills det växt till sig:)
#3 - 1 november 2007 21:02
tack för svaret :)
#4 - 2 november 2007 14:36
Om du verkligen vill ha många yngel borde du nog flytta koppartetrorna. Jag har haft sådana, dock ej med räkor, och dom är riktigt tuffa, väldigt livliga och lite småelaka. Men å andra sidan, har räkorna börjat föröka sig så kan du ju vänta och se ett tag också. Har man bara räkor i ett kar så kan dom bli väldigt många efter en tid. Då kanske det är bra om man har någon fisk som norpar lite yngel då och då ;)

Annons