Som rubriken lyder... mitt nya kar är på plats eller rättare sagt sin tillfälliga plats. Renovering pågår och när den är klar ska det flyttas in där mitt gamla står. Nu ska det mogna till innan alla firrarna ska flytta dit och renoveringen kan börja i det aktuella rummet. Mina firrar som för övrigt krymt med 15 invånare sen i lördags. Jodå, igår kunde jag, innan sängsdax, bevittna hur det kalasades på den sista stackars kardinaltetran. Så nu är det tre siameser, fyra metallpansarmalar, två botior, fyra (mördare) scalarer och en mal som jag tror är en ansistrus. Får botanisera i mina böcker om lämpliga invånare som inte riskerar att falla offer för mina nyinflyttade kanibaler scalarerna. Tips mottages gärna, helst lite färgglada som håller till i mitten eller övre delen av karet.
Imorgon blir det stranden...är inne på min andra semestervecka och klaga på vädret hittills kan man inte göra, sol i 14 dagar...nästan. På söndag ska det börja regna och vem vet när det slutar igen. Två veckor till av ledighet återstår så jag ska nog hinna köpa lite frän inredning till baljan också.:D Må väl!