Hej,
Hur varmt har du till den? De vill ju ha himlans varmt - med relativt kallt (rumsvärme på natten). Äter den? Letar den mat med stängda ögon? Vad ger du den? Vilken sort är det? Mina älskade hibiscus- och maskrosblommor. Hur är avföringen? En stor svart och en vit "klutt"? Har du UV ljus? Kommer den fram och solar på dagarna? Vad har du för underlag (har du ändrat när du fick den)? Även om de lever i karga områden så kan "damm" irritera.
Det kan vara så att den är uttorkad. När jag hade dabbagamer så rekommenderades det att man sprayade dem med vatten relativt ofta. De har porer som för vattnet framtill munnen. Nåväl det kan vara så att den förra ägaren inte givit den tillräckligt med vatten. Men det är klokt att du vet att du har tillräckligt varmt innan du ger den en dusch. Alpha-alpha groddar är också bra foder när man vill erbjuda mycket fukt under kort tid.
Om du inte haft dabbagam tidigare så kan du läsa min gamla artikel om dem - kanske kunskapen uppdaterats en del eftersom då var de ganska ovanliga.
http://www.nada.kth.se/~artman/Articles/Misc/Dabbagamer.pdf
Bygert har nog en hel del tips. Annars gå till en reptilveterinär.