<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
så jag ska ta det lungt när jag rotar runt i karet. ganska elakt gift saltvattens stenfiskarna har, läste att det tar ca 6 månader att bli bra om man överlever att bli stucken av dom.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jag vet inte hur det är med just den där fisken, men många av de giftiga saltvattensfiskarna har temperaturkänsligt gift (t.ex. drakfisk). Om du blir stucken kan du överväga att hålla den stuckna kroppsdelen i så varmt vatten som du bara kan klara av - med lite tur så bryts då giftet ner. Detta funkar med sveriges giftfiskar (fjärsingarna) och det funkar med drakfisk, så du har hyfsade odds med din paddfisk också.
Jag försökte hitta bild på din fisk, men hittar ingen. Det finns lite bilder på marina Daector arter, men ingen på gerringi. Den sägs dock vara en ren sötvattensart, den enda i gruppen, fast med potential att gå ut i bräckt vatten.