Dagaktiv mal?

#1 - 28 november 2008 18:52
Ja, jag bara undrar, vilka "synliga" malar finns det? Det ska vara en duktig, matglad städare som inte får bli för stor:p (finns det någon?) Den ska dessutom vara "lättskött"...
#2 - 28 november 2008 19:22
Alla Corydoras är ju dagaktiva, blir inte så stora och är tämligen lättskötta :)
#3 - 28 november 2008 19:30
Tackar!
Fler förslag?
#4 - 28 november 2008 19:35
Min mal som jag ser mest under dagtid är L-075 och är riktigt trevlig:).
#5 - 28 november 2008 20:58
Av alla malar jag har måste jag ju säga att ancistrus är mest dagaktiv inte så, den passar in på allt du vill lättskött, matglad och blir inte så stor. men den kanske inte är så fin.

Av alla L-malar jag har kommer dom flesta bara fram när jag matar tyvärr.
#6 - 28 november 2008 21:05
Nina82 skrev:
Alla Corydoras är ju dagaktiva, blir inte så stora och är tämligen lättskötta :)

Måste hålla med, mina corydoras aeneus är väldigt väldigt aktiva och roliga att ha i akvariumet :).

när jag flyttar dom till lek akvariumet så känns det väldigt tomt i det andra fast att där är fler fiskar :P
#7 - 30 november 2008 18:46
Då får jag läsa på lite om varianterna av Corydoras då! Är de snälla och fredliga? Jag har ju två slöjisar (drygt 3,5-4cm än så länge)
#8 - 30 november 2008 19:25
Då får jag läsa på lite om varianterna av Corydoras då! Är de snälla och fredliga? Jag har ju två slöjisar (drygt 3,5-4cm än så länge)

Snällare fisk får du leta efter :p

De vill ha finkornig sand utan vassa kanter eftersom de gärna bökar efter matrester på botten.
Slöjisar vill ju gärna ha lite grövre bottenmaterial eftersom de gillar att putsa stenar i munnen så det kanske krockar lite på det viset. Men det finns lösningar på det oxå ;).. Du kan dela av karet med finkornig sand på ena sidan och sten/grus på andra sidan.

Annons