http://www.tradera.com/Kampfisk-Akvarium-auktion_1820_110611957
skulle ni köpt det?
Kjell Fohrman skrev:Skulle själv självklart aldrig införskaffa något dylikt men de kampfiskar som säljs idag har aldrig tidigare i sitt liv (innan de kom till Sverige) levt i en större vattenbehållare än 5 dl och då är ju detta mycket större;)
wowilolmoma skrev:jag tänker då inte plåga några stackars kampfiskar..tänker inhandla ett 40L är det för litet?? *orolig* det låter ju ok när andra har i 20...
hannesc skrev:jag blev så upprörd att jag maila säljaren o berättade att detta snarare var djurplågeri och att hon borde ändra annonsen.
Kjell Fohrman skrev:Om det är djurplågeri kan säkert diskuteras - men det är faktiskt inte olagligt.
Henrik_von_Jyndevad skrev:Då är ettan jag bor i människoplågeri från statens sida :-)
SenorBastardo skrev:Hannesc, jag tror du missade en sak. Säljaren påpekar ju faktiskt att den är anpassad efter en kampfisk. Så det är ju inte bara en 2-liters burk, utan 2-liters burk anpassad FÖR en kampfisk.
Hmmm undrar hur den är anpassad.
hannesc skrev:haha! ja den är väl speciellt utformad för att simulera kampfiskens naturliga miljö!
...inte