Dagens skjutrapport

#1 - 22 augusti 2008 13:16
För många år sedan lästes dagligen fiskhamnsrapporten upp i radion där man talade om hur mycket fisk som landats i Göteborgs fiskhamn.Nu verkar man istället publicera "Dagens skjutrapport" i media:
http://www.gt.se/nyheter/1.1274204/yngre-man-beskots-i-goteborg
Sedan årsskiftet har fler än hundra skottlossningar ägt rum i Göteborg.Nu sker det nästan en om dagen:
http://www.gt.se/nyheter/1.1273315/nio-skjutningar-pa-tio-dagar
"Lilla London" håller på att förvandlas till "Lilla Chicago" som någon sade.
<<<(^:>*
#2 - 22 augusti 2008 17:16
Tja själv var det ett tag sedan man fick sig ett rejält skjut men inte att jag lägger upp en skjut-rapport för den sakens skull..
#3 - 25 augusti 2008 10:20
Då gangstrarna skjuter mitt inne i bostadsområden så är risken/möjligheten stor att du skall få ett - fast kanske inte där du vill ha det.
#4 - 26 augusti 2008 04:28
Tja, så länge dom håller sig hemma hos sig och pangar på varandra ser jag det inte som mitt problem, kommer dom till Kungsladugård skjuts det tillbaks.
#5 - 26 augusti 2008 08:10
Gaffel skrev:
Tja, så länge dom håller sig hemma hos sig och pangar på varandra ser jag det inte som mitt problem, kommer dom till Kungsladugård skjuts det tillbaks.

Som jag läste på en filippinsk varningsskylt med revolver:
If you will be found here tonight - you will be found here tomorrow!
#6 - 26 augusti 2008 08:49
Är det gamla vanliga Bandidos vs Hells Angels eller är det nya ligor som krigar?
#7 - 26 augusti 2008 12:30
HA och Bandidos har underorganisationerna Red & White Crew respektive X-team.Vidare finns OG,Wolfpack,Asir,Tigrarna och naturligtvis Naserligan med flera "juggenätverk".Ingen skottlossning de två senaste dagarna,istället några bilbomber .
En tämligen ny,maffialiknande grupp som verkar ha en ganska nischad verksamhet är GCG ;en samling fula fiskar är de dock ;-)
Maffia666
#8 - 27 augusti 2008 17:06
harbard skrev:
HA och Bandidos har underorganisationerna Red & White Crew respektive X-team.Vidare finns OG,Wolfpack,Asir,Tigrarna och naturligtvis Naserligan med flera "juggenätverk".Ingen skottlossning de två senaste dagarna,istället några bilbomber .

En tämligen ny,maffialiknande grupp som verkar ha en ganska nischad verksamhet är GCG ;en samling fula fiskar är de dock ;-)

Hahahaha ja GCG får man se upp med;).

Annons